نویسنده آزاده اردشیری چم
تأثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی تبلیغات

تأثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - بسیاری از کسب وکارها قدرت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی (social media marketing) و تبلیغات در آن را به خوبی درک می کنند، اما گاهی برداشت های اشتباهی در مورد میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.
برای مثال، بسیاری ازصاحبان کسب وکارها می دانند که پست گذاشتن های روزانه در صفحه های کسب وکارشان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در این شبکه ها، فروش را افزایش می دهد، اما یک باور اشتباه وجود دارد و آن هم این است که عده ای فکر می کنند می توان افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی را ضمانت کرد. برای مثال ضمانت نرخ بازگشت سرمایه ای (ROI) برابر با 38درصد برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی تعیین کنند!
هیچ ضمانتی در بازاریابی و تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی وجود ندارد.
حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند میزان مشخصی ROI را برای بازاریابی و تبلیغات در رسانه های مختلف اجتماعی همانند Facebook، Yellow pages، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و … ضمانت کند.
تنها چیزی که به اثبات رسیده، این است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی برای شرکت ها مفیدند. بازاریابان تنها می توانند قول بدهند که با صفحات طرفداران شان در تعامل باشند و مخاطبان جدیدی را نیز جذب کنند، تبلیغات هدفمندی را به نمایش بگذارند که بیشترین مخاطب را برای شرکت جذب کند و تمامی این کارها را با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات به روش سنتی انجام دهند.
تحقیقات نشان می دهد بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی مخاطبان را 3 برابر بیشترجذب می کند و هزینه های تبلیغات در آن 62درصد کمتر از هزینه های تبلیغات به روش سنتی است (Source HubSpot).
مشتریان واقعی، نتایج واقعی
میزان موفقیت برنامه های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی هنوز به طور دقیق قابل اندازه گیری نیست، ولی آن چیزی که شاهدش هستیم اینکه آثار بسیار خوبی بر جذب مخاطب داشته است. حتی فعالیت های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی با بودجه کم نیز موفق بوده اند.
برای مثال یک شرکت خدماتی ارائه سرویس به کودکان معلول، یک برنامه تبلیغاتی در Facebook را با بودجه 60 هزار تومان در روز اجرا کرد. بعد از یک ماه، تبلیغ بیش از 200هزار بار دیده و بیش از 500 بار لینک وب سایت شرکت کلیک شده است. آنها همچنین روزانه حدود 7000بار از صفحات وب سایت شان بازدید داشته اند. مردم تبلیغات و پست های این شرکت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و این سبب شد افراد جدیدی از وب سایت شرکت دیدن کنند. این تأثیر به اندازه تأثیر سئو (SEO) برای وب سایت مفید بود.
بعد از گذشت هفته اول این شرکت تماسی از سوی مردم برای ارائه خدمت دریافت نکرد، چرا که فرآیند ثبت نام در سایت طولانی بود، ولی بعد از گذشت سه هفته، شرکت مشتریان زیادی را جذب کرد و (ROI) نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات انجام شده شرکت افزایش یافت.
نکته قابل توجه اینکه تبلیغات در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی از طریق هدایت مخاطبان به وب سایت شرکت و دیگر صفحات فرود (landing page) سبب جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش می شود.
فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی ابزارهای جدیدی در بازاریابی هستند، از این رو صاحبان کسب وکار باید در ایده های بازاریابی سنتی خود تجدید نظر کنند و با چگونگی فعالیت های بازاریابی اینترنتی آشنا شوند. آنان باید بدانند که این پلتفرم ها واقعا چگونه عمل می کنند و چگونه می توان از آنها استفاده کرد و مهم تر از همه اینکه از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی اینترنتی باید انتظار چه چیزی را داشت.
منبع: belovedmarketing



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 اکانت برتر توییتر در زمینه بازاریابی

6مثال عالی از بازاریابی مباحثه ای

7 راه طلایی کسب درآمد از اینترنت

وقتی ویدئو حرف اول را می زند / 5 قانون جدید موفقیت در بازاریابی ویدئویی

9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرام

25 نکته مهم درخصوص گوگل داکس که هر بازاریابی باید بداند

بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوایی کدامند؟

3 تغییر اساسی در دنیای بازاریابی محتوایی

جذب مشتریان جدید توسط فاکتورهای خارج از سایت

5 نمونه از بهترین سازندگان وب سایت

17 کمپین تبلیغاتی و ویدئو بازاریابی که از تماشای آنها لذت خواهید برد

اجرای بازاریابی محتوا به صورت فعالیت گروهی و افزایش تأثیر آن

نگاهی به نکات مهم بازاریابی در سال 2018 / برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تمرکز بر تأثیرگذار نامناسب؛ مشکل اصلی بازاریابی تأثیرگذار

ارزش شهرت و اعتبار شما چقدر است

5 راهکار برای افزایش مشتریان مان در دنیای تجارت آنلاین

برندسازی شخصی با یک روش طلایی / 6 گام برای تولید پادکست شخصی خود

7 افزونه کروم که هر بازاریاب دیجیتال باید بشناسد

شیوه های برندسازی برای خود به عنوان یک سخنران حرفه ای

7 رویه فروش که به شما کمک می کند در صنعت خود غالب باشید

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • بانک سپه
  • بانک آینده
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت