کارشناس حوزه صنعت: ایران خودرو و سایپا را باید از دست دولت بگیریم گفتگو

کارشناس حوزه صنعت:                        ایران خودرو و سایپا را باید از دست دولت بگیریم

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - بیاتیان با تأکید بر اینکه خودروسازی باید به سمت خصوصی سازی پیش برود گفت: ایران خودرو و سایپا را باید از دولت بگیریم تا مردم مجبور نباشند هر خودروی بی کیفیت وبدون خدمات پس از فروش را خریداری کنند.
برنامه "مناظره اقتصادی" رادیو گفت و گو پیرامون موضوع افزایش قیمت خودرو، بایدها و نبایدها و با حضور مهندس سعید بیاتیان کارشناس حوزه صنعت و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی روی آنتن رفت.
نماینده سابق مجلس در ابتدای مطلب اظهار کرد: در دوره قبلی مجلس، قاطبه اعضای کمیسیون صنایع و معادن با قطعه سازان و خودروسازان متفق القول بودیم که قیمت باید در حاشیه بازار تعیین شود که امروز هم همین نظر را داریم.
بیاتیان افزود: ما واردات خودرو را ممنوع کردیم و در کنار آن، قیمت ارز جهش 4 تا 5 برابری پیدا کرد. الان در بدترین شرایط و وضعیت بحرانی می گوییم قیمت باید 5 درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار باشد و این منطقی نیست. ما به قطعه ساز و خودروساز حق می دهیم اما مصرف کننده چه گناهی کرده است؟ مگر حقوق کارمندان و کارگران با دلار محاسبه می شود که قیمت را با دلار تعیین کنیم؟
کارشناس حوزه صنعت در مصاحبه با رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: شاید این کار در کوتاه مدت به نفع خودروسازان باشد اما در دراز مدت صنعت خودروسازی ما را زمین خواهد زد. البته اینکه واردات خودروهای خارجی را با تعرفه 40 درصد مجاز اعلام کنیم هم کار عاقلانه ای نیست.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال حاضر در یک نابسامانی و هرج و مرجی به سر می بریم که وزارت صنایع، سازمان حمایت، شورای رقابت، دولت و رئیس جمهور خود را صاحب این قصه نمی دانند. افزایش قیمت ها مورد تأیید هیچ سازمانی نیست و فقط این خودروسازان هستند اعلام می کنند.
بیاتیان گفت: اگر دولت و مجموعه حاکمیت، فضای فعلی را مدیریت نکنند وضعیتی را که سال گذشته در موسسات مالی و بانک ها دیدیم امسال در خودروسازی خواهیم دید که مردم در شرکت های داخلی ثبت نام کرده اند و در شب عید به پول خود نرسیده اند.
وی ادامه داد: بسیاری از اقتصاددانان اعلام کرده اند که تحریم ها کمتر از 20 درصد بر قیمت ها تأثیرگذار هستند. ضمن اینکه 90 درصد برخی از خودروهای ما ساخت داخل است و افزایش قیمت آنها ربطی به تحریم ها ندارد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خودروسازی ما باید به سمت خصوصی سازی پیش برود به رادیو گفت وگو گفت: ایران خودرو و سایپا را باید از دولت بگیریم و فضا را رقابتی کنیم تا مردم مجبور نباشند هر خودروی بی کیفیت و بدون خدمات پس از فروش را خریداری کنند. قوای سه گانه و بخش خصوصی باید به اتفاق نظر برسند و خودروسازی را ساماندهی کنند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

کارشناس اقتصادی: نظارت بر تحقق سیاست های کلی نظام کاملا تشریفاتی است

مزدها همانند قیمت ها باید شناور باشد

600 محصول قابل صدور در اقتصاد دانش بنیان

رییس کمیته اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام: سیاست های کلی نظام نیازمند بازنگری هستند

نوآوری هزینه بنگاه اقتصادی را کاهش می دهد

آغاز تکمیل فاز چهارم ستاره خلیج فارس

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی: واردات هواپیمای ناامن و ارزان توسط ایرلاین ها

چاره ای جزء خرید هواپیمای دست دوم وجود ندارد

افزایش 30 درصدی تولید روغن زیتون در کشور

بازدهی 64 درصدی بازار سرمایه

مصباحی مقدم: مجمع تشخیص مصلحت نظام منتظر اصلاح عملکرد دولت است

چین تهدیدی برای اقتصاد آمریکا

ایجاد 164 هزار واحد کوچک خرد و خانگی در کشور

فارغی در مصاحبه با رادیو گفت و گو: عدم ذخیره سازی مرغ باعث افزایش قیمت و واردات آن شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: پیش بینی وصول 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در بودجه 98

آل اسحاق: انتقادها از بانک مرکزی درباره نحوه بازگشت ارز صادراتی است

معاون اقتصادی استاندار تهران مطرح کرد: برخورد قانونی در انتظار نمایشگاه های بهاره فاقد مجوز

ایجاد 41 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام

دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی: دولت برای عدم تحقق اقتصاد مقاومتی بهانه قانونی ندارد

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک گردشگری
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت