ابرخودرو‌هایی با بهترین ضریب آئرودینامیک در جهان! خودرو

ابرخودرو‌هایی با بهترین ضریب آئرودینامیک در جهان!

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - وبسایت چرخان: وقتی فضا را از بحث خودروهای قدیمی خارج کرده و به خودروهای مدرن و امروزی می‌رسیم، مسئله‌ای مانند آئرودینامیک، یکی از آن چیزهای بسیار مهمی است که میزان مقاومت خودرو در مقابل جریان باد، میزان مصرف سوخت و سرعت و شتاب خودرو را تعیین می‌کند.
برای خودروهای مسابقه‌ای مانند فرمول یک که کسری از ثانیه تا این حد حائز اهمیت است، طراحی و عملکرد خودرو در کنار یکدیگر بسیار مهم بوده و آئرودینامیک در این نوع از خودروها تبدیل به یک هنر خاص طراحی می‌گردد.
اثر جریان هوا روی خودرو توسط ضریب ثابتی بانام ضریب درگ (drag coefficient) یا به‌اختصار، همان Cd تعیین می‌شود. هرچه این ضریب عدد پایین‌تری باشد، خودرو از آئرودینامیک بهتری برخوردار است. امروزه ضریب ایده آل، کمتر از 0.30 Cd است.
با ما باشید تا خودروهایی را به شما معرفی کنیم که ضریب آئرودینامیک آن‌ها،0.26 و یا کمتر از آن است.
مزدا 3 با ضریب 0.26
خودروی ژاپنی که ثابت کرده است می‌توان با یک ضریب آئرودینامیک عالی، طراحی جذابی را نیز همراه داشت. خودرویی که نه‌تنها طراحی زیبایی را با خود یدک می‌کشد، بلکه با سیستم تعلیق بی‌نظیر خود و زیرساخت خوب خودرو، آئرودینامیک عالی را به ارمغان آورده است.
کیا اپتیما هیبرید با ضریب 0.25

اصولاً خودروهای هیبرید به دلیل موتورهای کوچک‌تری که دارند، نیاز به جریان هوای کمتری برای خنک کردن موتور خوددارند. کیا اپتیما هیبرید همچنین از مسدودکننده‌های فعال جلوپنجره‌ای استفاده می‌کند تا این مقاومت هوا را بازهم کمتر کند. همچنین قرار گرفتن پخش‌کننده‌های هوا (Diffuser) عقبی و رینگ‌های عالی، کمک شایانی به بهتر کردن این ضریب کرده‌اند.
هوندا اینسایت (Insight) با ضریب 0.25

اینسایت شرکت هوندا درواقع خودرویی است که قبل از تویوتا پریوس وجود داشته و نسخه‌های ابتدایی آن، حتی مصرف بهینه‌تری نسبت به پریوس داشته‌اند؛ اما حالا این خودرو با چهره‌ای که نشان از آینده دارد بازگشته و با توجه به چهره جذاب، موتور قدرتمند و ضریب آئرودینامیک عالی، مهره‌ی رقابتی مهمی در بازارهای جهانی به‌حساب می‌آید.
تویوتا پریوس با ضریب 0.24

شاید جای تعجبی نباشد که خودرویی مانند تویوتا پریوس که فلسفه وجودی‌اش همین مصرف بهینه است، با چنین ضریب آئرودینامیک خیره‌کننده‌ای ظاهر شود. آخرین نسل پریوس، با استفاده از پنل های اضافی نصب‌شده زیر خودرو و خطوط روی سقف، توانسته تا 0.02 نسبت به نسل قبلی، پیشرفت در آئرودینامیک را احساس کند.
مرسدس بنز کلاس S با ضریب 0.24

این شرکت خوش‌نام آلمانی، برای چندین دهه است که روی آئرودینامیک خودروهایش حساس شده تا جایی که حتی خودروهای بزرگ‌تر این شرکت نیز توانایی رقابت با خودروهایی که سطوح کمتری در مقابل جریان هوادارند را داشته و خواهند داشت. اگرچه جلوپنجره بزرگ یک مزیت برای این خودرو محسوب می‌شود اما مرسدس با استفاده از محدودکننده‌های هوا، فقط در مواقع نیاز جریان هوا را برای خنک کاری به داخل موتور و قطعات آن می‌فرستد.
هیوندای یونیک هیبرید با ضریب 0.24

اگرچه قرار گرفتن نام شرکتی مانند هیوندای در این فهرست که تاکنون چندان به مسئله آئرودینامیک توجه نکرده تعجب‌آور است اما این شرکت در سال‌های اخیر توجه خود را روی این موضوع مهم نیز معطوف کرده است. درست مانند جلوپنجره مرسدس، هیوندای نیز در این خودرو از محدودکننده‌های فعالی استفاده کرده تا در مواقع نیاز جریان هوا به داخل قطعات موتور فرستاده شود.
تسلا مدل S با ضریب 0.24

همان‌طوری که می‌دانید، مدل S تسلا نسخه بزرگ‌تر همان مدل 3 این شرکت خلاق آمریکایی است. تسلا نیز برای این خودروی سدان برقی خود کم نگذاشته و با بیشترین تمرکز بر روی ضریب آئرودینامیک و مخصوصاً مناطق اطراف چرخ‌های جلویی خودرو، ضریب مدل S را تا 0.24 Cd، پایین آورده است.
مرسدس بنز کلاس E سدان با ضریب 0.23

در سال 1984، مرسدس تلاش بسیار زیادی برای آئرودینامیک خودروهای کلاس E خود کرد و توانست ضریب آن‌ها را تا 0.27 بهینه کند. اما حالا پس از گذشت بیش از 30 سال، اگرچه این خودرو با جثه بزرگ‌تری نسبت به دهه 80 میلادی تولید می‌شود اما ضریب آن تنها 0.04 بهتر شده است. افزایشی که هر 0.01 از آن کلی تلاش و انرژی برده و به این سادگی‌ها نیست.
تسلا مدل 3 با ضریب 0.23

برادر کوچک‌تر مدل S تسلا این بار با ضریبی ظاهرشده است که 0.01 بهتر از برادر بزرگ‌تر خود است؛ اما مسئله‌ای که در مورد خودروهای برقی وجود دارد این است که تسلا نیازی به‌قرار دادن یک جلوپنجره بزرگ مانند مرسدس، هیوندای، کیا یا بی ام و نداشته تا جریان هوا را برای خنک کاری موتور به داخل موتور ارسال کند.
بی ام و سری 5 نسخه دینامیک بهینه با ضریب 0.22

نسخه‌های خاص، امروزه برای اهداف خاصی نیز ساخته می‌شوند. این نسخه خاص خودروی باواریایی نیز برای افزایش ضریب آئرودینامیک و بهتر شدن مصرف سوخت، تولیدشده است. درست مانند هیوندای و مرسدس بنز، بی ام و نیز با قرار دادن محدودکننده‌های فعال هوا در جلوپنجره و طراحی بهینه رینگ‌های خودرو توانسته عدد آئرودینامیک این نسخه را به Cd 0.22 که یک عدد فوق‌العاده عالی است برساند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با 50 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؛ در قلمرو بازنشستگان!

کارشناسان آذکرون توسط ایساکو آموزش دیدند

نگاهی به جذاب‌ترین خودرو‌های پاریس هیلتون

با هیوندای پالیسید 2020 آشنا شوید؛ رنسانس کره‌ای!

حباب قیمت های بازار شکسته خواهد شد

نماینده ویژه مدیرعامل سایپا اعلام کرد فروش فوری محصولات سایپا از پس فردا

قیمت نهایی پژو 207 صندوقدار اتومات تعیین شد

اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا درخصوص قیمت خودروها

با تولید میانگین 2062 دستگاه خودرو در روز ؛ 45 درصد رشد تولید سایپا نسبت به هفته گذشته

با بهترین هاچ‌بک‌های 2019 آشنا شوید

روزانه بیش از 1500 دستگاه خودرو به مشتریان تحویل می دهیم

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: سرفصل اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب، راهبرد ما در صنعت خودرو و گروه خودروسازی سایپا خواهد بود

پیکاپ‌های ایرانی و آمریکایی؛ جدالِ نابرابر!

پیام تسلیت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان

پیام تسلیت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پی شهادت جمعی از پاسداران غیور وطن در زاهدان

پیام تسلیت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پی حادثه تروریستی و شهادت جمعی از پاسداران غیور وطن

سوپرخودرو‌های شگفت انگیزی که از آینده می‌آیند

آپشن‌هایی بسیار گران برای افراد بسیار ثروتمند!

تولید خودرو درگروه سایپا به بیش از 2000 دستگاه رسید

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا منصوب شد

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک گردشگری
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت