افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش تبلیغات

افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - تیم های بازاریابی و فروش در هر شرکتی، مراحل نهایی عرضه ی محصول را مدیریت می کنند. ارتباط این دو تیم برای بهبود فروش، حیاتی است.
یکی از اتفاقات مرسوم در شرکت های بزرگ، استقلال بیش از اندازه ی تیم ها و فاصله گرفتن آن ها از یکدیگر است. اصطلاحی که در این مواقع استفاده می شود، تشکیل سیلو نام دارد. معنای اصطلاح این است که تیم ها به مرور فرهنگ و روش مخصوص خود را به کار می گیرند و حتی از اشتراک اطلاعات با دیگر دپارتمان ها خودداری می کنند. آموزه های سنتی مدیریت، از بین بردن این سیلوها و دیوارهای فرضی را پیشنهاد می کنند؛ حال آنکه بسیاری از آموزه های سنتی قابل نقد شدن و تغییر هستند. روش های مدرن پیشنهاد می کنند که تیم ها استقلال کلی خود را حفظ کنند، روی مواردی که تخصص دارند متمرکز شوند و مدیران نیز برای حل مشکل گفته شده، پلی بین این دپارتمان های مستقل ایجاد کنند.
دپارتمان های فروش و بازاریابی، بخش های مهم هر سازمانی در سلسله مراتب طراحی و عرضه ی محصول هستند. تیم های آن ها باید تخصص کافی و البته همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند. این دو دپارتمان در تمامی سازمان ها برای آسان سازی رسیدن به اهداف بلندمدت تشکیل می شوند؛ اما قطعا روش کاری متفاوت و فرهنگ خاص خود را دارند.
مطلب مرتبط: اهمیت بازاریابی حسی در دنیای امروز
به هر حال به منظور افزایش سوددهی در طولانی مدت، این دو تیم باید ارتباطی مناسب با یکدیگر داشته باشند. بسته به ابعاد شرکت، ارتباط این تیم ها متفاوت خواهد بود. در شرکت های کوچک می توان با جلسات ساده ی طوفان ذهنی، این ارتباط را برقرار کرد؛ اما زمانی که صحبت از سازمان های گسترده با تیم های بزرگ می شود، این ارتباطات باید منظم تر و حرفه ای تر شوند. برای ایجاد ارتباط مفیدتر در سازمان هایی با هر ابعاد، می توان با بهینه سازی عوامل زیر به نتایج مثبت رسید.
زمانبندی
داده ها و اطلاعات در عصر امروز، باارزش ترین دارایی های هر کسب و کار ی هستند. این اطلاعات تا زمانی مفید هستند که در زمان مناسب رد و بدل شوند. به عبارتی اطلاعات کهنه هیچ سودی برای شرکت نخواهند داشت. ایجاد زمانبندی منظم برای جلسات هم اندیشی تیم ها، تبادل به موقع اطلاعات را تضمین می کند. البته ظرفیت های لازم برای برگزاری جلسات اورژانسی و تبادل اطلاعات لحظه ای نیز باید در نظر گرفته شوند.
مطلب مرتبط: بازاریاب چه کسی است؟
ابزار
انتخاب ابزار مناسب برای ارتباط تیم ها به فرهنگ سازمان وابسته است. مدیر شرکت با توجه به نیازهای زمانی و مکانی، باید ابزارهای سنتی یا مدرن مناسب را برای ارتباط تیم ها انتخاب کند. فراموش نکنید اطلاعاتی که تبادل نشود، هیچ ارزشی ندارد؛ پس تنها به جمع آوری و مستندسازی آن ها اکتفا نکنید. ابزار مناسب مانند اسلک، ترلو یا هر ابزار دیگر را به سرعت انتخاب کنید و به کار بگیرید.
محتوا
محتوای جلسات تبادل اطلاعات بسیار مهم است. این هنر مدیران تیم ها است که محتوای مناسب را برای جلسات تبادل اطلاعات آماده کنند. قطعا محتوای زیادی از اطلاعات هر تیم قابل تولید است؛ اما محتوایی که قرار است در جلسه ی مشترک با تیم دیگر ارائه شود، باید با هوشمندی انتخاب شود. این محتوا باید علاوه بر تخصصی و حرفه ای بودن، برای تیم مقابل قابل فهم باشد.
مطلب مرتبط: روندهای بازاریابی برای کسب وکارهای کوچک
در نهایت پیشنهاد می شود اگر می خواهید از نظرات و اطلاعات هر دو تیم فروش و بازاریابی به بهترین نحو استفاده کنید، پل های ارتباطی را با استفاده از موارد گفته شده بسازید. این موارد را می توان مواد اولیه ی پل ها دانست که با هنر مدیریت و با توجه به فرهنگ سازمانی، توسط مدیر بهینه می شوند.
منبع: INC/zoomit

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فروش واقعی

همه آنچه در مورد شناخت مخاطب هدف باید بدانیم

شرکت شما چه رنگی است / از قدرت رنگ ها در برندسازی و تبلیغات بهره بگیرید

کاربران موبایلی، چه نوع محتوایی را می‌پسندند؟

5 علت اصلی از دست دادن مشتری

6 ابزار ضروری برای بازاریابی در کسب وکارهای کوچک/ وقتی تکنولوژی به کمک بازاریاب ها می آید

بهترین روش برای کاشت بذر

حوزه نوظهور بازاریابی محتوا و 5 تغییر ضروری برای برندها

بازاریابی موبایل محور برای کسب وکارهای کوچک

4 ایده برای بازاریابی ویدئویی

تعریفی جدید

شبکه اجتماعی قوی/ خصیصه مشترک همه مدیران موفق

اعتمادسازی در دنیای سرشار از اخبار دروغین

خطرناک ترین کلمه

بلاک چین در حوزه بازاریابی چه کاربردهایی خواهد داشت

از نتفیلیکس گرفته تا جنگ ستارگان و بی بی سی / برندهای بزرگ چگونه در حوزه روابط عمومی موفق ظاهر می شوند؟

چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

خلاقیت در تبلیغات/ چالش خلاقانه - طراحی طنازانه

5 اصل اولیه برندسازی شخصی

ابزار تبلیغات

در مورد طراحی لوگو چه می‌دانید؟

ویدئوی خون آشام

بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018

چرا اپل در شبکه های اجتماعی فعال نیست

آینده «بازاریابی محتوا»، تحت تاثیر این 5 مورد

ادعای خون آشام

اینفوگرافی: 5 راه ارتقای کسب و کار با استفاده از اینستاگرام

گام‌های بریان تریسی در یک چرخه فروش

تکراری تا چه اندازه تکراری است؟

درس هایی مهم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با اثرگذاری مناسب / 6 درس از مشاهیر تبلیغات

4 روش برای اصلاح عادات مربوط به بررسی ایمیل ها

تغییرات سئو تحت تأثیر هوش مصنوعی

خوب و افتضاح

افزایش فروش با بهره گیری از روش های جدید پرداخت

7 نشانه که برندتان دیگر در مرکز قرار توجه ندارد

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت