نویسنده آزاده اردشیری چم
تأثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی تبلیغات

تأثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - بسیاری از کسب وکارها قدرت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی (social media marketing) و تبلیغات در آن را به خوبی درک می کنند، اما گاهی برداشت های اشتباهی در مورد میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.
برای مثال، بسیاری ازصاحبان کسب وکارها می دانند که پست گذاشتن های روزانه در صفحه های کسب وکارشان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در این شبکه ها، فروش را افزایش می دهد، اما یک باور اشتباه وجود دارد و آن هم این است که عده ای فکر می کنند می توان افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی را ضمانت کرد. برای مثال ضمانت نرخ بازگشت سرمایه ای (ROI) برابر با 38درصد برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی تعیین کنند!
هیچ ضمانتی در بازاریابی و تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی وجود ندارد.
حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند میزان مشخصی ROI را برای بازاریابی و تبلیغات در رسانه های مختلف اجتماعی همانند Facebook، Yellow pages، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و … ضمانت کند.
تنها چیزی که به اثبات رسیده، این است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی برای شرکت ها مفیدند. بازاریابان تنها می توانند قول بدهند که با صفحات طرفداران شان در تعامل باشند و مخاطبان جدیدی را نیز جذب کنند، تبلیغات هدفمندی را به نمایش بگذارند که بیشترین مخاطب را برای شرکت جذب کند و تمامی این کارها را با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات به روش سنتی انجام دهند.
تحقیقات نشان می دهد بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی مخاطبان را 3 برابر بیشترجذب می کند و هزینه های تبلیغات در آن 62درصد کمتر از هزینه های تبلیغات به روش سنتی است (Source HubSpot).
مشتریان واقعی، نتایج واقعی
میزان موفقیت برنامه های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی هنوز به طور دقیق قابل اندازه گیری نیست، ولی آن چیزی که شاهدش هستیم اینکه آثار بسیار خوبی بر جذب مخاطب داشته است. حتی فعالیت های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی با بودجه کم نیز موفق بوده اند.
برای مثال یک شرکت خدماتی ارائه سرویس به کودکان معلول، یک برنامه تبلیغاتی در Facebook را با بودجه 60 هزار تومان در روز اجرا کرد. بعد از یک ماه، تبلیغ بیش از 200هزار بار دیده و بیش از 500 بار لینک وب سایت شرکت کلیک شده است. آنها همچنین روزانه حدود 7000بار از صفحات وب سایت شان بازدید داشته اند. مردم تبلیغات و پست های این شرکت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و این سبب شد افراد جدیدی از وب سایت شرکت دیدن کنند. این تأثیر به اندازه تأثیر سئو (SEO) برای وب سایت مفید بود.
بعد از گذشت هفته اول این شرکت تماسی از سوی مردم برای ارائه خدمت دریافت نکرد، چرا که فرآیند ثبت نام در سایت طولانی بود، ولی بعد از گذشت سه هفته، شرکت مشتریان زیادی را جذب کرد و (ROI) نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات انجام شده شرکت افزایش یافت.
نکته قابل توجه اینکه تبلیغات در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی از طریق هدایت مخاطبان به وب سایت شرکت و دیگر صفحات فرود (landing page) سبب جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش می شود.
فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی ابزارهای جدیدی در بازاریابی هستند، از این رو صاحبان کسب وکار باید در ایده های بازاریابی سنتی خود تجدید نظر کنند و با چگونگی فعالیت های بازاریابی اینترنتی آشنا شوند. آنان باید بدانند که این پلتفرم ها واقعا چگونه عمل می کنند و چگونه می توان از آنها استفاده کرد و مهم تر از همه اینکه از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی اینترنتی باید انتظار چه چیزی را داشت.
منبع: belovedmarketing

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

4 ایده برای بازاریابی ویدئویی

تعریفی جدید

شبکه اجتماعی قوی/ خصیصه مشترک همه مدیران موفق

اعتمادسازی در دنیای سرشار از اخبار دروغین

خطرناک ترین کلمه

بلاک چین در حوزه بازاریابی چه کاربردهایی خواهد داشت

از نتفیلیکس گرفته تا جنگ ستارگان و بی بی سی / برندهای بزرگ چگونه در حوزه روابط عمومی موفق ظاهر می شوند؟

چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

خلاقیت در تبلیغات/ چالش خلاقانه - طراحی طنازانه

5 اصل اولیه برندسازی شخصی

ابزار تبلیغات

در مورد طراحی لوگو چه می‌دانید؟

ویدئوی خون آشام

بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018

چرا اپل در شبکه های اجتماعی فعال نیست

آینده «بازاریابی محتوا»، تحت تاثیر این 5 مورد

ادعای خون آشام

اینفوگرافی: 5 راه ارتقای کسب و کار با استفاده از اینستاگرام

گام‌های بریان تریسی در یک چرخه فروش

تکراری تا چه اندازه تکراری است؟

درس هایی مهم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با اثرگذاری مناسب / 6 درس از مشاهیر تبلیغات

4 روش برای اصلاح عادات مربوط به بررسی ایمیل ها

تغییرات سئو تحت تأثیر هوش مصنوعی

خوب و افتضاح

افزایش فروش با بهره گیری از روش های جدید پرداخت

7 نشانه که برندتان دیگر در مرکز قرار توجه ندارد

گزارش هاروارد بیزینس در مورد الگوی جدید بازاریابی و تبلیغات / هرآنچه بازاریاب ها در مورد بازاریابی شخصیت محور باید بدانند

چگونه پرسش‌های مرتبط با قیمت را پاسخ دهیم؟

دو صورت تبلیغات

اشتباه مشترک تمام برندها در بازاریابی محتوا

خدمات اومنی چنل چیست

چگونه به مخاطبان میلیونی در اینستاگرام دست پیدا کنیم / مدل معروف ابگیل راچفورد پاسخ می دهد

دزدی از نامزدهای نهایی جایزه بازاریابی محتوای سال 2017 / 6 ایده فو ق العاده برای بازاریابی محتوا

بهترین و مفیدترین راه های استفاده از بازاریابی ویدئویی

قانون ریسک محاسبه شده

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت