یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌ ارتباطات و رسانه

یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - - || مبادله‌ یادداشت‌ میان‌ ادارات‌ مختلف‌ یک‌ مؤسسه‌ یکی‌ از رایج‌ترین‌ روش‌هایی‌ است‌ که‌ در ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ مورد استفاده‌ (و سوء استفاده‌) قرار می‌گیرد. این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی ‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.
هر چند مؤسسات‌ از نظر وابسته‌بودن‌ به‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ با یکدیگر متفاوتند، ولی‌ همه‌ آنها برای‌ به‌ ثبت‌ رساندن‌ مراودات‌، فکرها و پیشنهادهای‌ داخلی‌ خود برخی‌ اوقات‌ از این‌ قالب‌ استفاده‌ می‌کنند.
حتما بخوانید: انواع یادداشت نویسی
راهنمایی‌هایی‌ برای‌ نوشتن‌ یادداشت ‌های ‌ داخلی‌ مؤثر ارائه‌ می‌شود:
1. از جملات‌ کوتاه‌ و ساده‌ استفاده‌ کنید. از به‌ کار بردن‌ عبارات‌ طولانی‌ دوری‌ جوئید. به‌ جای‌ استفاده‌ از جملات‌ بلند، دو جمله‌ ساده‌ و کوتاه‌ به‌ کار ببرید.
2. به‌ جای‌ اینکه‌ جملات‌ طولانی‌ را پشت‌ هم‌ ردیف‌ کنید، فشرده‌ یا شماره‌بندی‌ شده‌ آنها را فهرست‌وار بیاورید. سعی‌ کنید آنها را به‌ نحوی‌ ارائه‌ دهید که‌ به‌ چشم‌ بخورند.
3. هنگامی‌ که‌ برای‌ مقام‌ بالاتر خود یادداشت‌ داخلی‌ می‌نویسید، از لحن‌ آمرانه‌ استفاده‌ نکنید. بکوشید لحنی‌ خودمانی‌ و «پیشنهادی‌» داشته‌ باشید.
4. همیشه‌ یادداشت‌ را طوری‌ بنویسید که‌ رئیس تان‌ برای‌ مشتری‌ می‌نویسد، و هرگز به‌ شیوه‌ای‌ ننویسید که‌ مشتری‌ برای‌ رئیس تان‌ می‌نویسد.
5. هنگامی‌ که‌ برای‌ سرپرست‌ خود یادداشت‌ می‌فرستید سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ سازمان‌ خود را رعایت‌ کنید. همیشه‌ یادداشت‌ را برای‌ سرپرست‌ بلاواسطه‌ خود بفرستید. چنانچه‌ مطلبی‌ را برای‌ مقام‌ بالاتری‌ در سازمان‌ می‌نویسید، رونوشت‌ جداگانه‌ای‌ از آن‌ را همراه‌ یادداشتی‌ برای‌ سرپرست‌ خود بفرستید. به‌ این‌ ترتیب‌ هم‌ یادداشت‌ شما به‌ شخص‌ مورد نظر خواهد رسید و هم‌ شما سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ را زیر پا نگذاشته‌اید.
6. با استفاده‌ از مثال‌هایی‌ موجز و روشن‌ سعی‌ کنید احکام‌ عام‌ را به‌ اثبات‌ برسانید.
7. از دایره‌ فکری‌ که‌ در یادداشت‌ مطرح‌ می‌کنید خارج‌ نشوید. از طرح‌ اطلاعات‌ اضافی‌ و بی‌ربط‌ خودداری‌ کنید. نکات‌ جدیدی‌ که‌ عنوان‌ می‌کنید باید با مقصود کلی‌ یادداشت‌ مرتبط‌ باشد یا یادداشت‌ جداگانه‌ای‌ به‌ آن‌ اختصاص‌ یابد.
8. اگر تقاضایی‌ را مطرح‌ می‌کنید، با ذکر دلیل‌ یا دلایلی‌ برحق‌ بودن‌ آن ‌را به‌ اثبات‌ برسانید.
9. جزییات‌ اقدام‌ بعدی‌ را مشخص‌ کنید. مسئولیت‌ انجام‌ اقدامات‌ بعدی‌ را خود عهده‌دار شوید.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

امکان رسمی کردن کانال ها در پیام‌رسان بومی آی گپ+ شرایط دریافت تیک آبی

ارتقای 20 رتبه‌ای دولت الکترونیک/ توسعه 250 هزار اپلیکیشن

همچنان 55.9 درصد مردم عضو تلگرام هستند

خبرنگاران 20کشور جهان اسفندماه روادید مطبوعاتی دریافت‌کردند

واکنش تهران به ادعاهای صهیونیست‌ها در مورد هک تلفن برخی مقامات این رژیم

هوش مصنوعی چین دنیا را خواهد بلعید!

شرایط رومینگ پروازی اپراتورها را بخوانید

نهضت ملی شدن فناوری اطلاعات اعلام موجودیت کرد

پیام تبریک مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرا رسیدن سال نو

آمادگی کامل بانک ملی ایران برای خدمت رسانی در ایام نوروز

بانک ملی ایران رکورد خود را شکست

کلنگ زنی یک باب مدرسه در استان خراسان جنوبی با مشارکت بانک ملی ایران

دسترسی به نسخه IOS تقویم دیجیتال سال 1398 بانک ملی ایران

چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد

افزایش سرمایه ٢٠٣ درصدی بانک صادرات ایران ثبت نهایی شد

غیرفعال کردن سرویس ارزش‌افزوده برای سیم‌کارت‌های جدید

تماس تلفن ثابت به ثابت در کشور روز اول عید رایگان است

سرویس‌های ارزش‌افزوده از روی تمامی سیم‌کارت‌های صفر حذف شد

آیفون اطلاعات حساس کاربران را به نفع فیس بوک سرقت می‌کند

در سال 97 بر جهان فناوری چه گذشت؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری