مترجم صهبا صمدی
5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید تبلیغات

5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - به قلم: میشل سالیوان
ارزیابی عملکرد، بخش جدایی ناپذیری از راهبردهای بازاریابی محتواست. احتمالا شما از معیارهای گوناگونی نظیر تعداد مشتریان پیشگام، میزان بازدیدهای یک متن، میزان بازنشر شدن یک محتوا، میزان پاسخ دهی مخاطبان و نظایر اینها برای ارزیابی موفقیت محتوای تولیدی استفاده می کنید. این معیارها همگی خوب هستند اما اشتباه است اگر فکر کنید تنها معیارهای موجود در این زمینه هستند. بسیاری معیارهای دیگر هم در این زمینه هستند که جنبه های مختلفی از عملکرد شما را آشکار می کنند.
در این مقاله به بررسی پنج معیاری می پردازیم که اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرند، اما در ارزیابی موفقیت محتوا بسیار مؤثر هستند.

1- نسبت جذب مشتری به فروش مستقیم به مشتری
به عنوان بازاریابی فعال در زمینه جذب مشتری و بازارسازی، ممکن است بعد از اینکه اولین تماس را با مشتری گرفته و مشتری را به گروه فروش ارجاع داده اید، کار خود را تمام شده فرض کنید. اما برای ارزیابی موفقیت واقعی یک کمپین فروش باید کیفیت جذب مشتری هم مورد بررسی قرار گیرد. یکی از آسان ترین روش های انجام این کار، ارزیابی مداوم نسبت جذب مشتری به میزان فروش به مشتری است. اگر هر یک از مشتریان جذب شده که به واحد فروش ارجاع داده می شوند، در نهایت وارد روند معامله نشوند، آیا باید فقط واحد فروش را در این مورد مقصر دانست؟ شاید. اما به احتمال زیاد، دلیل این موضوع آن است که مشتریان جذب شده اصولا آنهایی نبوده اند که باید جذب می شده اند و بخش بازاریابی، مشتریان درستی را جذب نکرده است.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا به روش حرفه ای ها
2- هزینه های تولید محتوا
محاسبه میزان بازده سرمایه (ROI) در زمینه تولید محتوا یک دردسر همیشگی است. دلیل این امر، غیرقابل اندازه گیری بودن موفقیت ناشی از ارتقای سئو است. همچنین طولانی مدت بودن بازدهی ناشی از تولید محتوا و ارتباط غیرمستقیم آن با فروش، از سایر دلایلی هستند که محاسبه میزان بازدهی هزینه های تولید محتوا را مشکل می سازند. البته این موضوع نباید باعث شود که از محاسبه میزان بازده سرمایه در این زمینه صرف نظر کرده یا هزینه های تولید محتوا را نادیده بگیریم. با نظارت دقیق بر هزینه های زمانی و مالی و انسانی تولید محتوا، محاسبه میزان بازده سرمایه در این زمینه آسان تر شده و پاسخگویی به مدیریت مجموعه یک کابوس نخواهد بود.
3- معیارهای بازخورد منفی
اگرچه نادیده گرفتن بازخوردهای منفی دریافتی از طریق شبکه های اجتماعی ممکن است حس خوبی داشته باشد، اما بررسی و در نظر گرفتن این بازخوردهای منفی برای مدیریت بازاریابی محتوا مهم است. بازخوردهای منفی مانند اینکه مطالب شما به عنوان مطالب مزاحم علامت بخورند یا صفحات شما در صفحات اجتماعی دچار ریزش بازدیدکننده شوند یا مطالب منتشره شما خوانده نشوند، باید باعث شوند شما از خودتان بپرسید: آیا مطالبی که من منتشر می کنم ایجاد مزاحمت می کنند؟ اگر نوع خاصی از مطالب، همیشه بازخورد منفی به همراه دارند یا در هفته ای که مطالب زیادی منتشر کرده اید با ریزش شدید بازدیدکننده مواجه شده اید، احتمالا پاسخ این سؤال مشخص است.
4- میزان مشترکان فعال سامانه دریافت خبرنامه ایمیلی
باید این واقعیت را بپذیرید که در طول یک سال، فهرست مشترکین خبرنامه شما حداقل یک چهارم ریزش پیدا می کند. پس فقط به تعداد زیاد آدرس ایمیل هایی که در اختیار دارید بسنده نکنید. نکته مهم این است که بدانید آیا صاحبان آن ایمیل ها واقعا خبرنامه شما را می خوانند یا نه؟ با حذف دوره ای آدرس های ایمیل بدون بازخورد و اسامی مشترکان غیرفعال از فهرست دریافت کنندگان خبرنامه شرکت، می توانید به دقت بفهمید که مخاطبان واقعی شما چه تعداد هستند و می توانید محتوایی مناسب آنها تولید کنید.
5- رتبه بندی نتایج موتورهای جست وجو
به عنوان کسی که زمانی از طریق جست وجو در موتورهای جست وجو کسب درآمد می کرده، اندازه گیری میزان بازدیدهای ارگانیک (واقعی) صفحات یک وب سایت به نظر من کار غلطی است. این کار غیرمعقول است و نتیجه خاصی هم به همراه نخواهد داشت. هرقدر بیشتر در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می کنم، بیشتر به اهمیت توجه به رتبه بندی SERP پی می برم. رتبه بندی نتایج موتورهای جست وجو (SERP) نه تنها از لحاظ بهینه سازی سئو حائز اهمیت است، بلکه این معیار، کیفیت و میزان واقعی بازخورد محتوای یک وب سایت را نشان می دهد.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی و دردسرهای بازاریابی
همچنین با ارزیابی مستمر رده بندی کلمات کلیدی تان، به مرور زمان می توانید تصویری کلی از عملکردتان به دست آورید و با استفاده از بهبود و ارتقای محتوای تولیدی به نتایج ملموس و موفقی برسید.
منبع: stormid

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برندسازی با بودجه کم برای کارآفرینان نوپا

بررسی اهمیت ایجاد برند برای شرکت / چرا برندسازی در کسب و کار مهم است؟

پتنت جدید فیس بوک برای جاسوسی از طریق میکروفون و دوربین گوشی همراه کاربران

چرا ایجاد روابط همان راز بازاریابی است که هیچ کس درباره اش حرف نمی زند

مشتریان مشکل عدم توجه ندارند، ایراد اصلی کیفیت تبلیغات شماست / چگونه آگهی تبلیغاتی مان را برای مشتری جذاب کنیم؟

بررسی تاثیر احاطه فضای دیجیتال با روبات ها روی حوزه تبلیغات / چگونه روبات ها بودجه تبلیغات آنلاین ما را می دزدند؟

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

4 روش برای عبور از میان هیاهو و جلب توجه مشتریان

تأثیر قابلیت جدید ویدئوهای طولانی بر بازاریابی اینستاگرامی

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت