مترجم امیرآل علی
بهترین تبلیغات با انتخاب آگاهانه / بررسی تمامی روش های رایج در حوزه تبلیغات تبلیغات

بهترین تبلیغات با انتخاب آگاهانه / بررسی تمامی روش های رایج در حوزه تبلیغات

  بزرگنمايي:

فصل تجارت -
به قلم Julia Samoilenko
امروزه دنیای تبلیغات در مرحله ای قرار دارد که تنوع بسیاری را در اختیار افراد قرار می دهد. به همین خاطر شناخت هریک از روش ها گامی سودمند محسوب می شود و به افراد کمک خواهد کرد تا با چارچوب فکری بهتری اقدام به تصمیم گیری کنند. توجه داشته باشید که به طور کل شرکت ها در راستای انجام تبلیغ خود به سراغ یکی از این هشت مورد خواهند رفت.
1- سینما 2- تلویزیون 3- رادیو 4- مطبوعات 5- محیط 6- اینترنت 7- انسان 8- سمینار و رخدادهای مهم.
در ادامه هریک از موارد معرفی شده را به طور مفصل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1- سینما
قرار گرفتن افراد در محیطی تاریک باعث خواهد شد تا افراد تنها تمرکز و حواس خود را متمرکز فیلمی کنند که در پرده در حال نمایش است. این میزان از تمرکز در کنار وجود تعداد افراد بی شمار، محیطی جذاب را برای انجام کارهای تبلیغاتی به وجود آورده است. در این رابطه سه روش کاملا مرسوم است. 1- نمایش کلیپ تهیه شده قبل از نمایش فیلم اصلی 2- پخش کلیپ در وسط و حین پخش فیلم 3- درج نام تجاری در گوشه ای از تصویر فیلم در حال اکران.
مطلب مرتبط: الزامات تبلیغات در شبکه های اجتماعی
توجه داشته باشید که هیچ مانعی وجود ندارد که شما نتوانید هر سه روش را در راستای بهتر دیده شدن به کار گیرید. با این حال فعالیت تبلیغاتی شما باید کاملا متناسب با میزان بودجه ای باشد که برای این موضوع تعیین کرده اید در غیر این صورت فشار مالی سنگینی را به همراه خواهد داشت که ممکن است منجر به این شود که مجبور به کاهش هزینه های ضروری شرکت شوید. در صورتی که بتوانید عوامل فیلم را نیز در این مسیر با خود همراه سازید قادر خواهید بود تأثیر بیشتری روی مخاطب بگذارید و موفق تر ظاهر شوید.
برای مثال به تن کردن پیراهنی مندرج با آرم تجاری شما توسط بازیگر اصلی فیلم و حضور وی به عنوان مهمان ویژه در سانس های ویژه، می تواند یکی از راهکارهای مناسب در این رابطه محسوب شود. در این زمینه این میزان خلاقیت شماست که حرف اول را می زند و بهتر است صرفا در اندیشه کپی برداری از اقدامات مشابه نباشید.
2- تلویزیون
افرد بیشترین زمان خود را در منازل شان سپری می کنند و همین موضوع باعث می شود تا تلویزیون از اهمیت بسیاری در زمینه تبلیغات برخوردار باشد. درواقع این موضوع بسیار شایع است که افراد ماه ها سراغ سینما نروند، با این حال کمتر کسی را می توانید بیابید که در طول شبانه روز حداقل یک بار تلویزیون خود را روشن نکند. به همین خاطر چندان غیرمنطقی و اغراق آمیز نیست اگر این رسانه را بهترین مکان برای انجام تبلیغات بدانیم. با این حال توجه داشته باشید که هزینه این کار بسیار بالا است. به همین خاطر لازم است کلیپ تبلیغاتی خود را تا حد امکان کوتاه کنید. در این رابطه سه روش مرسوم است. 1- نمایش کلیپ های کوتاه حین پخش یا در زمان خالی میان دو برنامه 2- حضور به عنوان حامی مالی یکی از برنامه های تلویزیونی 3- ایجاد محتوا.
مطلب مرتبط: 10 گام یک تبلیغ تلویزیونی جذاب
در رابطه با مورد سوم ارائه این توضیح لازم است که می توانید محتوای لازم برای یکی از برنامه های تلویزیونی را بسازید. برای مثال در رابطه با برنامه ای علمی می توانید یک آزمایش را با کمک محصولات خود انجام دهید و فیلم تهیه شده را برای آنها ارسال کنید. بدون تردید با پخش آن برند شما نیز دیده خواهد شد. در این روش ممکن است براساس توافقات صورت گرفته دیگر نیازی به پرداخت هزینه به مدیران برنامه مذکور نداشته باشید.
3- مطبوعات
در این بخش منظور از مطبوعات روزنامه و مجلات بوده که علت این موضوع به دلیل پرمخاطب بودن این دو به نسبت سایر موارد موجود است. درواقع در مطبوعات همواره بخش هایی برای درج تبلیغات وجود دارد که لازم است مورد توجه برند شما قرار گیرد. توصیه می شود نوع محصول و در نهایت کسب و کار شما ارتباطی با محتوای مجله یا روزنامه مذکور داشته باشد تا بیشترین تأثیر را روی خواننده آن بگذارد. برای مثال در صورتی که در حوزه پوشاک فعالیت دارید، بهتر است تبلیغ خود را در مجله مد و فشن قرار دهید.
4- رادیو
تا قبل از ظهور تلویزیون، ارسال صدا با کمک امواج رادیویی حرف اول را در میان رسانه ها می زد. با این حال این موضوع نباید باعث شود تا از اهمیت آن حتی در عصر حاضر با تمام رشد و ترقی که در زمینه فناوری مشاهده می شود، غافل شد. در رابطه با این نوع از تبلیغ محصول لازم است توجه داشته باشید که تنها صدای افراد عامل تأثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا از فردی در این رابطه استفاده کنید که بتواند رضایت حداکثری را جلب کند. مزیت بزرگ این روش در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی در کم هزینه بودن آن است که امکان طولانی پخش مکرر آن را فراهم می آورد. در آخر توجه داشته باشید که میزان شنوندگان رادیو هنگام صبح بیشترین تعداد را داراست که لازم است در برنامه ریزی شما مورد توجه قرار گیرد.
مطلب مرتبط: تأثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی
5- محیط
هر چیزی که در محیط وجود دارد می تواند وسیله ای برای انجام تبلیغات محسوب شود. این موضوع گاهی با کمک نصب یک بیلبورد صورت می گیرد یا در جایی دیگر مستقیما بدنه وسایل نقلیه عمومی را مورد استفاده قرار می دهد. در این رابطه خلاقیت افراد است که نحوه استفاده از آن را مشخص خواهد ساخت.
6- اینترنت
از جمله فضاهایی که امروزه توانسته است به خوبی افراد را به خود مشغول سازد، فضای اینترنت است. در این رابطه شما می توانید از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی یا درج تبلیغ در سایت ها اقدام کنید. اینترنت فضایی رایگان محسوب می شود و از این نظر می توان آن را مقرون به صرفه ترین روش ممکن تلقی کرد. با این حال این موضوع هنگامی سودمند خواهد بود که بتوانید در جذب مخاطب موفق عمل کنید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود از افرادی که در این زمینه موفق عمل کرده اند کمک بگیرید که بدون شک هزینه هایی را در بر خواهد داشت.
7- انسان
این موضوع به استفاده از مشتریان در راستای تبلیغ محصول برمی گردد. درواقع این موضوع تحت عنوان تبلیغ مستقیم و رودررو نام برده می شود که مزیت ها و معایب خود را داراست. در این رابطه الزامی برای به استخدام رسمی درآوردن افراد نیست و می توانید حتی با اعطای تخفیف های ویژه افراد را به انجام این کار ترغیب کنید.
مطلب مرتبط: تبلیغات محصول محور یا برندمحور؟
8- سمینار و رخدادهای مهم
منظور از این موضوع بیشتر حمایت مالی از چنین رویدادهایی است. با این حال در برخی از موارد این خود شرکت ها هستند که بنیان گذار سمینارها و رخدادهای مهم می شوند. این موضوع در مقایسه با مورد نخست از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و نتایج به مراتب بیشتری را به همراه خواهد داشت. با این حال در صورتی که توانایی برگزاری چنین رویدادهایی را ندارید، بهتر است روش نخست را انتخاب کرده و نهایت تلاش خود را برای دیده شدن صورت دهید. در این رابطه نحوه توافق با طرف مقابل مهم ترین بخش کار را تشکیل می دهد که لازم است تیم مذاکره کننده خوبی را برای این موضوع مهیا سازید.
منبع: marketingfirst


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

از ایده ای ذهنی تا طراحی حرفه ای / سه راهکار برای تبدیل طراحی خوب به یک نمونه عالی

بازگشت به شیوه کلاسیک بازاریابی / 6 گام برای تضمین موفقیت بازاریابی ایمیل محور

چگونه یک لوگوی خوب شرکتی طراحی کنیم؟

چگونه یک لوگوی خوب طراحی کنیم؟

مدیریت کارمندانی که در مقابل بازخورد جبهه می گیرند

چگونه برای اکانت مان در شبکه های اجتماعی ویدئوی خام مناسب پیدا کنیم / 10 سایت ارائه دهنده ویدئوی رایگان برای شبکه های اجتماعی

آیا آماده گسترش کسب وکارتان هستید / 6 نکته مهم پیش از توسعه کسب و کار

گفت و گوی Hootsuite با شانون برایتون / توصیه های نابغه سیلیکون ولی در مورد شبکه های اجتماعی

4 روش برای داشتن مشتریانی مادام العمر

بزرگترین ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2018

بررسی راهکارهایی که می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند / چگونه در زمینه مدیریت بودجه شرکت موفق عمل کنیم

50 توصیه برتر برای ارتقای مشتری مداری

نرخ بهره چیست؟ چگونه به نفع یا ضرر شما عمل می‌کند؟

افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش

از اوبر گرفته تا دراپ باکس و نتفلیکس / استارت آپ های موفق از چه ابزارهای کمکی استفاده می کنند؟

بهترین تبلیغات با انتخاب آگاهانه / بررسی تمامی روش های رایج در حوزه تبلیغات

درس های بازاریابی رویداد پرتاب فالکون هوی

پنج سطح بازاریابی دیجیتال و فرآیند فروش

درس هایی در مورد نوآوری برای استارت آپ هایی با آرمان جهانی

همه آنچه در مورد تیک آبی پر دردسر اینستاگرام باید بدانیم / چگونه در اینستاگرام از اکانت تأییدشده استفاده کنیم؟

پرسیدن سؤال درست، کلید ارتباط با مشتری

چرا اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای اهداف اقتصادی و تجاری محسوب می شود / اینستاگرام بهترین برای صاحبان برند

تبلیغات در آمازون رو به رشد است / آمازون، تهدیدی جدید برای گوگل و فیس بوک

بازاریابی براساس روانشناسی رنگ‌ها

تمرین هایی برای رهایی از بن بست ذهنی

معرفی کتاب هایی در رابطه با بازاریابی محتوا

چگونه پیام بازاریابی خود را در دنیای دیجیتال به مخاطب برسانیم / بازاریابی موفق در دنیای کلیشه ها

تصاویر استوک؛ آری یا خیر؟

20 راهکار ساده برای مدیریت زمان

کلید فروش موفقیت آمیز در خود فرآیند فروش نهفته است

فراتر از برند سازی / وقتی خود شما یک برند هستید

چگونه تبعیض جنسیتی را در محیط کار از بین ببریم

عواملی که روی رتبه جست وجو تأثیر می گذارند

درس هایی از بازسازی برند در شرکت های موفق جهان

برندهای بزرگ چگونه در شبکه های اجتماعی مخاطب جذب می کنند / 6 راهکار استفاده از مسنجرها برای دستیابی به مخاطب

چرا گول می‌خوریم و جنس برند می‌خریم؟

5 نکته مهم برای پاسخ به یک پرسش / چه زمانی باید کنفرانس کسب وکارمان را راه اندازی کنیم؟

3 نکته در مورد بازاریابی پیامکی

دو آگهی با یک بلیط ؛ هفت دلیل باورنکردنی برای تبلیغ در فصل تجارت

با آگاهی نسبت به نقاط ضعف مدیریتی به بهتر شدن خود کمک کنید / 30 رفتار رایج و در عین حال اشتباه مدیران

چگونه در فیس بوک برندمان را توسعه دهیم / 11 راهکار ساده برای بازاریابی بهینه در فیس بوک

چگونه شبکه های اجتماعی به رشد برند شما کمک می کنند / تأثیر شبکه های اجتماعی در حوزه برندسازی

عادتی که رهبران خوب و بد را از هم متمایز می کند

برای بازاریابی مؤثر در منزل به چه استراتژی هایی نیازمندید؟

چگونگی فرستادن یک ایمیل درست و حسابی به مشتریان

دیوید گرینبرگ، کارشناس حوزه ارتباطات و نویسنده مشهور بررسی می کند / 9 راهکار کاهش استرس پیش از سخنرانی

دیوید گرینبرگ، کارشناس حوزه ارتباطات و نویسنده مشهور بررسی می کند / 9 راهکار کاهش استرس پیش از سخنرانی

کلید موفقیت بازاریابی در تغییر ذهنیت شما نهفته است

کلید موفقیت بازاریابی در تغییر ذهنیت شما نهفته است

اشتباه های رایج استارت آپ ها در بازاریابی

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • فصل اقتصاد
  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • گروه تلگرامی باشگاه نخبگان، خبرنگاران و کارآفرینان