فعالیت دو بیمه P&I ایرانی برای کشتیرانی در شرایط تحریم راه و شهرسازی

فعالیت دو بیمه P&I ایرانی برای کشتیرانی در شرایط تحریم

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: در تحریم‌های فعلی، بیمه‌های P&I خارجی که عمدتاً سهام آمریکایی دارند فقط تا مرز آب‌های سرزمینی ما پوشش بیمه‌ای انجام می‌دهند اما ما دو بیمه P&I داخلی داریم که این کمبود را جبران می‌کند.

به گزارش فصل تجارت، مسعود پُل‌مه بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه همه حوزه‌های کسب و کار بندر و دریا در زمره فعالیت‌های انجمن کشتیرانی است، گفت: موضوعاتی که توسط انجمن پیگیری می‌شود صرفاً اقتصادی نیست بلکه مباحث آموزشی، حل اختلافات حقوقی، مباحث رسانه‌ای و غیره نیز در رویه کار انجمن وجود دارد. 
وی با بیان اینکه بندر و دریا سرمنشأ تحول و توسعه اقتصاد دریایی و اقتصاد کشور تلقی می‌شود گفت: ایران به عنوان کشور دریایی 95 درصد تجارت خود را به دریا متکی است.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه 90 درصد واردات ما از طریق دریا است، گفت: انجمن کشتیرانی بیش از 270 عضو حقوقی داشته و 95 درصد فعالیت‌های بندری کشور را تحت نظارت و مدیریت خود دارد.
پل‌مه با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهارداشت: حمل و نقل دریایی اولین نقطه‌ای بود که در تحریم‌های آمریکا مورد هجمه قرار گرفت. با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها شرکت‌هایی که به نوعی دارای فعالیت‌های اقتصادی با آمریکا بودند بنادر ما را ترک کردند.
* قابلیت مقابله با تحریم‌ها را داریم
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: 20 شرکت لاینری فعال که به بنادر ما می‌آمدند پس از تحریم‌ها بنادر ما را ترک کردند؛ همچنین لیست سیاه آمریکا درباره اشخاص حقیقی و حقوقی ما احیاء شده است اما اینجا می‌گوییم که قابلیت مقابله با تحریم‌ها را داریم ولی به هرحال تحریم‌ها در بخش‌هایی مؤثر واقع شده است.
وی گفت: تعدادی از بنادر دنیا ورود کشتی‌های ما را به آنجا تحریم کرده‌اند همچنین بسیاری از شرکت‌های خصوصی نیز به بنادر ما نمی‌آیند.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اجرای بیمه P&I در مورد کشتی‌های ایرانی پس از تحریم گفت: بیمه‌های P&I طیف گسترده‌ای از خدمات به فعالیت‌های دریایی و بندری را تحت پوشش دارد. تعداد کنش‌گران این عرصه محدود است و عمدتاً سهام آمریکایی دارند. این بیمه ارائه خدمت به کشتی‌هایی است که در جهان فعالیت لاینر می‌کنند.
* بیمه‌های P&I ایرانی جایگزین خارجی‌ها شدند
پل‌مه ادامه داد: پس از تحریم‌ها همه بیمه‌های P&I پوشش بیمه‌ای خود را تا آب‌های سرزمینی ما دارند و بعد از ورود به آب‌های ما بیمه قطع می‌شود.
وی اضافه کرد: ما تجربه تحریم‌های گذشته را داریم، در این راستا بیمه P&I Club کیش و قشم راه‌اندازی کردیم و با کشورهایی توافق شد که کشتی‌های ما که با بیمه‌های P&I کیش و قشم تردد می‌کنند پذیرش داشته باشند همچنین کشتی‌هایی که وارد آب‌های سرزمینی ما شدند توسط بیمه‌های کیش و قشم، بیمه شوند.
وی با بیان اینکه این دو بیمه از سال‌های گذشته و از تحریم‌های قبلی ایجاد شد، گفت: متأسفانه با امضای برجام و کاهش تحریم‌ها، دولت چشم خود را روی این بیمه‌های داخلی بست و بیمه‌های P&I کیش و قشم به تعطیلی رفتند اما امروز و در تحریم‌ها دوباره فعال شدند بنابراین از دولت می‌خواهیم از این تجربه تلخ درس بگیرد و از شرکت‌های بیمه‌ای و بندری طوری حمایت کند که پس از تحریم‌ها از حوزه فعالیت خارج نشوند.
* 30 درصد از مبادلات بازرگانی خارجی کاهش یافت
وی گفت: با اعمال تحریم‌های آمریکا 20 لاینر خارجی که رتبه بالای جابجایی کالا در سطح بین‌المللی دارند از بنادر ما خارج شدند و 40 درصد نیروهای فعال ما در این حوزه تعدیل شده‌اند.
وی ادامه داد: 30 درصد حجم مبادلات بازرگانی خارجی ما در حوزه واردات و ترانزیت به دلیل تحریم‌ها کاهش یافت.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به سالگرد وقوع سانحه سانچی گفت: وقتی شرکتی دولتی کشتیرانی می‌زند و مدیریتی که ضرورت دارد انجام ندهد به وقوع سانحه سانچی می‌انجامد.
وی درباره پرداخت خسارت به بازماندگان این سانحه توسط بیمه‌های P&I دو کشتی، گفت: براساس رأی دادگاه چین، بیمه‌ها خسارات را پرداخت می‌کنند.
وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از کشتیرانی‌ها افزود: هزینه‌های مترتب به کشتی ارزی است، سال قبل یک دلار 3200 تومان بود اما امروز ارز نیمایی 8000 تومان است؛ اما دولت 2.5 برابر در نرخ محاسباتی صورت‌های ارزی برای کالا و کشتی افزایش ارز دارد.
وی تأکید کرد: وقتی که معاون اول رئیس جمهور تقاضا می‌کند بخش خصوصی، صادرات و واردات کالای ایرانی را استمرار بخشد باید در خصوص تصویب قانون حمایت مادی و معنوی بخش خصوصی در مقابل تحریم‌ها هم فوریت داشته باشد.
انتهای پیام/
بیشتر بخوانید
تداوم پوشش بیمه کشتی‌های حامل محموله‌های ایران/ تنها مبلغ تعهدات کاهش می‌یابد
۱۳۹۷/۹/۷ - ۱۴:۵۹



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اشتباه فاحش سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاع رسانی درباره یک سانحه / فرار از مسئولیت زیر سایه انتشار گزینشی اخبار

سرمای زیر صفردرجه در 27 استان/آلودگی هوا در شهرهای بزرگ

اعطای سند 3.2 میلیون مسکن روستایی/ 2هزار میلیارد برای زلزله‌زدگان

ضرورت تصویب طرح ویژه برای ساماندهی منطقه 22 تهران

تنها با مدیریت عرضه و تقاضا می‌توان بازار مسکن را متعادل کرد

مهار حاشیه‌نشینی در شهرها تکلیف اصلی دولت است

تابش: 3 میلیون و 230 هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شدند

دسترسی ریلی عامل ارتقا و افزایش رقابت‌پذیری در بنادر کشور

خطر ورشکستگی صندوق مسکن یکم/ مسکن مهر می‌تواند به فریاد برسد؟

ساخت ساختمان پلاسکو نو تا مهر 99/ شروع ساخت و ساز علیرغم عدم صدور پروانه ساختمانی

باران در ‌جاده‌های شمالی و شمال‌شرق/‌ یخ‌زدگی برخی محورها به دلیل سرما‌

پروژه الگویی 800 واحدی جنوب تهران طبق برنامه اجرا می‌شود

حل مشکل مسکن صرفاً ساخت مسکن نیست

جزئیات لایحه بودجه 98 بخش حمل‌ونقل و مسکن

یک ساختمان فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود/برگزاری 51 جلسه ملی برای پلاسکوی جدید

پلاسکوی جدید مهر 99 به کسبه تحویل می‌شود/اتمام گودبرداری؛اسفند

آغاز ساخت پلاسکوی جدید علیرغم عدم صدور پروانه ساختمانی

پلاسکوی جدید مهر 99 به کسبه تحویل می‌شود/آغاز عملیات گودبرداری

زیرساخت‌های ارتباطی تقویت می‌شود

تکمیل پلاسکو جدید تا مهر 99

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت