مترجم صهبا صمدی
5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید تبلیغات

5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - به قلم: میشل سالیوان
ارزیابی عملکرد، بخش جدایی ناپذیری از راهبردهای بازاریابی محتواست. احتمالا شما از معیارهای گوناگونی نظیر تعداد مشتریان پیشگام، میزان بازدیدهای یک متن، میزان بازنشر شدن یک محتوا، میزان پاسخ دهی مخاطبان و نظایر اینها برای ارزیابی موفقیت محتوای تولیدی استفاده می کنید. این معیارها همگی خوب هستند اما اشتباه است اگر فکر کنید تنها معیارهای موجود در این زمینه هستند. بسیاری معیارهای دیگر هم در این زمینه هستند که جنبه های مختلفی از عملکرد شما را آشکار می کنند.
در این مقاله به بررسی پنج معیاری می پردازیم که اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرند، اما در ارزیابی موفقیت محتوا بسیار مؤثر هستند.

1- نسبت جذب مشتری به فروش مستقیم به مشتری
به عنوان بازاریابی فعال در زمینه جذب مشتری و بازارسازی، ممکن است بعد از اینکه اولین تماس را با مشتری گرفته و مشتری را به گروه فروش ارجاع داده اید، کار خود را تمام شده فرض کنید. اما برای ارزیابی موفقیت واقعی یک کمپین فروش باید کیفیت جذب مشتری هم مورد بررسی قرار گیرد. یکی از آسان ترین روش های انجام این کار، ارزیابی مداوم نسبت جذب مشتری به میزان فروش به مشتری است. اگر هر یک از مشتریان جذب شده که به واحد فروش ارجاع داده می شوند، در نهایت وارد روند معامله نشوند، آیا باید فقط واحد فروش را در این مورد مقصر دانست؟ شاید. اما به احتمال زیاد، دلیل این موضوع آن است که مشتریان جذب شده اصولا آنهایی نبوده اند که باید جذب می شده اند و بخش بازاریابی، مشتریان درستی را جذب نکرده است.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا به روش حرفه ای ها
2- هزینه های تولید محتوا
محاسبه میزان بازده سرمایه (ROI) در زمینه تولید محتوا یک دردسر همیشگی است. دلیل این امر، غیرقابل اندازه گیری بودن موفقیت ناشی از ارتقای سئو است. همچنین طولانی مدت بودن بازدهی ناشی از تولید محتوا و ارتباط غیرمستقیم آن با فروش، از سایر دلایلی هستند که محاسبه میزان بازدهی هزینه های تولید محتوا را مشکل می سازند. البته این موضوع نباید باعث شود که از محاسبه میزان بازده سرمایه در این زمینه صرف نظر کرده یا هزینه های تولید محتوا را نادیده بگیریم. با نظارت دقیق بر هزینه های زمانی و مالی و انسانی تولید محتوا، محاسبه میزان بازده سرمایه در این زمینه آسان تر شده و پاسخگویی به مدیریت مجموعه یک کابوس نخواهد بود.
3- معیارهای بازخورد منفی
اگرچه نادیده گرفتن بازخوردهای منفی دریافتی از طریق شبکه های اجتماعی ممکن است حس خوبی داشته باشد، اما بررسی و در نظر گرفتن این بازخوردهای منفی برای مدیریت بازاریابی محتوا مهم است. بازخوردهای منفی مانند اینکه مطالب شما به عنوان مطالب مزاحم علامت بخورند یا صفحات شما در صفحات اجتماعی دچار ریزش بازدیدکننده شوند یا مطالب منتشره شما خوانده نشوند، باید باعث شوند شما از خودتان بپرسید: آیا مطالبی که من منتشر می کنم ایجاد مزاحمت می کنند؟ اگر نوع خاصی از مطالب، همیشه بازخورد منفی به همراه دارند یا در هفته ای که مطالب زیادی منتشر کرده اید با ریزش شدید بازدیدکننده مواجه شده اید، احتمالا پاسخ این سؤال مشخص است.
4- میزان مشترکان فعال سامانه دریافت خبرنامه ایمیلی
باید این واقعیت را بپذیرید که در طول یک سال، فهرست مشترکین خبرنامه شما حداقل یک چهارم ریزش پیدا می کند. پس فقط به تعداد زیاد آدرس ایمیل هایی که در اختیار دارید بسنده نکنید. نکته مهم این است که بدانید آیا صاحبان آن ایمیل ها واقعا خبرنامه شما را می خوانند یا نه؟ با حذف دوره ای آدرس های ایمیل بدون بازخورد و اسامی مشترکان غیرفعال از فهرست دریافت کنندگان خبرنامه شرکت، می توانید به دقت بفهمید که مخاطبان واقعی شما چه تعداد هستند و می توانید محتوایی مناسب آنها تولید کنید.
5- رتبه بندی نتایج موتورهای جست وجو
به عنوان کسی که زمانی از طریق جست وجو در موتورهای جست وجو کسب درآمد می کرده، اندازه گیری میزان بازدیدهای ارگانیک (واقعی) صفحات یک وب سایت به نظر من کار غلطی است. این کار غیرمعقول است و نتیجه خاصی هم به همراه نخواهد داشت. هرقدر بیشتر در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می کنم، بیشتر به اهمیت توجه به رتبه بندی SERP پی می برم. رتبه بندی نتایج موتورهای جست وجو (SERP) نه تنها از لحاظ بهینه سازی سئو حائز اهمیت است، بلکه این معیار، کیفیت و میزان واقعی بازخورد محتوای یک وب سایت را نشان می دهد.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی و دردسرهای بازاریابی
همچنین با ارزیابی مستمر رده بندی کلمات کلیدی تان، به مرور زمان می توانید تصویری کلی از عملکردتان به دست آورید و با استفاده از بهبود و ارتقای محتوای تولیدی به نتایج ملموس و موفقی برسید.
منبع: stormid

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تأثیر سرویس مسدودسازی تبلیغات گوگل کروم بر روی کسب و کار شما

روش انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای استراتژی سئو و بازاریابی داخلی

توسعه جایگاه برندمان با استفاده از شبکه های اجتماعی / 7 راهکار ساده برای بهینه سازی صفحه شرکت مان در لینکدین

ریسک بزرگ برای ارتباط مستقیم با مشتری

10 روش برای فروش بیشتر توسط هوش مصنوعی

10 مکان غیرمعمول برای تبلیغات

فالوورهای غیرواقعی سودی برای شرکت و برند ندارند

اهمیت سادگی در برندسازی / چرا باید لوگوی برندتان را بسیار ساده طراحی کنید؟

بررسی و تحلیل برچسب قیمت

چرا بازاریابی جدید به CXM وابسته است

هر آنچه بازاریاب ها باید در مورد تایید اکانت در توییتر بدانند / چگونه در توییتر اکانت تاییدشده داشته باشیم؟

چگونه ویدئوی تبلیغاتی برای لینکداین بسازیم؟

گرفتن ایده های بازاریابی و علاقه مندسازی مشتریان از اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا

بررسی مشکل جدید برندها در اینستاگرام / هر آنچه در مورد ممنوعیت سایه در اینستاگرام می دانیم

روایت جذاب یک برند چقدر در جلب مخاطب موثر است / داستان سرایی، هنری اساسی در فرآیند برندسازی

تشخیص ارزشمندی کالا توسط مغز

3 نکته مهم برای خلق محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی

چگونه تبلیغات چاپی را با تکنولوژی جدید تلفیق کنیم / 15 نمونه موفق از تبلیغات تعاملی برای تکمیل کمپین برندمان

3 رکن اصلی فروش در سطح جهانی

5 نکته مشترک در نام تمام شرکت های بزرگ

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز