فعالیت دو بیمه P&I ایرانی برای کشتیرانی در شرایط تحریم راه و شهرسازی

فعالیت دو بیمه P&I ایرانی برای کشتیرانی در شرایط تحریم

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: در تحریم‌های فعلی، بیمه‌های P&I خارجی که عمدتاً سهام آمریکایی دارند فقط تا مرز آب‌های سرزمینی ما پوشش بیمه‌ای انجام می‌دهند اما ما دو بیمه P&I داخلی داریم که این کمبود را جبران می‌کند.

به گزارش فصل تجارت، مسعود پُل‌مه بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه همه حوزه‌های کسب و کار بندر و دریا در زمره فعالیت‌های انجمن کشتیرانی است، گفت: موضوعاتی که توسط انجمن پیگیری می‌شود صرفاً اقتصادی نیست بلکه مباحث آموزشی، حل اختلافات حقوقی، مباحث رسانه‌ای و غیره نیز در رویه کار انجمن وجود دارد. 
وی با بیان اینکه بندر و دریا سرمنشأ تحول و توسعه اقتصاد دریایی و اقتصاد کشور تلقی می‌شود گفت: ایران به عنوان کشور دریایی 95 درصد تجارت خود را به دریا متکی است.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه 90 درصد واردات ما از طریق دریا است، گفت: انجمن کشتیرانی بیش از 270 عضو حقوقی داشته و 95 درصد فعالیت‌های بندری کشور را تحت نظارت و مدیریت خود دارد.
پل‌مه با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهارداشت: حمل و نقل دریایی اولین نقطه‌ای بود که در تحریم‌های آمریکا مورد هجمه قرار گرفت. با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها شرکت‌هایی که به نوعی دارای فعالیت‌های اقتصادی با آمریکا بودند بنادر ما را ترک کردند.
* قابلیت مقابله با تحریم‌ها را داریم
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: 20 شرکت لاینری فعال که به بنادر ما می‌آمدند پس از تحریم‌ها بنادر ما را ترک کردند؛ همچنین لیست سیاه آمریکا درباره اشخاص حقیقی و حقوقی ما احیاء شده است اما اینجا می‌گوییم که قابلیت مقابله با تحریم‌ها را داریم ولی به هرحال تحریم‌ها در بخش‌هایی مؤثر واقع شده است.
وی گفت: تعدادی از بنادر دنیا ورود کشتی‌های ما را به آنجا تحریم کرده‌اند همچنین بسیاری از شرکت‌های خصوصی نیز به بنادر ما نمی‌آیند.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اجرای بیمه P&I در مورد کشتی‌های ایرانی پس از تحریم گفت: بیمه‌های P&I طیف گسترده‌ای از خدمات به فعالیت‌های دریایی و بندری را تحت پوشش دارد. تعداد کنش‌گران این عرصه محدود است و عمدتاً سهام آمریکایی دارند. این بیمه ارائه خدمت به کشتی‌هایی است که در جهان فعالیت لاینر می‌کنند.
* بیمه‌های P&I ایرانی جایگزین خارجی‌ها شدند
پل‌مه ادامه داد: پس از تحریم‌ها همه بیمه‌های P&I پوشش بیمه‌ای خود را تا آب‌های سرزمینی ما دارند و بعد از ورود به آب‌های ما بیمه قطع می‌شود.
وی اضافه کرد: ما تجربه تحریم‌های گذشته را داریم، در این راستا بیمه P&I Club کیش و قشم راه‌اندازی کردیم و با کشورهایی توافق شد که کشتی‌های ما که با بیمه‌های P&I کیش و قشم تردد می‌کنند پذیرش داشته باشند همچنین کشتی‌هایی که وارد آب‌های سرزمینی ما شدند توسط بیمه‌های کیش و قشم، بیمه شوند.
وی با بیان اینکه این دو بیمه از سال‌های گذشته و از تحریم‌های قبلی ایجاد شد، گفت: متأسفانه با امضای برجام و کاهش تحریم‌ها، دولت چشم خود را روی این بیمه‌های داخلی بست و بیمه‌های P&I کیش و قشم به تعطیلی رفتند اما امروز و در تحریم‌ها دوباره فعال شدند بنابراین از دولت می‌خواهیم از این تجربه تلخ درس بگیرد و از شرکت‌های بیمه‌ای و بندری طوری حمایت کند که پس از تحریم‌ها از حوزه فعالیت خارج نشوند.
* 30 درصد از مبادلات بازرگانی خارجی کاهش یافت
وی گفت: با اعمال تحریم‌های آمریکا 20 لاینر خارجی که رتبه بالای جابجایی کالا در سطح بین‌المللی دارند از بنادر ما خارج شدند و 40 درصد نیروهای فعال ما در این حوزه تعدیل شده‌اند.
وی ادامه داد: 30 درصد حجم مبادلات بازرگانی خارجی ما در حوزه واردات و ترانزیت به دلیل تحریم‌ها کاهش یافت.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به سالگرد وقوع سانحه سانچی گفت: وقتی شرکتی دولتی کشتیرانی می‌زند و مدیریتی که ضرورت دارد انجام ندهد به وقوع سانحه سانچی می‌انجامد.
وی درباره پرداخت خسارت به بازماندگان این سانحه توسط بیمه‌های P&I دو کشتی، گفت: براساس رأی دادگاه چین، بیمه‌ها خسارات را پرداخت می‌کنند.
وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از کشتیرانی‌ها افزود: هزینه‌های مترتب به کشتی ارزی است، سال قبل یک دلار 3200 تومان بود اما امروز ارز نیمایی 8000 تومان است؛ اما دولت 2.5 برابر در نرخ محاسباتی صورت‌های ارزی برای کالا و کشتی افزایش ارز دارد.
وی تأکید کرد: وقتی که معاون اول رئیس جمهور تقاضا می‌کند بخش خصوصی، صادرات و واردات کالای ایرانی را استمرار بخشد باید در خصوص تصویب قانون حمایت مادی و معنوی بخش خصوصی در مقابل تحریم‌ها هم فوریت داشته باشد.
انتهای پیام/
بیشتر بخوانید
تداوم پوشش بیمه کشتی‌های حامل محموله‌های ایران/ تنها مبلغ تعهدات کاهش می‌یابد
۱۳۹۷/۹/۷ - ۱۴:۵۹



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش باران و رگبار در سواحل جنوبی کشور طی جمعه و شنبه

پروازهای نوروزی طبق ساعت درج شده در بلیت انجام می‌شود/ جا نمانید

حادثه برای کشتی ایرانی حامل گندم در آستاراخان/ خسارتی به خدمه و کشتی وارد نشده

ممنوعیت تردد در 17 محور از راههای کشور بدلیل شرایط نامساعد جوی

کاهش معاملات مسکن به یک سوم/رشد قیمت تقریبا متوقف شد

ایرلاین‌های روسیه خرید بوئینگ 737 مکس را تعلیق کردند

ایرلاین‌های روسیه خرید هواپیمای 737 مکس را تعلیق کردند

افزایش 2.3 تردد در محورهای برون شهری نسبت به دیروز

نخستین عملیات نجات با مشارکت پهپادهای سازمان راهداری

انجام بیش از 3700 پرواز نوروزی تا 29 اسفندماه

افزایش 2.3 درصد تردد‌ها/ جزئیات محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در اولین روز نوروز

1500 نیروی امدادی در آماده باش کامل، سوخت رسانی سیار در راه ها

حمل و نقل ترکیبی چیست؟

22 کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز طی سال جاری تحویل مردم شد

دریاچه زیبای اوان و قلعه الموت کجاست؟+ تصاویر

پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز

تشریح مسیر‌های گردشگری دریایی خرمشهر در نوروز 98/ قیمت بلیت قایق موتوری و لنج و دوبه اعلام شد

افزایش سقف وام نوسازی مسکن روستایی به 400 میلیون ریال

ممنوعیت تردد در 17 محور از راههای کشور به دلیل وضعیت نامناسب جوی

خدمت رسانی در فرودگاه‌ها زیر ذره بین بازرسان

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری