درس های بازاریابی رویداد پرتاب فالکون هوی تبلیغات

درس های بازاریابی رویداد پرتاب فالکون هوی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - پرتاب موشک فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس، صرفاً یک گام علمی هیجان انگیز نبود؛ بلکه نبوغ بالای ایلان ماسک در زمینه ی بازاریابی را نیز نشان می داد.
پرتاب موشک فالکون هوی اسپیس ایکس، از برخی جهات موفقیتی فوق العاده بود. اما یکی از جوانبی که باعث شد این رویداد، تا این حد تأثیرگذار باشد، نبوغ بازاریابی آن بود.
در همین لحظه، رودستر تسلای شخصی ایلان ماسک، با یک راننده ی مصنوعی به نام استارمن که لباس فضانوردان را هم به تن دارد، در فضا در حال حرکت است. روی داشبورد خودرو پیام جالبی نوشته شده: «وحشت نکن». یک نسخه از «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» نیز در جعبه ی داشبورد گنجانده شده است و برای تکمیل این تصویر، آهنگ Space Oddity دیوید بوی از رادیوی خودرو پخش می شود.
همه ی این جزئیات، درواقع استفاده ی کاربردی از یکی از مهم ترین مفاهیم بازاریابی است: ارزش ویژه ی برند.
ارزش ویژه ی برند (Brand Equity) مفهومی مهم است که می کوشد یک ارزش مالی واقعی را به برند نسبت دهد. چهار عنصر کلاسیک ارزش برند عبارت اند از:
مطلب مرتبط: 5 دلیلی که چرا آینده بازاریابی در حوزه یادگیری ماشین است
• آگاهی از برند
• درک و شناخت کیفیت برند
• وفاداری برند
• تداعی برند
به عنوان مثال، نام، لوگو و شعار برند نایک، از ارزش مالی و بازاریابی بی نظیری برخوردار است. به عبارتی، برند نایک با ارتقاء سطح آگاهی مصرف کنندگان از کیفیت محصولات، کسب وفاداری آنان و همچنین برقراری ارتباطات مثبت با مخاطبان خود، موفق شده است از رقبای خود پیشی بگیرد و یک دارایی مالی کلان خلق کند.
حالا برند تسلا، اسپیس ایکس و حتی برند شخصی کارآفرین آن ها، یعنی «ایلان ماسک»، با پرتاب موشک فالکون هوی، ارزش بسیاری بیشتری پیداکرده است.
بیایید موفقیت تسلا رودستری را که همراه با استارمن و آهنگ دیوید بوی در حال چرخش در فضا است، در دو عنصر اصلی ارزش ویژه ی برند بررسی کنیم.
نقش ارتباطات رسانه ای در فرآیند آگاهی از برند
اسپیس ایکس و تسلا، به کمک پوشش وسیع رسانه ای از تصاویر رودستر معلق در فضا، توجه جهان را به سمت خود جلب کردند و سطح آگاهی از برندشان را به شدت بالا بردند. بسیاری از افرادی که پیش ازاین هیچ اطلاعی از برنامه های شرکت های تسلا و اسپیس ایکس یا خود ایلان ماسک نداشتند، حالا به خوبی این نام ها را به یاد می آورند. فکر می کنید اگر از یک جوان امروزی، سؤالی در مورد سفر فضایی بپرسید؛ پاسخ شما را با کلمه ی کلیدی «ناسا» خواهد داد؟ خیر. جواب او مسلماً ایلان ماسک یا اسپیس ایکس است. بله، مأموریت بازاریابی به خوبی به پایان رسیده است.
مطلب مرتبط: آیا رویکرد چریکی به تبلیغات و بازاریابی برای کسب وکار شما مناسب است؟
اسپیس ایکس مرتباً فیدهای زنده ای از این رویداد به اشتراک می گذارد که واقعاً آگاهی عمومی را بالاتر می برد. وقتی می بینیم که بسیاری از وب سایت ها ازجمله یوتیوب، این فیدهای زنده را هم زمان پخش می کنند، متوجه می شویم که اسپیس ایکس از روابط عمومی (PR) رایگان عظیمی نیز بهره می برد.
کارآفرینان می توانند از استراتژی های فوق، به نکته ی مهمی پی ببرند: ارتباطات قوی با رسانه ها و حتی ارائه ی منابع رایگان به آن ها (مثل فیدهای لایو) قطعاً به برند شما کمک می کند.
به علاوه شرکت شما همیشه باید اقدامات جالب و هیجان انگیز خود را با رسانه ها به اشتراک بگذارد. محتوایی که رسانه ها منتشر می کنند، می تواند در ارتقاء برند شما نقش مهمی بازی کند. در حال حاضر منابع آنلاین بسیاری وجود دارند که به شما کمک می کنند محتوای مناسبی برای رسانه ها آماده کنید. شما باید به طور منظم با رسانه ها در ارتباط باشید و محتوای سنجیده ی خودتان را برای آن ها ارسال کنید. هرزمانی که کسب وکارتان یک رویداد خاص در پیش دارد، از فرصت استفاده کنید و اطلاع رسانی کاملی در مورد مراسم مذکور داشته باشید. این امر آگاهی از برند شما را تقویت می کند.
تداعی مثبت برند، ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهد
نقش رویداد پرتاب فالکون در تداعی نام های اسپیس ایکس، تسلا و ماسک، ورای یک کنجکاوی سرگرم کننده بود. بله، عده ای هنوز هم جوانب منفی ماجرا را به خاطر می آورند؛ مثل از دست دادن مدار مریخ. عده ای هم همه ی این اتفاقات را صرفاً به چشم یک آزمایش مهارت و شجاعت می بینند.
بااین حال اکثر مردم، پرتاب فالکون را یک لحظه ی شگفت انگیز و فوق العاده در تاریخ می دانند. تأثیری که دقیقاً به معنی تداعی مثبت برند است و ارزش شرکت را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
مطلب مرتبط: چرا بازاریابی ما باید تغییر کند؟
تصور یک خودروی معلق در فضا که در حال پخش موسیقی است، تا چه حد می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد؟ درعین حال نمی توان فراموش کرد که موفقیت تکنیکی پرتاب موشک و رها شدن رودستر؛ نقشی کلیدی در این تداعی مثبت بازی می کرد. همان طور که می دانیم، دو بوستر موشک با موفقیت فرود آمدند و مجدداً قابل استفاده هستند. رکورد سنگین بازدیدکنندگان پخش آنلاین، نویدبخش آینده ی روشن صنعت پروازهای فضایی خصوصی است.
تداعی مثبت برند، ارزش یک کسب وکار را افزایش می دهد و شما باید این استراتژی را در برنامه های آتی شرکتتان لحاظ کنید.
اطمینان حاصل کنید که همه تراکنش ها و حرکات، تبلیغات و ارتباطات شما، باعث می شود تصویر برندتان در ذهن مردم ماندگارتر شود. در این راستا باید به نکات ساده نیز توجه کنید. آیا تعاملات بخش پشتیبانی محصولات شرکت شما، روی خدمت به مشتریان متمرکز شده است؟ آیا مزایای رایگانی برای کمک به مشتریان (و حتی جامعه) در نظر گرفته اید؟ آیا تبلیغات شرکتتان، تداعی مثبتی در ذهن بینندگان به وجود می آورد؟
شک نداشته باشید که توجه به زوایای مختلف ارزش ویژه ی برند، مزایای بی شماری برای کسب وکارتان به همراه خواهد داشت.
منبع: INC/zoomit


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 راز میلیاردرهای خودساخته

تبدیل شبکه های اجتماعی به فروشگاه اینترنتی / ابزارهای ضروری برای فروش موفق در شبکه های اجتماعی

چرا تبلیغات دیجیتال به فناوری بلاک چین احتیاج دارند

7 گام ضروری در راستای رقابت موفق با سایر شرکت ها

کتاب هایی برای بهبود روند برند سازی

از ایده ای ذهنی تا طراحی حرفه ای / سه راهکار برای تبدیل طراحی خوب به یک نمونه عالی

بازگشت به شیوه کلاسیک بازاریابی / 6 گام برای تضمین موفقیت بازاریابی ایمیل محور

چگونه یک لوگوی خوب شرکتی طراحی کنیم؟

چگونه یک لوگوی خوب طراحی کنیم؟

مدیریت کارمندانی که در مقابل بازخورد جبهه می گیرند

چگونه برای اکانت مان در شبکه های اجتماعی ویدئوی خام مناسب پیدا کنیم / 10 سایت ارائه دهنده ویدئوی رایگان برای شبکه های اجتماعی

آیا آماده گسترش کسب وکارتان هستید / 6 نکته مهم پیش از توسعه کسب و کار

گفت و گوی Hootsuite با شانون برایتون / توصیه های نابغه سیلیکون ولی در مورد شبکه های اجتماعی

4 روش برای داشتن مشتریانی مادام العمر

بزرگترین ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2018

بررسی راهکارهایی که می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند / چگونه در زمینه مدیریت بودجه شرکت موفق عمل کنیم

50 توصیه برتر برای ارتقای مشتری مداری

نرخ بهره چیست؟ چگونه به نفع یا ضرر شما عمل می‌کند؟

افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش

از اوبر گرفته تا دراپ باکس و نتفلیکس / استارت آپ های موفق از چه ابزارهای کمکی استفاده می کنند؟

بهترین تبلیغات با انتخاب آگاهانه / بررسی تمامی روش های رایج در حوزه تبلیغات

درس های بازاریابی رویداد پرتاب فالکون هوی

پنج سطح بازاریابی دیجیتال و فرآیند فروش

درس هایی در مورد نوآوری برای استارت آپ هایی با آرمان جهانی

همه آنچه در مورد تیک آبی پر دردسر اینستاگرام باید بدانیم / چگونه در اینستاگرام از اکانت تأییدشده استفاده کنیم؟

پرسیدن سؤال درست، کلید ارتباط با مشتری

چرا اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای اهداف اقتصادی و تجاری محسوب می شود / اینستاگرام بهترین برای صاحبان برند

تبلیغات در آمازون رو به رشد است / آمازون، تهدیدی جدید برای گوگل و فیس بوک

بازاریابی براساس روانشناسی رنگ‌ها

تمرین هایی برای رهایی از بن بست ذهنی

معرفی کتاب هایی در رابطه با بازاریابی محتوا

چگونه پیام بازاریابی خود را در دنیای دیجیتال به مخاطب برسانیم / بازاریابی موفق در دنیای کلیشه ها

تصاویر استوک؛ آری یا خیر؟

20 راهکار ساده برای مدیریت زمان

کلید فروش موفقیت آمیز در خود فرآیند فروش نهفته است

فراتر از برند سازی / وقتی خود شما یک برند هستید

چگونه تبعیض جنسیتی را در محیط کار از بین ببریم

عواملی که روی رتبه جست وجو تأثیر می گذارند

درس هایی از بازسازی برند در شرکت های موفق جهان

برندهای بزرگ چگونه در شبکه های اجتماعی مخاطب جذب می کنند / 6 راهکار استفاده از مسنجرها برای دستیابی به مخاطب

چرا گول می‌خوریم و جنس برند می‌خریم؟

5 نکته مهم برای پاسخ به یک پرسش / چه زمانی باید کنفرانس کسب وکارمان را راه اندازی کنیم؟

3 نکته در مورد بازاریابی پیامکی

دو آگهی با یک بلیط ؛ هفت دلیل باورنکردنی برای تبلیغ در فصل تجارت

با آگاهی نسبت به نقاط ضعف مدیریتی به بهتر شدن خود کمک کنید / 30 رفتار رایج و در عین حال اشتباه مدیران

چگونه در فیس بوک برندمان را توسعه دهیم / 11 راهکار ساده برای بازاریابی بهینه در فیس بوک

چگونه شبکه های اجتماعی به رشد برند شما کمک می کنند / تأثیر شبکه های اجتماعی در حوزه برندسازی

عادتی که رهبران خوب و بد را از هم متمایز می کند

برای بازاریابی مؤثر در منزل به چه استراتژی هایی نیازمندید؟

چگونگی فرستادن یک ایمیل درست و حسابی به مشتریان

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • فصل اقتصاد
  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • گروه تلگرامی باشگاه نخبگان، خبرنگاران و کارآفرینان