خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد خودرو

خودرو‌هایی با بدنه‌های منحصر به فرد

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - وبسایت چرخان: درحالی‌که بدنه خودروهای امروزی، عمدتاً از جنس آلومینیوم، فیبر کربن و حتی استفاده از پلاستیک برای کاهش وزن خودرو و افزایش کارایی آن، ساخته می‌شوند، در طول این سال‌ها، شرکت‌هایی بوده‌اند که موادی غیرازاین مواد آشنا را در خودروهای خود استفاده کرده‌اند.
با ما باشید تا این مواد غیرمعمول و ناآشنا را بیشتر بشناسید.
لکسوس IS مقوایی
در طول دهه قبلی میلادی، شرکت ژاپنی لکسوس، جست‌وخیز‌های فراوانی برای ساخت خودروهای لوکس، زیبا و جذاب، انجام داده است. خودروهای لوکسی که حتی بعضی از آن‌ها توانسته‌اند گوی سبقت را از رقیبان اروپایی و آمریکایی خود ربوده و تبدیل به اسطوره‌های صنعت خودروسازی شوند؛ اما این شرکت در سال 2016، یک نمونه از مدل IS را از جنس مقوا، به تولید رساند.

این لکسوس از 1700 ورقه مقوایی بریده‌شده با لیزر ساخته‌شده بودند که بر اساس طرح 3 بعدی که از طرح‌های کامپیوتری ساخته‌شده بود، به تولید رسید. حتی کابین این خودروی مقوایی نیز مانند کابین IS اصلی بوده، درب‌های خودرو بازشده، چراغ‌های آن روشن‌شده و حتی با موتوربرقی خود، می‌تواند روشن‌شده و رانده شود!
سوی- خودروی از جنس سویا شرکت فورد

هنری فورد، شخصی که باپشتکار و ایده‌های جذاب خود توانست صنعت خودروسازی جهان را به سمت جلو براند، در اوایل دهه 40 میلادی، خودرویی را به تولید رساند که در ساختمان اصلی آن از سویا استفاده‌شده بود. بدنه خودرو و سپرها از جنس سویا، گندم، ذرت، کتان و کامپوزیت کنف بودند که ایده‌ی جالبی به‌حساب آمده و در کاهش وزن خودرو، بسیار تأثیرگذار هستند.
علاوه بر ساختمان منحصربه‌فرد، سوخت این خودرو نیز بر پایه همان سوخت گیاه کنف بوده که می‌توانست با ورود به صنعت خودروسازی، این صنعت را از سوخت‌های فسیلی نجات دهد. متأسفانه، با شروع جنگ جهانی دوم، این پروژه جذاب و منحصربه‌فرد، به یک داستان تاریخی در این صنعت تبدیل شد.
ابرخودروی چوبی

شرکت مورگان به استفاده از چوب در شاسی خودروها معروف شده است. این شرکت، حتی در کف خودروهای کوروت C5 و C6، از چوب مستحکم بلسا استفاده کرده است؛ اما گروه دیگری (جان هارمون و گروهش) غیر از مورگان، پا را فراتر گذاشته و با صرف 5 سال زمان، توانسته خودروی اسپرت دو سرنشینه ای را تولید کند که بدنه آن کاملاً از جنس چوب است.

درواقع در خودروی اسپلینتر (چوب شکسته)، تنها قسمت‌هایی که از چوب ساخته نشده‌اند، موتور، تایرها، عقربه‌های نشان‌دهنده اطلاعات خودرو و سیم‌های داخل کاپوت بودند.
طرح مفهومی بی ام و GINA

بی ام و گینا که در سال 2008 معرفی شد اولین خودرویی بود که با ایده جذاب تغییر شکل خودروهای، رونمایی شده بود. خودرویی که از یک شاسی الکترونیکی منحصربه‌فرد انعطاف‌پذیر و بدنه‌ای پوشیده شده از جنس اسپاندکس پلی یورتان (Polyurethane Spandex)، ساخته‌شده بود که می توانست شکل ظاهری خود را تغییر دهد. چراغ‌های این بی ام و جذاب نیز مانند چشم یک انسان طراحی‌شده بودند.

بدنه خاص این خودرو، به دلیل اینکه گینا می‌توانست شکل خود را در سرعت‌های متفاوت تغییر دهد، گینا را بسیار آئرودینامیک کرده بود. ذهن مبتکر و خلاق این طرح، کریس بنگل بوده است که به خاطر طرح‌های جذاب و نامتعارف خود درزمینهٔ خودرو معروف شده است.
خودروای از جنس بامبو

تاکنون خودرویی به نام BamGoo(از جنس چوب بامبو) توسط آزمایشگاهی در دانشگاه کیوتو ژاپن که تنها 60 کیلوگرم وزن داشته و توسط یک موتوربرقی رانده می‌شد، تولیدشده است؛ اما در طول این سال‌ها، خودروهای بامبو کمی بوده‌اند که طراحی و رونمایی شده‌اند.

فونیکس یکی از همین خودروهای بامبویی است که ظرف مدت 10 روز، طراحی‌شده و باهدف استفاده از مواد طبیعی، سبک و جذاب برای خودروها، به تولید رسیده است.
بریکلین SV-1-خودرویی از جنس پلاستیک آکریلیک و فایبرگلاس

همان‌طوری که در تصویر مشاهده می‌کنید،SV-1 خودرویی است که با ظاهر بسیار جذاب و زیبایی تولیدشده و با کاپوت کشیده خود، به یک خودروی خوش‌چهره تبدیل‌شده است؛ اما جدای از طراحی خارجی این اسپرت جذاب، بدنه آن نیز از جنس آکریلیک و فایبرگلاسی بوده که در کاهش وزن خودرو بسیار مؤثر هستند.

همچنین راننده این خودرو می‌توانست با تنها عوض کردن پوسته روی خودرو، یک رنگ جدید را برای خودروی خود انتخاب کند؛ اما در بین این مزیت‌ها، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات SV-1، نداشتن مقاومت مناسب در برابر حرارت و گرم بوده که می‌توانست به بدنه خودرو آسیب وارد کند.
خودروی پونتیاک دولوکس سیکس- از جنس شیشه پلکسی

در سال 1939، شرکت پونتیاک، یکی از خودروهای خود را با بدنه شفاف، به‌طوری‌که مانند بعضی از حیوانات دریایی که می‌توان درون بدن آن‌ها را دید، طراحی کرد. این شرکت، یکی از مدل‌های دولوکس سیکس خود را با بدنه‌ای از جنس شیشه‌های پلکسی (Plexiglass) طراحی کرد که بانام خودروی روح مانند (Ghost Car) شناخته می‌شد.

اگرچه این خودرو یک نمونه نمایشی محسوب می‌شد، اما باقیمت 25,000 دلاری خود، بسیار بیشتر از مدل معمولی دولوکس سیکس باقیمت 1,000 دلار، ارزش‌گذاری شده بود. جالب است بدانید که دولوکس، در سال 2011 باقیمت 300,000 دلار در یک حراجی به فروش رفت.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نگاهی به بهترین کوپه‌های سال 2018

پروژه ملی فولادسازی بردسیر به بهره برداری رسید

آزمایش سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو

BMW سری 7 مدل 2019؛ همان قبلی با یک دماغ بزرگتر!

حمایت انجمن قطعه سازان ایران از مدیرعامل جدید سایپا آماده هرگونه همکاری با سایپا برای تامین قطعات خودروهای تولیدی هستیم

تحویل 63 دستگاه اتوبوس جدید ایران خودرو دیزل به ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

تکنولوژی ایمنی جدید تویوتا؛ الهام از جت‌های جنگنده!

گزارش تصویری مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت سایپا

با تصمیم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا؛ سلیمانی مدیرعامل سایپا شد

بازگشت فصل سوم گرند تور؛ محبوب‌ترین برنامه خودرویی جهان

شفاف سازی معاون مدیرعامل ایران خودرو درخصوص تعهدات ثبت نامی

نشان تعالی منابع انسانی به خدمات پس از فروش ایران‌خودرو رسید

نگاهی به بدترین وانت‌های ایران، سلاح‌های کشتار جمعی!

دنده مناسب برای پارک کردن خودروهای دستی چیست؟

معرفی بهترین خودرو‌های هوشمند و تاریخچه آن‌ها

نمایشگاه دائمی خودکفایی قطعات درساپکو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان مرکزی تصریح کرد: استقبال خوب مردم از محصولات سایپا

تور تعالی آموزش اثربخش در زنجیره خدمات پس از فروش به میزبانی سایپایدک برگزار ‌شد

عجیب و غریب‌ترین خودرو‌هایی که تابحال تولید شده

تکمیل ظرفیت ثبت نام پیش فروش و فروش فوری در یک روز

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • بانک سپه
  • بانک آینده
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت