ایران بیش‌از 2.5 برابر میانگین جهانی، انرژی مصرف می‌کند تولید و تجارت

ایران بیش‌از 2.5 برابر میانگین جهانی، انرژی مصرف می‌کند

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشور، از دو برابر شدن تقاضای جهانی انرژی تا سال 2040 میلادی خبر داد.

ظهر امروز (سه‌شنبه، 18 دی) همایش تقدیر از برگزیدگان چهارمین دوره "جایزه ملی مدیریت انرژی" با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مدیرکل دفتر نظارت بر معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران و برخی مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.
در این نشست ابوالفضل کیانی بختیاری ـ مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ـ با اشاره به این‌که ایران بیش از 2.5 برابر میانگین مصرف جهانی انرژی مصرف می‌کند، گفت: شاخص شدت مصرف انرژی ایران 0.63 درصد است و بعد از ایران، روسیه و عربستان سعودی به ترتیب با شاخص شدت انرژی 0.53 و 0.51 درصد بالاترین مقدار شاخص شدت انرژی را به خود اختصاص داده‌اند.
شدت مصرف انرژی یکی از شاخص‌های بررسی کارایی مصرف انرژی است که با تقسیم واحدی از انرژی بر واحدی از تولید ناخالص داخلی، به دست می‌آید و بالا بودن آن نشانگر مصرف بیشتر انرژی است.
کیانی با اشاره به وجود بحران انرژی در ایران، اظهار کرد: طبق آمار، مجموع میزان مصرف و تلفات، از عرضه سبقت گرفته و این موضوع می‌تواند در آینده ایران را به واردکننده انرژی تبدیل کند.
وی افزود: اصلاح فرهنگ مصرف، بهره‌گیری از تکنولوژی، بهبود نظام مدیریتی و اصلاح رویکردهای سیستمی از جمله راهکارهای اصلاح الگوی مصرف هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی همچنین با بیان این‌که تمام ارکان سیاسی و علمی بر مدیریت و مصرف بهینه انرژی تاکید دارند، اظهار کرد: بحث مدیریت مصرف یکی از بندهایی است که در سیاست‌های کلی "اقتصاد مقاومتی" مورد تاکید قرار گرفته است.
به گفته کیانی، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال 2040 مصرف انرژی در جهان 48 درصد نسبت به میزان مصرف انرژی در سال 2012 افزایش خواهد یافت و کماکان آسیا در سال 2040 بیشترین مصرف‌کننده انرژی است.
وی افزود: در این میان بیش از 50 درصد از انرژی جهان در بخش صنعت استفاده خواهد شد.
در ادامه مراسم، پریچهر قزلباش ـ مدیرکل دفتر نظارت بر معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ایران ـ نیز به ارائه توضیحاتی درباره جایزه ملی مدیریت انرژی پرداخت.
به گفته وی، هر کسی که در فعالیت اقتصادی خود راهکارهایی پیاده کرده باشد که میزان مصرف انرژی را کمتر کرده باشد، می‌تواند برای رقابت در دریافت این جایزه شرکت کند.
قزلباش سه شاخص فنی عملکرد بهبود مستمر و مدیریت انرژی را در اهداء این جایزه تاثیرگذار خواند.
مدیرکل دفتر نظارت بر معیارهای مصرف انرژی و محیط‌زیست سازمان ملی استاندارد ایران همچنین صنایع سیمان، پتروشیمی، قند و شکر، تایر و تیوب، آهن و فولاد، کاشی و پروژه‌هایی که در واحدهای تولیدی ادعای کاهش انرژی داشتند را، از جمله متقاضیان دریافت این جایزه عنوان کرد.
سه تندیس برنز، نقره و طلا در این همایش به منتخبان اختصاص یافت که هر کدام دارای سه پله تک‌ستاره، دو ستاره و سه ستاره بودند و تاکنون هیچ‌یک از واحدهای صنعتی نتوانسته‌اند امتیاز لازم برای دریافت تندیس طلای سه ستاره را دریافت کنند.
انتهای پیام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برنامه‌ای برای بازگشایی ثبت سفارش خودرو نداریم

اولتیماتوم وزیر صنعت به خودروسازان برای عمل به تعهدات فروش

نرخ انواع فرنگی جات در میادین + جدول

اولتیماتوم رحمانی به خودروسازان برای عمل به تعهدات فروش

بهمنی: مردم را مجبور به خرید خودرو داخلی کرده‌ایم

قیمت مرغ خیال فرود ندارد/ وعده ارزانی محقق نشد

صادرات پرتقال باید متوقف شود

دورهمی با غذای دام!

پالادیوم رکورد 1400 دلار را شکست

36 هزار تن قیر و گوگرد در بورس کالا عرضه می‌شود

جذب 600 سرباز وظیفه نخبه‌ به وزارت صمت تا پایان سال/تلاش برای اشتغال پایدار نیروهای متخصص

دستگاه‌های لایه‌نشانی ناساختار ایرانی راهی 8 کشور دنیا/صدور پیش‌فاکتور 14 میلیاردی در نمایشگاه

واردات ترموستات به 58 تن رسید+جدول

یخ زدن خاک سبب بهبود خصوصیات فیزیکی خاک می‎شود

قیمت آپارتمان در یافت آباد+ جدول قیمت

نمایان شدن آثار زنجیره سیب ایرانیان از سال آینده/ تلاش برای تشکیل زنجیره‌های دیگر محصولات کشاورزی

نامه‌نگاری با دولت و مجلس برای ترخیص تجهیزات آتش‌نشانی از گمرک

چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران است

آغاز ارسال محموله‌های پرتقال طرح تنظیم بازار میوه به استان‌های مختلف

هیچ مشکلی بابت تولید شکر نداریم/ کشت چغندرقند کمتر نشده است

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت