افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش تبلیغات

افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - تیم های بازاریابی و فروش در هر شرکتی، مراحل نهایی عرضه ی محصول را مدیریت می کنند. ارتباط این دو تیم برای بهبود فروش، حیاتی است.
یکی از اتفاقات مرسوم در شرکت های بزرگ، استقلال بیش از اندازه ی تیم ها و فاصله گرفتن آن ها از یکدیگر است. اصطلاحی که در این مواقع استفاده می شود، تشکیل سیلو نام دارد. معنای اصطلاح این است که تیم ها به مرور فرهنگ و روش مخصوص خود را به کار می گیرند و حتی از اشتراک اطلاعات با دیگر دپارتمان ها خودداری می کنند. آموزه های سنتی مدیریت، از بین بردن این سیلوها و دیوارهای فرضی را پیشنهاد می کنند؛ حال آنکه بسیاری از آموزه های سنتی قابل نقد شدن و تغییر هستند. روش های مدرن پیشنهاد می کنند که تیم ها استقلال کلی خود را حفظ کنند، روی مواردی که تخصص دارند متمرکز شوند و مدیران نیز برای حل مشکل گفته شده، پلی بین این دپارتمان های مستقل ایجاد کنند.
دپارتمان های فروش و بازاریابی، بخش های مهم هر سازمانی در سلسله مراتب طراحی و عرضه ی محصول هستند. تیم های آن ها باید تخصص کافی و البته همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند. این دو دپارتمان در تمامی سازمان ها برای آسان سازی رسیدن به اهداف بلندمدت تشکیل می شوند؛ اما قطعا روش کاری متفاوت و فرهنگ خاص خود را دارند.
مطلب مرتبط: اهمیت بازاریابی حسی در دنیای امروز
به هر حال به منظور افزایش سوددهی در طولانی مدت، این دو تیم باید ارتباطی مناسب با یکدیگر داشته باشند. بسته به ابعاد شرکت، ارتباط این تیم ها متفاوت خواهد بود. در شرکت های کوچک می توان با جلسات ساده ی طوفان ذهنی، این ارتباط را برقرار کرد؛ اما زمانی که صحبت از سازمان های گسترده با تیم های بزرگ می شود، این ارتباطات باید منظم تر و حرفه ای تر شوند. برای ایجاد ارتباط مفیدتر در سازمان هایی با هر ابعاد، می توان با بهینه سازی عوامل زیر به نتایج مثبت رسید.
زمانبندی
داده ها و اطلاعات در عصر امروز، باارزش ترین دارایی های هر کسب و کار ی هستند. این اطلاعات تا زمانی مفید هستند که در زمان مناسب رد و بدل شوند. به عبارتی اطلاعات کهنه هیچ سودی برای شرکت نخواهند داشت. ایجاد زمانبندی منظم برای جلسات هم اندیشی تیم ها، تبادل به موقع اطلاعات را تضمین می کند. البته ظرفیت های لازم برای برگزاری جلسات اورژانسی و تبادل اطلاعات لحظه ای نیز باید در نظر گرفته شوند.
مطلب مرتبط: بازاریاب چه کسی است؟
ابزار
انتخاب ابزار مناسب برای ارتباط تیم ها به فرهنگ سازمان وابسته است. مدیر شرکت با توجه به نیازهای زمانی و مکانی، باید ابزارهای سنتی یا مدرن مناسب را برای ارتباط تیم ها انتخاب کند. فراموش نکنید اطلاعاتی که تبادل نشود، هیچ ارزشی ندارد؛ پس تنها به جمع آوری و مستندسازی آن ها اکتفا نکنید. ابزار مناسب مانند اسلک، ترلو یا هر ابزار دیگر را به سرعت انتخاب کنید و به کار بگیرید.
محتوا
محتوای جلسات تبادل اطلاعات بسیار مهم است. این هنر مدیران تیم ها است که محتوای مناسب را برای جلسات تبادل اطلاعات آماده کنند. قطعا محتوای زیادی از اطلاعات هر تیم قابل تولید است؛ اما محتوایی که قرار است در جلسه ی مشترک با تیم دیگر ارائه شود، باید با هوشمندی انتخاب شود. این محتوا باید علاوه بر تخصصی و حرفه ای بودن، برای تیم مقابل قابل فهم باشد.
مطلب مرتبط: روندهای بازاریابی برای کسب وکارهای کوچک
در نهایت پیشنهاد می شود اگر می خواهید از نظرات و اطلاعات هر دو تیم فروش و بازاریابی به بهترین نحو استفاده کنید، پل های ارتباطی را با استفاده از موارد گفته شده بسازید. این موارد را می توان مواد اولیه ی پل ها دانست که با هنر مدیریت و با توجه به فرهنگ سازمانی، توسط مدیر بهینه می شوند.
منبع: INC/zoomit


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 راز میلیاردرهای خودساخته

تبدیل شبکه های اجتماعی به فروشگاه اینترنتی / ابزارهای ضروری برای فروش موفق در شبکه های اجتماعی

چرا تبلیغات دیجیتال به فناوری بلاک چین احتیاج دارند

7 گام ضروری در راستای رقابت موفق با سایر شرکت ها

کتاب هایی برای بهبود روند برند سازی

از ایده ای ذهنی تا طراحی حرفه ای / سه راهکار برای تبدیل طراحی خوب به یک نمونه عالی

بازگشت به شیوه کلاسیک بازاریابی / 6 گام برای تضمین موفقیت بازاریابی ایمیل محور

چگونه یک لوگوی خوب شرکتی طراحی کنیم؟

چگونه یک لوگوی خوب طراحی کنیم؟

مدیریت کارمندانی که در مقابل بازخورد جبهه می گیرند

چگونه برای اکانت مان در شبکه های اجتماعی ویدئوی خام مناسب پیدا کنیم / 10 سایت ارائه دهنده ویدئوی رایگان برای شبکه های اجتماعی

آیا آماده گسترش کسب وکارتان هستید / 6 نکته مهم پیش از توسعه کسب و کار

گفت و گوی Hootsuite با شانون برایتون / توصیه های نابغه سیلیکون ولی در مورد شبکه های اجتماعی

4 روش برای داشتن مشتریانی مادام العمر

بزرگترین ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2018

بررسی راهکارهایی که می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند / چگونه در زمینه مدیریت بودجه شرکت موفق عمل کنیم

50 توصیه برتر برای ارتقای مشتری مداری

نرخ بهره چیست؟ چگونه به نفع یا ضرر شما عمل می‌کند؟

افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش

از اوبر گرفته تا دراپ باکس و نتفلیکس / استارت آپ های موفق از چه ابزارهای کمکی استفاده می کنند؟

بهترین تبلیغات با انتخاب آگاهانه / بررسی تمامی روش های رایج در حوزه تبلیغات

درس های بازاریابی رویداد پرتاب فالکون هوی

پنج سطح بازاریابی دیجیتال و فرآیند فروش

درس هایی در مورد نوآوری برای استارت آپ هایی با آرمان جهانی

همه آنچه در مورد تیک آبی پر دردسر اینستاگرام باید بدانیم / چگونه در اینستاگرام از اکانت تأییدشده استفاده کنیم؟

پرسیدن سؤال درست، کلید ارتباط با مشتری

چرا اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای اهداف اقتصادی و تجاری محسوب می شود / اینستاگرام بهترین برای صاحبان برند

تبلیغات در آمازون رو به رشد است / آمازون، تهدیدی جدید برای گوگل و فیس بوک

بازاریابی براساس روانشناسی رنگ‌ها

تمرین هایی برای رهایی از بن بست ذهنی

معرفی کتاب هایی در رابطه با بازاریابی محتوا

چگونه پیام بازاریابی خود را در دنیای دیجیتال به مخاطب برسانیم / بازاریابی موفق در دنیای کلیشه ها

تصاویر استوک؛ آری یا خیر؟

20 راهکار ساده برای مدیریت زمان

کلید فروش موفقیت آمیز در خود فرآیند فروش نهفته است

فراتر از برند سازی / وقتی خود شما یک برند هستید

چگونه تبعیض جنسیتی را در محیط کار از بین ببریم

عواملی که روی رتبه جست وجو تأثیر می گذارند

درس هایی از بازسازی برند در شرکت های موفق جهان

برندهای بزرگ چگونه در شبکه های اجتماعی مخاطب جذب می کنند / 6 راهکار استفاده از مسنجرها برای دستیابی به مخاطب

چرا گول می‌خوریم و جنس برند می‌خریم؟

5 نکته مهم برای پاسخ به یک پرسش / چه زمانی باید کنفرانس کسب وکارمان را راه اندازی کنیم؟

3 نکته در مورد بازاریابی پیامکی

دو آگهی با یک بلیط ؛ هفت دلیل باورنکردنی برای تبلیغ در فصل تجارت

با آگاهی نسبت به نقاط ضعف مدیریتی به بهتر شدن خود کمک کنید / 30 رفتار رایج و در عین حال اشتباه مدیران

چگونه در فیس بوک برندمان را توسعه دهیم / 11 راهکار ساده برای بازاریابی بهینه در فیس بوک

چگونه شبکه های اجتماعی به رشد برند شما کمک می کنند / تأثیر شبکه های اجتماعی در حوزه برندسازی

عادتی که رهبران خوب و بد را از هم متمایز می کند

برای بازاریابی مؤثر در منزل به چه استراتژی هایی نیازمندید؟

چگونگی فرستادن یک ایمیل درست و حسابی به مشتریان

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • فصل اقتصاد
  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • گروه تلگرامی باشگاه نخبگان، خبرنگاران و کارآفرینان