یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌ ارتباطات و رسانه

یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - - || مبادله‌ یادداشت‌ میان‌ ادارات‌ مختلف‌ یک‌ مؤسسه‌ یکی‌ از رایج‌ترین‌ روش‌هایی‌ است‌ که‌ در ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ مورد استفاده‌ (و سوء استفاده‌) قرار می‌گیرد. این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی ‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.
هر چند مؤسسات‌ از نظر وابسته‌بودن‌ به‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ با یکدیگر متفاوتند، ولی‌ همه‌ آنها برای‌ به‌ ثبت‌ رساندن‌ مراودات‌، فکرها و پیشنهادهای‌ داخلی‌ خود برخی‌ اوقات‌ از این‌ قالب‌ استفاده‌ می‌کنند.
حتما بخوانید: انواع یادداشت نویسی
راهنمایی‌هایی‌ برای‌ نوشتن‌ یادداشت ‌های ‌ داخلی‌ مؤثر ارائه‌ می‌شود:
1. از جملات‌ کوتاه‌ و ساده‌ استفاده‌ کنید. از به‌ کار بردن‌ عبارات‌ طولانی‌ دوری‌ جوئید. به‌ جای‌ استفاده‌ از جملات‌ بلند، دو جمله‌ ساده‌ و کوتاه‌ به‌ کار ببرید.
2. به‌ جای‌ اینکه‌ جملات‌ طولانی‌ را پشت‌ هم‌ ردیف‌ کنید، فشرده‌ یا شماره‌بندی‌ شده‌ آنها را فهرست‌وار بیاورید. سعی‌ کنید آنها را به‌ نحوی‌ ارائه‌ دهید که‌ به‌ چشم‌ بخورند.
3. هنگامی‌ که‌ برای‌ مقام‌ بالاتر خود یادداشت‌ داخلی‌ می‌نویسید، از لحن‌ آمرانه‌ استفاده‌ نکنید. بکوشید لحنی‌ خودمانی‌ و «پیشنهادی‌» داشته‌ باشید.
4. همیشه‌ یادداشت‌ را طوری‌ بنویسید که‌ رئیس تان‌ برای‌ مشتری‌ می‌نویسد، و هرگز به‌ شیوه‌ای‌ ننویسید که‌ مشتری‌ برای‌ رئیس تان‌ می‌نویسد.
5. هنگامی‌ که‌ برای‌ سرپرست‌ خود یادداشت‌ می‌فرستید سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ سازمان‌ خود را رعایت‌ کنید. همیشه‌ یادداشت‌ را برای‌ سرپرست‌ بلاواسطه‌ خود بفرستید. چنانچه‌ مطلبی‌ را برای‌ مقام‌ بالاتری‌ در سازمان‌ می‌نویسید، رونوشت‌ جداگانه‌ای‌ از آن‌ را همراه‌ یادداشتی‌ برای‌ سرپرست‌ خود بفرستید. به‌ این‌ ترتیب‌ هم‌ یادداشت‌ شما به‌ شخص‌ مورد نظر خواهد رسید و هم‌ شما سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ را زیر پا نگذاشته‌اید.
6. با استفاده‌ از مثال‌هایی‌ موجز و روشن‌ سعی‌ کنید احکام‌ عام‌ را به‌ اثبات‌ برسانید.
7. از دایره‌ فکری‌ که‌ در یادداشت‌ مطرح‌ می‌کنید خارج‌ نشوید. از طرح‌ اطلاعات‌ اضافی‌ و بی‌ربط‌ خودداری‌ کنید. نکات‌ جدیدی‌ که‌ عنوان‌ می‌کنید باید با مقصود کلی‌ یادداشت‌ مرتبط‌ باشد یا یادداشت‌ جداگانه‌ای‌ به‌ آن‌ اختصاص‌ یابد.
8. اگر تقاضایی‌ را مطرح‌ می‌کنید، با ذکر دلیل‌ یا دلایلی‌ برحق‌ بودن‌ آن ‌را به‌ اثبات‌ برسانید.
9. جزییات‌ اقدام‌ بعدی‌ را مشخص‌ کنید. مسئولیت‌ انجام‌ اقدامات‌ بعدی‌ را خود عهده‌دار شوید.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

"شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

روزنامه لیبراسیون: اجلاس داووس، چهارمین انقلاب صنعتی و رشد افسار گسیخته و خطرناک نابرابری اقتصادی در جهان

سرپرست روابط عمومی استانداری اصفهان منصوب شد

انتخابات هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران برگزار شد

از پیام رسان‌های داخلی ناامید نشده‌ایم/ هیچ شبکه اجتماعی ارجحیت ترافیک ندارد

رزمایش قطع اینترنت در شبکه پرداخت، دستور مکتوبی که بی‌اساس اعلام شد

افزایش 60 درصدی تعداد تراکنش‌های درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک صادرات ایران

مروری بر سرویس‌های شمارنده (tracker) خارجی

گوگل و فیس بوک برای لابی با دولت آمریکا میلیونی هزینه می‌کنند

وصله‌های اپل برای آیفون و هوم پد

علت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی از زبان وزیر ارتباطات

فیلترینگ تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی ضربه زد

فیلترینگ راه مناسب ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی نیست

شهردار قم مطرح کرد: لزوم فعالیت هماهنگ روابط عمومی‌های شهرداری در سطح شهر

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم: روابط عمومی زبان صادق برای انعکاس خدمات مدیریت شهری باشد

مسئولیت اجتماعی را جدی بگیریم

تقدیر ویژه وزارت کشور از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد

هواوی به کسی باج نمی‌دهد!

داستان رزمایش قطع اینترنت چیست؟

واتس‌اپ مختل شد

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • بانک سپه
  • بانک آینده
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت