افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش تبلیغات

افزایش ارتباط مؤثر بین تیم های بازاریابی و فروش

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - تیم های بازاریابی و فروش در هر شرکتی، مراحل نهایی عرضه ی محصول را مدیریت می کنند. ارتباط این دو تیم برای بهبود فروش، حیاتی است.
یکی از اتفاقات مرسوم در شرکت های بزرگ، استقلال بیش از اندازه ی تیم ها و فاصله گرفتن آن ها از یکدیگر است. اصطلاحی که در این مواقع استفاده می شود، تشکیل سیلو نام دارد. معنای اصطلاح این است که تیم ها به مرور فرهنگ و روش مخصوص خود را به کار می گیرند و حتی از اشتراک اطلاعات با دیگر دپارتمان ها خودداری می کنند. آموزه های سنتی مدیریت، از بین بردن این سیلوها و دیوارهای فرضی را پیشنهاد می کنند؛ حال آنکه بسیاری از آموزه های سنتی قابل نقد شدن و تغییر هستند. روش های مدرن پیشنهاد می کنند که تیم ها استقلال کلی خود را حفظ کنند، روی مواردی که تخصص دارند متمرکز شوند و مدیران نیز برای حل مشکل گفته شده، پلی بین این دپارتمان های مستقل ایجاد کنند.
دپارتمان های فروش و بازاریابی، بخش های مهم هر سازمانی در سلسله مراتب طراحی و عرضه ی محصول هستند. تیم های آن ها باید تخصص کافی و البته همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند. این دو دپارتمان در تمامی سازمان ها برای آسان سازی رسیدن به اهداف بلندمدت تشکیل می شوند؛ اما قطعا روش کاری متفاوت و فرهنگ خاص خود را دارند.
مطلب مرتبط: اهمیت بازاریابی حسی در دنیای امروز
به هر حال به منظور افزایش سوددهی در طولانی مدت، این دو تیم باید ارتباطی مناسب با یکدیگر داشته باشند. بسته به ابعاد شرکت، ارتباط این تیم ها متفاوت خواهد بود. در شرکت های کوچک می توان با جلسات ساده ی طوفان ذهنی، این ارتباط را برقرار کرد؛ اما زمانی که صحبت از سازمان های گسترده با تیم های بزرگ می شود، این ارتباطات باید منظم تر و حرفه ای تر شوند. برای ایجاد ارتباط مفیدتر در سازمان هایی با هر ابعاد، می توان با بهینه سازی عوامل زیر به نتایج مثبت رسید.
زمانبندی
داده ها و اطلاعات در عصر امروز، باارزش ترین دارایی های هر کسب و کار ی هستند. این اطلاعات تا زمانی مفید هستند که در زمان مناسب رد و بدل شوند. به عبارتی اطلاعات کهنه هیچ سودی برای شرکت نخواهند داشت. ایجاد زمانبندی منظم برای جلسات هم اندیشی تیم ها، تبادل به موقع اطلاعات را تضمین می کند. البته ظرفیت های لازم برای برگزاری جلسات اورژانسی و تبادل اطلاعات لحظه ای نیز باید در نظر گرفته شوند.
مطلب مرتبط: بازاریاب چه کسی است؟
ابزار
انتخاب ابزار مناسب برای ارتباط تیم ها به فرهنگ سازمان وابسته است. مدیر شرکت با توجه به نیازهای زمانی و مکانی، باید ابزارهای سنتی یا مدرن مناسب را برای ارتباط تیم ها انتخاب کند. فراموش نکنید اطلاعاتی که تبادل نشود، هیچ ارزشی ندارد؛ پس تنها به جمع آوری و مستندسازی آن ها اکتفا نکنید. ابزار مناسب مانند اسلک، ترلو یا هر ابزار دیگر را به سرعت انتخاب کنید و به کار بگیرید.
محتوا
محتوای جلسات تبادل اطلاعات بسیار مهم است. این هنر مدیران تیم ها است که محتوای مناسب را برای جلسات تبادل اطلاعات آماده کنند. قطعا محتوای زیادی از اطلاعات هر تیم قابل تولید است؛ اما محتوایی که قرار است در جلسه ی مشترک با تیم دیگر ارائه شود، باید با هوشمندی انتخاب شود. این محتوا باید علاوه بر تخصصی و حرفه ای بودن، برای تیم مقابل قابل فهم باشد.
مطلب مرتبط: روندهای بازاریابی برای کسب وکارهای کوچک
در نهایت پیشنهاد می شود اگر می خواهید از نظرات و اطلاعات هر دو تیم فروش و بازاریابی به بهترین نحو استفاده کنید، پل های ارتباطی را با استفاده از موارد گفته شده بسازید. این موارد را می توان مواد اولیه ی پل ها دانست که با هنر مدیریت و با توجه به فرهنگ سازمانی، توسط مدیر بهینه می شوند.
منبع: INC/zoomit



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 اکانت برتر توییتر در زمینه بازاریابی

6مثال عالی از بازاریابی مباحثه ای

7 راه طلایی کسب درآمد از اینترنت

وقتی ویدئو حرف اول را می زند / 5 قانون جدید موفقیت در بازاریابی ویدئویی

9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرام

25 نکته مهم درخصوص گوگل داکس که هر بازاریابی باید بداند

بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوایی کدامند؟

3 تغییر اساسی در دنیای بازاریابی محتوایی

جذب مشتریان جدید توسط فاکتورهای خارج از سایت

5 نمونه از بهترین سازندگان وب سایت

17 کمپین تبلیغاتی و ویدئو بازاریابی که از تماشای آنها لذت خواهید برد

اجرای بازاریابی محتوا به صورت فعالیت گروهی و افزایش تأثیر آن

نگاهی به نکات مهم بازاریابی در سال 2018 / برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تمرکز بر تأثیرگذار نامناسب؛ مشکل اصلی بازاریابی تأثیرگذار

ارزش شهرت و اعتبار شما چقدر است

5 راهکار برای افزایش مشتریان مان در دنیای تجارت آنلاین

برندسازی شخصی با یک روش طلایی / 6 گام برای تولید پادکست شخصی خود

7 افزونه کروم که هر بازاریاب دیجیتال باید بشناسد

شیوه های برندسازی برای خود به عنوان یک سخنران حرفه ای

7 رویه فروش که به شما کمک می کند در صنعت خود غالب باشید

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت