بدترین و ضعیف‌ترین خودرو‌های چینی بازار ایران خودرو

بدترین و ضعیف‌ترین خودرو‌های چینی بازار ایران

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - وبسایت چرخان: محصولات چینی بخش اعظمی از بازار خودروی کشور را به‌خود اختصاص داده‌اند که با روند افزایش قیمت غیرمنطقی، همه آن‌ها جهش فراوانی داشته‌اند. در این میان برخی از محصولات هستند که از لحاظ کیفیت شرایط بدتری دارند اما مانند سایر خودروها افزایش قیمت چند برابری داشته‌اند. تعدادی از این محصولات به‌حدی بد هستند که می‌شود رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی و حتی تاکسی‌های اینترنتی را به آن‌ها ترجیح داد! در این مطلب با برخی از این خودروها آشنا خواهیم شد. (این مطلب بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی خودروها، نظرات برخی از مالکان و همچنین بررسی مشخصات خودروها تهیه شده است.)
MVM X33 S
این محصول چینی، از سبد خودروهای چری برای بازار ایران انتخاب شده و چند نسل است که حضور پررنگ در کشور دارد. قیمت این ام‌وی‌ام ایکس33 در بازار به 149 میلیون تومان می‌رسد که مشخصات نه‌چندان جذاب آن باعث شده تا یکی از بدترین خودروهای چینی بازار لقب بگیرد.
معایب:
ایمنی پایین
پیشرانه ضعیف
ضعف گیربکس
نبود سیستم کنترل پایداری (ESP)
مصرف سوخت نسبتا زیاد
کیفیت ساخت نه چندان بالا
گریت وال M4

شاید برای شما جای تعجب داشته باشد اما این خودرو نیز در شرایط کنونی ارزش خرید چندان بالایی ندارد. یکی از ضعف‌های اصلی این محصول گریت‌وال در ایران را می‌توان نمایندگی آن دانست که شرایط عادی ندارد. ام 4 اگر چه از لحاظ ایمنی شرایط خیلی بدی ندارد اما با یک کیفیت معمولی و مجموعه‌ای از ایرادات دیگر، شما را کلافه خواهد کرد. ام 4 در حال حاضر در بازار قیمتی در حدود 100 میلیون تومان دارد اما معمولا اولین خریدار، آخرین خریدار خواهد بود!
معایب:
پیشرانه ضعیف
خدمات پس از فروش پایین
ایمنی متوسط
نایاب بودن لوازم یدکی
بازار خرید و فروش نامناسب
لیفان X60

لیفان X60 به‌ عنوان یکی از اولین خودروهای شاسی‌بلند بازار کشور معرفی شد که در حال حاضر قیمتی در حدود 127 میلیون تومان در بازار دارد اما معایب فراوان آن باعث شده تا به یکی از بدترین خودروهای بازار نیز تبدیل شود. ایکس 60 در بازار ایران رقبایی از جمله ام وی ام X33، جک S3 و چانگان CS35 دارد و اکثر مالکان بیشترین ضعف آن را صدای موتور داخل کابین می‌دانند اما معایب دیگری را می‌توان در این خودرو یافت که ارزش خرید آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
معایب:
ایمنی پایین
گیربکس ضعیف
کیفیت ساخت پایین
بازار فروش دست دوم نامناسب
استهلاک بالا
کشش نامناسب پیشرانه
سواری خشک
کیفیت پایین قطعات کابین
MVM 110S

شاید بعد از پراید، ضعیف‌ترین خودروی بازار کشور ام‌وی‌ام 110 باشد که برای مصارف خاص تولید شده و این خودرو اصلا مناسب جاده‌های کشور نیست. شاید در پکن و سایر شهرهای شلوغ چین، ام‌وی‌ام 110 بد نباشد اما این خودرو را نمی‌توان محصول خوبی در ایران دانست. mvm 110s در بازار 47 میلیون تومان قیمت دارد و نکات منفی فراوانی در کارنامه‌اش دیده می‌شود.
معایب:
ایمنی نسبتا پایین
داشبورد پلاستیکی
امکانات ناکافی
بازار دست دوم بد
پیشرانه ضعیف
Vela V5

این محصول بوسیله نمایندگی فروش راین خودرو در کشور عرضه شده که شرایط خوبی ندارد و هیچ خبری از خدمات این شرکت در دسترس نیست. ولا وی5 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با 97 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و در بازار نزدیک به 95 میلیون تومان نیز قیمت دارد. هیچ یک از مشخصات این محصول را نمی‌توان به‌عنوان نقطه قوت در نظر گرفت و یک خودروی پر نقص برای بازار کشور است.
معایب:
ایمنی پایین
موتور ضعیف
تجهیزات کم
طراحی ضعیف
متریال بی کیفیت
عدم وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش مناسب
کلام آخر:
شاید خودروهای دیگری در ذهن شما وجود داشته باشند که تصور کنید شرایط بدتری دارند اما نتیجه بررسی‌های ما نشان می‌دهد، ضعیف‌ترین محصولات چینی بازار کشور در حال حاضر این خودروها هستند. آنچه که بیشتر جلب توجه می‌کند، رشد قیمت چند برابری همین خودروهای نا ایمن و نامناسب است. به‌طور مثال عرضه ولا وی 5 را باید در تاریخ ایران ثبت کرد، چرا که شرکت‌های ایرانی توانستند یک خودروی ناکارآمد و نا ایمن را با قیمت بسیار بالا به بازار عرضه کنند، در حالی که مردم می‌توانند از این خودرو انتظاراتی را داشته باشند که از پراید یا تیبا دارند!
تا همین چندماه پیش پرداخت 30 تا 50 میلیون برای خرید برخی از این محصولات، از سوی مردم بالا تلقی شده و هرکسی با رغبت این مبالغ را پرداخت نمی‌کرد؛ اما متاسفانه با فرهنگ غلط و تفکر اینکه «بخریم تا گران‌تر نشده» همراه با نوسانات ارز، انگار ناگهان نیاز مردم برای خرید خودرو 3 تا 4 برابر شد و قیمت این محصولات چینی و البته تولیدات داخلی بی‌کیفیت تا 3 برابر گردید!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نگاهی به بهترین کوپه‌های سال 2018

پروژه ملی فولادسازی بردسیر به بهره برداری رسید

آزمایش سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو

BMW سری 7 مدل 2019؛ همان قبلی با یک دماغ بزرگتر!

حمایت انجمن قطعه سازان ایران از مدیرعامل جدید سایپا آماده هرگونه همکاری با سایپا برای تامین قطعات خودروهای تولیدی هستیم

تحویل 63 دستگاه اتوبوس جدید ایران خودرو دیزل به ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

تکنولوژی ایمنی جدید تویوتا؛ الهام از جت‌های جنگنده!

گزارش تصویری مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت سایپا

با تصمیم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا؛ سلیمانی مدیرعامل سایپا شد

بازگشت فصل سوم گرند تور؛ محبوب‌ترین برنامه خودرویی جهان

شفاف سازی معاون مدیرعامل ایران خودرو درخصوص تعهدات ثبت نامی

نشان تعالی منابع انسانی به خدمات پس از فروش ایران‌خودرو رسید

نگاهی به بدترین وانت‌های ایران، سلاح‌های کشتار جمعی!

دنده مناسب برای پارک کردن خودروهای دستی چیست؟

معرفی بهترین خودرو‌های هوشمند و تاریخچه آن‌ها

نمایشگاه دائمی خودکفایی قطعات درساپکو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان مرکزی تصریح کرد: استقبال خوب مردم از محصولات سایپا

تور تعالی آموزش اثربخش در زنجیره خدمات پس از فروش به میزبانی سایپایدک برگزار ‌شد

عجیب و غریب‌ترین خودرو‌هایی که تابحال تولید شده

تکمیل ظرفیت ثبت نام پیش فروش و فروش فوری در یک روز

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • بانک سپه
  • بانک آینده
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت