مترجم صهبا صمدی
راهبردهای بازاریابی برای کسب و کار های خانگی تبلیغات

راهبردهای بازاریابی برای کسب و کار های خانگی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - به قلم: رندی دورمایر
مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی
تعیین راهبردهای بازاریابی یکی از بخش های طرح کسب وکار است که برنامه کلی یک کسب وکار برای پیدا کردن و جذب مشتری را مشخص می کند. بعضی اوقات راهبردهای بازاریابی با طرح کسب وکار اشتباه گرفته می شود، اما این دو کاملاً متفاوت هستند. برنامه راهبردی بازاریابی بر آن چیزهایی که می خواهید از طریق بازاریابی برای کسب وکارتان به دست بیاورید تمرکز می کند، درحالی که طرح کسب وکار جزییات رسیدن به این اهداف را مشخص می کند.
در یک برنامه راهبردی بازاریابی، جایگاه کسب وکار شما در بازار مشخص شده و با تعیین پنج ستون اساسی بازاریابی (محصول، قیمت، محل، ترویج، افراد)، فنون و روش هایی برای رسیدن به اهداف بازاریابی در نظر گرفته می شود.
برنامه راهبردی بازاریابی چه زمانی طراحی می شود؟
برنامه راهبردی بازاریابی باید قبل از اینکه کسب وکارتان را شروع کنید طراحی شود. بدون شناخت جایگاه کسب وکارتان در بازار رقابت و هدف گذاری دقیق برای رسیدن به اهداف مالی تان، نمی توانید بازاریابی مؤثری داشته باشید. پس باید قبل از شروع کسب وکار، یک برنامه بازاریابی داشته باشید.
یک برنامه راهبردی بازاریابی هم مثل طرح کسب وکار می تواند منعطف باشد و به مقتضای شرایط تغییر کند. با آغاز عملیاتی شدن کسب وکار، باید برنامه راهبردی بازاریابی را هر از گاهی بررسی و اصلاح کنید و آن را با شرایط بازار، تغییرات در روند عرضه و سایر عوامل مؤثر بر فروش تطبیق دهید تا فعالیت های بازاریابی با سایر بخش های کسب وکار هماهنگ شوند.
چگونه یک برنامه راهبردی بازاریابی بنویسیم؟
قبل از طراحی یک برنامه راهبردی بازاریابی، باید بدانید که محصول یا خدمات شما برای مشتریان چه سودی دارد و از چه لحاظی منحصر به فرد و با سایر رقبا متفاوت است. علاوه بر این، باید برای شناخت رقبا و بازار هدف به انجام تحقیقات بازار بپردازید و سایر عواملی را نیز که بر توانایی شما در ارتباط با مشتریان و جذب آنها تأثیر می گذارند، در نظر بگیرید.
مطلب مرتبط: روندهای بازاریابی برای کسب وکارهای کوچک
پس از انجام این تحقیقات می توانید با توجه در نظر گرفتن این پنج عنصر اساسی بازاریابی، برنامه راهبردی بازاریابی را تهیه کنید:
محصول : چه چیزی می فروشید؟ مشخصات ظاهری محصول شما و عناصر منحصر به فرد خدمات شما کدامند؟ محصول یا خدمات شما چگونه از محصول یا خدمات رقبا متمایز می شود و مزیت رقابتی آن برای مصرف کننده چیست؟
قیمت : خرید کالا یا خدمات شما چه هزینه ای دارد؟ این هزینه در مقایسه با محصولات یا خدمات رقیب در چه جایگاهی است؟ قیمت فروش کالا یا خدمات، چه حاشیه سودی را برای شما به همراه خواهد داشت؟
محل : محصول یا خدمات شما در چه محلی قابل خریداری است؟ محل فروش، محل اداره کسب وکار نیست، بلکه جایی است که مصرف کننده ها می توانند کالا یا خدمات شما را از آنجا خریداری کنند. اگر مکان های فروش متعدد هستند، باید درصد فروش هر یک از این مکان ها را محاسبه کنید. برای مثال، استراتژی فروش اینترنتی شما چیست؟ استراتژی فروش شما چیست؟ تبادلات مالی شما چگونه انجام می شوند؟ رساندن محصول یا خدمات به دست مشتری چقدر هزینه دارد؟ در زمینه بازپرداخت به مشتری خط مشی شما چیست؟
ترویج : چگونه بازار را از عرضه محصول یا خدمات خود مطلع می کنید؟ چگونه در مورد ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات تان اطلاع رسانی می کنید؟ از چه فنونی برای بازاریابی استفاده می کنید و نتایج هر روش را چگونه پیش بینی می کنید؟
اطلاعات مربوط به هرگونه مشوق مالی یا غیرمالی را که برای جذب مشتری استفاده می کنید هم در این بخش در نظر بگیرید.
افراد : این بخش جدیدا به عناصر اصلی بازاریابی اضافه شده و مهم است که دخیل بودن افراد دیگر در تولید یا فروش محصول یا خدمات را نیز در نظر بگیریم. این افراد چه کسانی هستند (فروشنده، دستیار مجازی) و چه می کنند (فروش تلفنی، خدمات مشتریان)؟ سطح مهارتی و تجربی آنها در رابطه با کسب وکار شما چیست؟
در زمان نوشتن برنامه راهبردی بازاریابی، تا حد ممکن جزییات و بودجه بندی هر مرحله را در نظر بگیرید. تعهدات برند را در ذهن داشته باشید تا راهبرد بازایابی تان با تجربه ای که به مشتری ارائه می کنید تطابق داشته باشد. در جریان کار، به برنامه بازاریابی رجوع کنید و مطابق با شرایط، آن را تحلیل کرده و تغییر دهید.
مطلب مرتبط: 5 روش برای بهینه سازی بازاریابی کسب و کارهای کوچک
اگر از طرح کسب و کار برای دریافت وام یا جذب سرمایه استفاده می کنید، راهبرد بازاریابی و برنامه بازاریابی عناصر اصلی موفقیت طرح شما هستند. منابع تأمین مالی باید علاوه بر کیفیت محصول یا خدمات، از برنامه ریزی شما برای رسیدن به اهداف بازاریابی نیز مطمئن شوند.
منبع: thebalance

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فروش واقعی

همه آنچه در مورد شناخت مخاطب هدف باید بدانیم

شرکت شما چه رنگی است / از قدرت رنگ ها در برندسازی و تبلیغات بهره بگیرید

کاربران موبایلی، چه نوع محتوایی را می‌پسندند؟

5 علت اصلی از دست دادن مشتری

6 ابزار ضروری برای بازاریابی در کسب وکارهای کوچک/ وقتی تکنولوژی به کمک بازاریاب ها می آید

بهترین روش برای کاشت بذر

حوزه نوظهور بازاریابی محتوا و 5 تغییر ضروری برای برندها

بازاریابی موبایل محور برای کسب وکارهای کوچک

4 ایده برای بازاریابی ویدئویی

تعریفی جدید

شبکه اجتماعی قوی/ خصیصه مشترک همه مدیران موفق

اعتمادسازی در دنیای سرشار از اخبار دروغین

خطرناک ترین کلمه

بلاک چین در حوزه بازاریابی چه کاربردهایی خواهد داشت

از نتفیلیکس گرفته تا جنگ ستارگان و بی بی سی / برندهای بزرگ چگونه در حوزه روابط عمومی موفق ظاهر می شوند؟

چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

خلاقیت در تبلیغات/ چالش خلاقانه - طراحی طنازانه

5 اصل اولیه برندسازی شخصی

ابزار تبلیغات

در مورد طراحی لوگو چه می‌دانید؟

ویدئوی خون آشام

بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018

چرا اپل در شبکه های اجتماعی فعال نیست

آینده «بازاریابی محتوا»، تحت تاثیر این 5 مورد

ادعای خون آشام

اینفوگرافی: 5 راه ارتقای کسب و کار با استفاده از اینستاگرام

گام‌های بریان تریسی در یک چرخه فروش

تکراری تا چه اندازه تکراری است؟

درس هایی مهم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با اثرگذاری مناسب / 6 درس از مشاهیر تبلیغات

4 روش برای اصلاح عادات مربوط به بررسی ایمیل ها

تغییرات سئو تحت تأثیر هوش مصنوعی

خوب و افتضاح

افزایش فروش با بهره گیری از روش های جدید پرداخت

7 نشانه که برندتان دیگر در مرکز قرار توجه ندارد

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت