ارائه خدمات به مسافران فرودگاه‌ امام خمینی‌(ره) توسط ربات‌های اطلاع‌رسانی ‌ راه و شهرسازی

ارائه خدمات به مسافران فرودگاه‌ امام خمینی‌(ره) توسط ربات‌های اطلاع‌رسانی ‌

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، از ارائه خدمات ویژه ارتباط برخط با شهروندان در ربات اطلاع‌رسانی این شرکت برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش فصل تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ‌مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این‌باره می‌گوید: در راستای ارائه خدمات الکترونیک در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌، ربات اطلاع رسانی این شرکت به نشانی ikacinformationbot با هدف اطلاع‌رسانی، ارتقاء خدمات شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات از 25 اسفند‌ماه سال گذشته آغاز به‌کار کرد.
امین‌زاده با تشریح خدمات ارائه شده توسط ربات اطلاع‌رسانی و خدمات شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت‌: مهمترین خدمتی که توسط این ربات ارائه می شود «اطلاعات پرواز» است و مسافر می‌تواند با ارسال مبداء یا مقصد پرواز، شماره پرواز و یا شرکت هواپیمایی از آخرین وضعیت پرواز خود مطلع شود.
‌مدیر کل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی افزود‌: دیگر خدمتی که توسط این ربات ارائه می شود، اطلاعات و خدمات فرودگاهی است و مراجعه کنندگان به ربات می‌توانند نحوه پرداخت عوارض، طرح رجیستری تلفن همراه، شماره‌های ضروری مورد نیاز مسافر، موقعیت شهر فرودگاهی و نشانی وب سایت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را نیز به کمک این ربات دریافت کنند و به مرور زمان خدمات جدید به آن افزوده خواهد شد.
‌امین‌زاده با بیان اینکه یکی از قابلیت‌های مهم این ربات هوشمند پاسخگویی به سوالات مسافران است، گفت‌: مسافران می‌توانند با مراجعه به ربات اطلاع رسانی و خدمات شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در هر ساعت از شبانه‌روز، پاسخ سوالات مرتبط با سفرهای خود از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را در کمتر از 10 دقیقه به صورت آنلاین دریافت کنند‌.
‌این مقام مسئول در خصوص میزان عملکرد یک‌ماهه ربات اطلاع‌رسانی شهر فرودگاهی گفت‌: بیش از 80 هزار فعالیت در یک‌ماه گذشته توسط این ربات انجام شده که 14 هزار مورد آن در خصوص اطلاعات پروازها بوده و باقی آن دریافت اطلاعات و خدمات فرودگاهی بوده است این در حالی‌است که تبلیغاتی برای استفاده از این ربات نیز صورت نگرفته بود و پیش بینی می‌کنیم استفاده از این ربات با نرخ رشد هفتگی 20 درصد و افزایش خدمات با سیر صعودی مواجه شود.
‌‌مدیر کل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص توسعه خدمات این ربات بیان داشت‌: با همکاری که با بنیاد نخبگان و دانشجویان تحصیل کرده در خارج از کشور که اکنون به کشور بازگشته‌اند داشته‌ایم، به زودی برای نخستین بار در کشور امکان پردازش طبیعی زبان را به این ربات اضافه خواهیم کرد که با این قابلیت مسافر می‌تواند سوال خود را در قالب جملات از ربات پرسیده و ربات با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، پاسخ وی را مشابه یک انسان بدهد؛ به طور مثال مسافر در خصوص تاخیر یک پرواز بخصوص سوال می‌کند و ربات بلافاصله پاسخ وی را می‌دهد، بدین ترتیب می توان انتظار داشت با جمع آوری اطلاعات کافی بتوان حضور اپراتور را برای پاسخگویی به حداقل رساند یا به طور کامل حذف کرد.
انتهای پیام/م

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

شادی مسافران هند علی‌رغم نرسیدن به مقصد/ سفرهایی که به بهانه گرفتن ارز انجام می‌شود

وزش باد شدید‌ در برخی شهرها/ بارش‌های امسال‌ 27 درصد کمتر از میانگین 50 سال اخیر

بنادر هوشمند صرفا یک عنوان نباشد

توزیع لاستیک کامیون با نرخ دولتی آغاز شد

پروازهای ایران به فرودگاه نجف از سر گرفته شد

رانندگان،رایگان بیمه تکمیلی می‌شوند/چینی کردن کامیونها اشتباه بود

سه تصمیم کلیدی برای تسریع در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری

تحویل 66 درصد مسکن مهر در 5سال/ 2.5هزارمیلیارد فقط پردیس می‌خواهد

آخرین وضعیت تکمیل پروژه راه‌آهن قزوین- رشت

نظارت عمومی بزرگترین ضامن اجرای قانون است

پردیس هیچ زمین آماده توسعه شهری در زمان آغاز طرح مسکن مهر نداشت

پیش‌بینی تداوم رونق ساخت و ساز مسکن

قرائت تازه آخوندی/قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد!

جزئیات حمایت از داخلی‌سازی ریل/ ذوب‌آهن تکلیف کشور را در تولید ریل مشخص کند

بدرقه اولین کاروان زائران ایرانی حج تمتع در بامداد 27 تیرماه

آخرین اقدامات انجام شده برای خانواده شهدای سانچی تشریح شد

‌کرج-تهران و کرج-قزوین پرترددترین جاده‌های کشور/کمترین ترافیک بین ساعات 3 تا 4

کاهش تا 6 درجه دما در سواحل خزر/ دریای عمان تا فردا عصر مواج است

زیرسازی خط‌آهن قزوین-رشت تکمیل شد/ پیشرفت 75 درصدی روسازی

یارانه دولت به قطار حومه‌ای، 6 برابر پول بلیت

جذب سرمایه 4 هزار میلیاردی در راه آهن/ لیزینگ ریلی ایجاد می شود

امکان سفر دریایی به شارجه/ راه اندازی خط دریایی قشم-عمان

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای تعامل با شهرداری‌ تهران در حفظ باغ‌ها

باغ برره تهران و باغ سیب مهرشهر کرج حفظ می‌شوند

بازدید از روند اجرایی بیمارستان 220 تختخوابی امام خمینی بهشهر

جلسه فوق‌العاده با «آخوندی» برای اتصال بنادر کشور به شبکه ریلی

روحانی به نامه مجلس درمورد«افزایش صعودی اجاره مسکن» پاسخ نداد

وضعیت بنادر کشور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بررسی شد

جزییات نشست هماهنگی عملیات حج با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

فقدان حمل و نقل یکپارچه؛ پیچیده‌ترین مسئله حمل و نقل تهران

میانگین بارش سالانه ایران کمتر از یک‌سوم میانگین جهانی‌

لزوم زمین‌گیری هواپیمای ناایمن/ ایمنی پرواز و اقتدار اولویت حاکمیت صنعت هوایی باشد

لزوم زمین‌گیری هواپیمای نا ایمن/ ایمنی پرواز و اقتدار اولویت حاکمیت صنعت هوایی باشد

انتظار 2 ساله برای اجرای دو سند دریایی

ضوابط برگشت ارز صادرات کالای غیرنفتی به کشور ابلاغ شد

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت