افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش تبلیغات

افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - تیم های بازاریابی و فروش در هر شرکتی، مراحل نهایی عرضه ی محصول را مدیریت می کنند. ارتباط این دو تیم برای بهبود فروش، حیاتی است.
یکی از اتفاقات مرسوم در شرکت های بزرگ، استقلال بیش از اندازه ی تیم ها و فاصله گرفتن آن ها از یکدیگر است. اصطلاحی که در این مواقع استفاده می شود، تشکیل سیلو نام دارد. معنای اصطلاح این است که تیم ها به مرور فرهنگ و روش مخصوص خود را به کار می گیرند و حتی از اشتراک اطلاعات با دیگر دپارتمان ها خودداری می کنند. آموزه های سنتی مدیریت، از بین بردن این سیلوها و دیوارهای فرضی را پیشنهاد می کنند؛ حال آنکه بسیاری از آموزه های سنتی قابل نقد شدن و تغییر هستند. روش های مدرن پیشنهاد می کنند که تیم ها استقلال کلی خود را حفظ کنند، روی مواردی که تخصص دارند متمرکز شوند و مدیران نیز برای حل مشکل گفته شده، پلی بین این دپارتمان های مستقل ایجاد کنند.
دپارتمان های فروش و بازاریابی، بخش های مهم هر سازمانی در سلسله مراتب طراحی و عرضه ی محصول هستند. تیم های آن ها باید تخصص کافی و البته همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند. این دو دپارتمان در تمامی سازمان ها برای آسان سازی رسیدن به اهداف بلندمدت تشکیل می شوند؛ اما قطعا روش کاری متفاوت و فرهنگ خاص خود را دارند.
مطلب مرتبط: اهمیت بازاریابی حسی در دنیای امروز
به هر حال به منظور افزایش سوددهی در طولانی مدت، این دو تیم باید ارتباطی مناسب با یکدیگر داشته باشند. بسته به ابعاد شرکت، ارتباط این تیم ها متفاوت خواهد بود. در شرکت های کوچک می توان با جلسات ساده ی طوفان ذهنی، این ارتباط را برقرار کرد؛ اما زمانی که صحبت از سازمان های گسترده با تیم های بزرگ می شود، این ارتباطات باید منظم تر و حرفه ای تر شوند. برای ایجاد ارتباط مفیدتر در سازمان هایی با هر ابعاد، می توان با بهینه سازی عوامل زیر به نتایج مثبت رسید.
زمانبندی
داده ها و اطلاعات در عصر امروز، باارزش ترین دارایی های هر کسب و کار ی هستند. این اطلاعات تا زمانی مفید هستند که در زمان مناسب رد و بدل شوند. به عبارتی اطلاعات کهنه هیچ سودی برای شرکت نخواهند داشت. ایجاد زمانبندی منظم برای جلسات هم اندیشی تیم ها، تبادل به موقع اطلاعات را تضمین می کند. البته ظرفیت های لازم برای برگزاری جلسات اورژانسی و تبادل اطلاعات لحظه ای نیز باید در نظر گرفته شوند.
مطلب مرتبط: بازاریاب چه کسی است؟
ابزار
انتخاب ابزار مناسب برای ارتباط تیم ها به فرهنگ سازمان وابسته است. مدیر شرکت با توجه به نیازهای زمانی و مکانی، باید ابزارهای سنتی یا مدرن مناسب را برای ارتباط تیم ها انتخاب کند. فراموش نکنید اطلاعاتی که تبادل نشود، هیچ ارزشی ندارد؛ پس تنها به جمع آوری و مستندسازی آن ها اکتفا نکنید. ابزار مناسب مانند اسلک، ترلو یا هر ابزار دیگر را به سرعت انتخاب کنید و به کار بگیرید.
محتوا
محتوای جلسات تبادل اطلاعات بسیار مهم است. این هنر مدیران تیم ها است که محتوای مناسب را برای جلسات تبادل اطلاعات آماده کنند. قطعا محتوای زیادی از اطلاعات هر تیم قابل تولید است؛ اما محتوایی که قرار است در جلسه ی مشترک با تیم دیگر ارائه شود، باید با هوشمندی انتخاب شود. این محتوا باید علاوه بر تخصصی و حرفه ای بودن، برای تیم مقابل قابل فهم باشد.
مطلب مرتبط: روندهای بازاریابی برای کسب وکارهای کوچک
در نهایت پیشنهاد می شود اگر می خواهید از نظرات و اطلاعات هر دو تیم فروش و بازاریابی به بهترین نحو استفاده کنید، پل های ارتباطی را با استفاده از موارد گفته شده بسازید. این موارد را می توان مواد اولیه ی پل ها دانست که با هنر مدیریت و با توجه به فرهنگ سازمانی، توسط مدیر بهینه می شوند.
منبع: INC/zoomit

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محتوای طولانی در برابر محتوای کوتاه

چطور یک برند بزرگ ایجاد کنیم

چگونه با 3 اشتباهی که موجب نابودی استراتژی بازاریابی تان می شود مقابله کنید

ارتقا نتایج تبلیغات با استفاده از کاریکاتور و کمیک

نکاتی برای تدوین یک برنامۀ بازاریابی کسب و کار کارآمد

برای خود شهرتی دست و پا کنید / 4 توصیه متخصصان برای انتخاب نام و علامت تجاری

کسب و کارهای کوچک چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟

3 ایده برای ایجاد برند در حوزه مد و پوشاک

چگونگی موفقیت 5 برند برتر دنیا در بازاریابی مبتنی بر واتس اپ

ادغام 4 تاکتیک ضروری برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

مصاحبه با سوزان لرنر مدیرعامل و یکی از موسس های برند مایکل استارز / داستان برند مایکل استارز از تولید تی شرت تا پوشاک لوکس

پوش کمپین، تکنیک جدید در بازاریابی

برند شخصی می تواند منجر به فرصت شغلی در آینده شود

بنیانی استوار بسازید تا در آینده از موفقیت بازاریابی محتوای تان مطمئن باشید

5 راهکار کاربردی برای اقدامی مهم در زمینه رابطه برند و مخاطب / چگونه به برندمان در زمینه تاثیرگذاری اولیه کمک کنیم؟

استفاده تجربه کاربری از روانشناسی / چگونه میزان جلب توجه مردم و فروش را افزایش دهیم

تبلیغات تان کارایی موثری ندارد / مردم فقط از آگهی های بی کیفیت و افتضاح متنفر هستند

درس هایی از هفت کمپین برتر بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا کافی نیست، بلکه باید آن را ویرایش کرده و ارتقا دهید!

تبلیغات خوشمزه!

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز