بانکداری دیجیتال صنعتی بی حد و مرز است بانک و بیمه

بانکداری دیجیتال صنعتی بی حد و مرز است

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به اینکه آینده شعب در بانکداری دیجیتال است، گفت: ایجاد قابلیت های بیشتر در این زمینه در همه سطوح عملیاتی بانک تاثیر ویژه ای در ثبات مالی سازمان خواهد داشت.
به گزارش فصل تجارت ، برات کریمی با بیان اینکه شعب بانک ها اولین حلقه اتصال مشتریان با بانک هستند، اظهار کرد: هرگونه رشد سپرده ها، افزایش منابع و نقدینگی، وصول مطالبات و در کل پیشرفت و حرکت جهادی در بانک ها از آنجا آغاز می شود و این امر بیانگر اهمیت تدوین برنامه هایی جامع و کاربردی در سطح شعب و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.
وی با تاکید بر اینکه اخیراً مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری تحت عنوان "بانکداری دیجیتال" مطرح گردیده که رویکردی کامل در حوزه استراتژی و پذیرش یک راهبرد و مدلی جدید از بانکداری است، افزود: بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک متفاوت است. در بانکداری الکترونیک بانک محصولی را تولید و در اختیار مشتری قرار می دهد ولی در بانکداری دیجیتال محصولی ساخته نشده و بانک زیر ساخت تولید محصول را در اختیار شرکت های فین تک قرار می دهد.
وی تصریح کرد: این بانکداری الزاماتی به همراه دارد و مستلزم تحول و مدرن سازی در همه لایه‌های مدیریتی، عملیاتی، اجرایی و فناوری است. همچنین نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت‌محور است.
به گفته کریمی، این الگوی بانکداری به‌وسیله مشتری آغاز می‌شود و از حداکثرسازی قابلیت هایی همچون خدمت‌دهی، دسترسی، سودمندی و هزینه برای مشتری، اطمینان پیدا می‌کند و صاحبنظران صنعت بانکداری نیز بانکداری دیجیتال را عامل اصلی استحکام رابطه بانک با مشتری و ابزار ایجاد مزیت رقابتی برمی شمارند.
این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: این الگو در پی کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل‌های نوین کسب‌وکار همراه با استفاده از نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌هاست. بنابراین یک سازمان برای دیجیتال شدن باید روی مشتری‌محوری، ساده‌سازی و اتوماسیون فرآیندها تمرکز کند و هدف آن نیز افزایش کارآمدی آن‌ها در تمامی لایه‌های سازمان و در کل زنجیره ارزش باشد.
کریمی اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال فعالیت‌های مشتری شامل تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادها و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه می‌شود. در همین راستا، روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حقیقت محصولات در بانکداری دیجیتال باید برای مشتریان شخصی‌سازی شود، یعنی مشتری بتواند نیازش را بفرستد و ما بتوانیم در سیستم خودمان برای مشتری یک محصول اختصاصی تولید کنیم.
وی تاکید کرد: برای حرکت از سمت بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتال نیازمند یک تحول دیجیتال هستیم و موضوع تحول دیجیتال پیش از آنکه مبحثی فناوری محور باشد، مشتری محور، کسب و کار محور و فرآیند محور بوده و مساله مهم در آن تجربه‌ای است که مشتری در نتیجه تعامل با بانک به‌دست می‌آورد. در این راستا بانک ها باید مدل کسب کاری خود را تغییر دهند و ساختار خود را جهت هماهنگی سریع با تغییرات چابک سازند.
معاون شعب بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: در این نوع بانکداری هزینه‌های شعب، کارمندان، تجهیزات شعبه، به‌روزرسانی این تجهیزات و تمامی هزینه‌های مربوط به بانکداری با شعبه، کاهش پیدا کرده و خیلی از فعالیت‌های شعب و کارکنان آن ممکن است به ماشین‌ها انتقال پیدا کند اما با عنایت به وضعیت موجود در این نوع بانکداری به جای حذف نیروی انسانی و امکانات، نقش ها و رسالت ها تغییر می‌یابد. در واقع یکسری از شعب به صورت سلف سرویس، ارائه خدمت می کنند. به این معنی که در این شعب کارکنان تنها نقش راهنما را داشته و مشتریان بر اساس نیازهای خود از خدمات و دستگاه ها استفاده می کنند.
کریمی بیان کرد: بانک ملی ایران اقدام به برنامه ریزی های مدونی برای شعب تابعه خود با ملحوظ داشتن سیاست ها و استراتژی های کلان در جهت افزایش رضایت مشتریان کرده که عمده این برنامه ها در حوزه های مربوط به محیط فیزیکی شعب، ارائه خدمات بهتر و بهره گیری بیشتر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت و بانکداری دیجیتال و نیروی انسانی طرح ریزی شده است.
-->



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

توقف ارائه خدمات بانکی برای 2.7 میلیون نفر اتباع خارجی بدون اطلاع قبلی

بهای سکه و ارز + جدول

ثبت 73 هزار میلیارد ریال معامله محصول در بورس کالا

تغییرات نظارتی و پیشگیرانه بانک تجارت/بانکی که از نظر کاهش رخداد سوءاستفاده شرایط خوبی دارد

قیمت امروز سکه در یک قدمی 4 میلیون تومان

تعیین تکلیف تعهدات ارزی تا2ماه آینده/نیمی ازتسهیلات وصول نشده است

زیاندهی بانک تجارت!/بانکی که در 9 ماه به ازای هر سهم 557 ریال زیان محقق کرد + سند

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد؛ 11 هزار شعبه بانکی تعطیل باید شوند

سکه طرح جدید امروز اول بهمن 4 میلیون و 64 هزار تومان شد

معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: ممنوعیت پرداخت سود روزشمار از امروز/سود براساس ماهیت سپرده‌ها پرداخت می‌شود

کسب تندیس نقره‌ای نخستین جایزه ملی حسابرسی داخلی توسط بانک انصار

فقط به 12 هزار شعب بانکی در کشور نیاز داریم

بانک گردشگری 9 ساله شد/نگاه نو در تولید محصولات و عرضه خدمات متنوع رمز خدمت ­رسانی و بقاء

پوری‌حسینی: به من نگفته‌اند ممنوع‌الخروجم

تحقیق و تفحص از بانک شهر تصویب شد/ علل خرید ساختمان ها، جذب نیرو و پرداخت وام توسط بانک، زیر ذره بین نمایندگان ملت

ماجرای امضای پرویز کاظمی بر اسناد مشکل دار در بانک سرمایه/ نماینده دادستان: آقایان در بانک، وظیفه امانت داری را رعایت نمی‌کردند/ اعطای تسهیلات کلان به شرکتی که صلاحیت نداشته است

همتی اعلام کرد: نتایج نشست تعیین تکلیف تسهیلات گیرندگان حساب ذخیره ارزی

ممنوعیت پرداخت سود روزشمار از امروز/سود براساس ماهیت سپرده‌ها پرداخت می‌شود

بلاکچین انقلابی بزرگ در بانکداری الکترونیک ایجاد می‌کند

پرداخت سود متناسب با ماهیت سپرده‌ها از امروز

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بانک گردشگری
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • بانک آینده