صنعت بیمه نباید مبتلا به دامپینگ می‌شد بیمه

صنعت بیمه نباید مبتلا به دامپینگ می‌شد

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - بازار صنعت بیمه به‌دلیل نوپایی شرکت‌های خصوصی و داشتن سهم اندک در بازار، یک بازار «رهبری قیمت» بود نه یک بازار رقابتی؛ ما این دو را با هم اشتباه گرفته‌ایم. در آن شرایط شرکت‌های بیمه همه باید پیرو بیمه ایران می‌بودند نه اینکه با بیمه ایران رقابت می‌کردند.

به گزارش فصل تجارت،ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه آسیا با اعلام این مطلب گفت: اگر ما جنس بازار صنعت بیمه را می‌شناختیم مبتلا به دامپینگ نمی‌شدیم. بازار ما امروز هم رقابتی نیست بلکه برای خیلی از ریسک‌های بیمه با پدیده جنگ قیمت روبه‌رو هستیم. باید نگاهی به گذشته داشته و تا حدودی مسیر را اصلاح کنیم.کاردگر همچنین در مورد راهکارهای رفع این مشکلات نیز گفت: در صنعت بیمه اگر در ابتدا طرح اقتصادی شرکت‌های تازه تاسیس را با عملکرد آنها در یک دوره زمانی مثلا 6 ماهه یا یکساله پس از آغاز فعالیت بررسی می‌کردند، قطعا انحراف این شرکت‌ها مشخص می‌شد. به نوشته صنعت بیمه،اما این اتفاق میسر نشد تا اینکه امروز شرکت‌های بیمه کوچک ریسک صنعت بیمه را افزایش دادند تا جایی که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در روز بیمه اشاره کرد، «امروز صنعتی که باید ریسک را پوشش دهد خود دچار ریسک است.»


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز