ضرورت حفظ ارزش کالاهای صادراتی ایران در بازارهای جهانی صنعت و معدن

ضرورت حفظ ارزش کالاهای صادراتی ایران در بازارهای جهانی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - یک مقام مسئول با اشاره به ضرورت حفظ ارزش کالاهای صادراتی ایران در بازارهای هدف گفت: حضور کالاهای ایرانی در نمایشگاههای کشورهای همسایه در دستور کار قرار دارد.

محمدجواد قنبری در جمع خبرنگاران با اشاره به رونق صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه گفت: در بخش صادرات باید به صورت هدفمند به بازارهای جهانی ورود کرده تا ارزش کالاهای صادراتی در سطح بالایی باقی بماند نه اینکه قیمت‌شکنی شود، این در حالی است که بر اساس تفاهم‌نامه‌های عقد شده میان ایران و سایر کشورهای دنیا، توسعه حضور کالاهای ایرانی در نمایشگاههای کشورهای همسایه، در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: دولت به دنبال آن است که از شرکتهای داخلی حمایت بیشتری به عمل آورد، به همین جهت هزینه حضور در نمایشگاه برای تولیدکنندگان داخلی بسیار کمتر از همتایان خارجی خود است و این سیاستی است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.
معاون شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی ج.ا.ا با بیان اینکه در صورتی که بتوانیم در بخش مواد اولیه کالاهای تزئینی از جمله کریستال تولید داخلی را گسترش داده و در کشور مواد اولیه را تولید کنیم، می توانیم سودآوری و صادرات بهتری را در مورد محصولات صنعت لوستر و چراغ‌های تزئینی به دست آوریم. این در حالی است که هم اکنون 170 شرکت داخلی در نمایشگاه حضور دارند که فرصت مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی و صادرات آنها به ویژه به کشورهای همسایه است.
محمدرضا قره‌یاضی، مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر و چراغ‌های تزئینی نیز با اشاره به ارزآوری بالای این صنعت اظهار داشت: این صنعت سالانه 150 تا 200 میلیون دلار صادرات دارد که اگر هزینه‌های تولید آن کم شود، می‌توان صادرات بسیار بیشتری را تجربه کرد، این در حالی است که در حال حاضر 38 درصد هزینه‌های جانبی وجود دارد؛ به طوری مالیات بر ارزش افزوده را دوبار پرداخت می کنیم تا بتوانیم کالایی را در بازار عرضه یا آن را صادرات کنیم.
وی اظهار داشت: اگر مشکلات این صنعت رفع و به ما کمک شود حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، چراکه ما جزو پنج کشور اول تولیدکننده این محصول در دنیا هستیم، صادرات لوستر تولیدی کشورمان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان، اتحادیه اروپا، عراق و کشورهای شرق آسیا صادر می شود و بازار مناسبی برای آن وجود دارد.
قره یاضی ادامه داد: سه هزار تولیدکننده این محصول در کشور وجود دارند که منجر به اشتغالزایی برای 30 هزار نفر شده‌اند و هر چقدر دولت کمک‌های خود را بیشتر می‌کند، می توانیم تولید و اشتغالزایی بیشتری داشته باشیم؛ البته اکنون در این فضا که بالغ بر هزار مترمربع است، 170 تولیدکننده تا چهار روز آینده مشغول به نمایش محصولات تولیدی خود خواهند شد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اعزام واحدهای امداد خودرو سایپا برای خدمت رسانی به سیل زدگان

ناوگان امدادی سایپا در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی است

واحدهای صنفی و صنعتی مازندران 350 میلیارد ریال خسارت دیده اند/ صدور دستور لازم از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بسیج امکانات سازمان های استانی

دستور وزیر صمت برای تامین ارزاق مناطق سیل زده

پیروزی بر مشکلات با رونق تولید/امسال سال تحول سایپا خواهد بود

6 راه حل فوری برای مدیریت بازار خودرو

پیش‌شرط‌های حضور موفق در عراق/برخی وزرا به عراق نگاه یکطرفه دارند

تشریح اولویت های وزارت صنعت، معدن وتجارت برای رونق تولید

پیش شرط‌های حمایت از تولید داخلی/نقشه راه سال٩٨مشخص شد

راهبردهای هفت گانه وزارت صمت برای رونق تولید

7 رویکرد راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای « رونق تولید »

ثبت رکورد تولید و تحویل محصولات سایپا در اسفند 97

کاری کنید مردم در برابر گرانفروشی احساس بی‌پناهی نکنند

کاری کنید مردم دربرابر گرانفروشی احساس بی‌پناهی نکنند

کاری کنید مردم در مقابل گرانفروشی احساس بی‌پناهی نکنند

هدایت نقدینگی های کوچک به سمت تولید به رونق اقتصاد کمک می کند

صنعت استان قزوین می تواند شاخص های اقتصادی کشور را تغییر دهد

بخشی از اختیارات وزارت صمت به استانها واگذار می شود

رئیس جدید سازمان صمت استان قزوین معرفی شد

حل و فصل موانع واردات در مقابل صادرات

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری