مترجم نازنین کی نژاد
داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود تعریف کردند تبلیغات

داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود تعریف کردند

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - هر شرکتی «باید» استراتژی برندش را هر از چند گاه تغییر دهد. این تغییرات کلید اصلی حفظ تازگی ارتباط با مخاطب، اطمینان از هیجان زده کردن او و جذب بازارهای مختلف است. بعضی وقت ها هم برند باید تغییر جهت دهد، زیرا می خواهد گروه جدیدی از مخاطبان را هدف قرار دهد و مشتریانش را زیاد کند، گاه نیز این تغییرات به دلیل کاهش درآمد است و شرکت با این کار فروش را افزایش می دهد.
در این مطلب برخی از برندهایی را می بینیم که با موفقیت استراتژی شان را تغییر داده اند.
Marks & Spencer
Marks & Spencer تا همین چند وقت پیش با مشکل کاهش فروش مواجه بود. درحالی که ارائه غذاهای M&S در جایگاه مدرن، خاص، بدیع و حتی ماجراجویانه انجام می شد، کارشناسان صنعت لباس معتقد بودند لباس های این برند از مد افتاده و گیج کننده است. مدیران M&S نیز بر این باور بودند Marks & Spencer استراتژی مناسبی نداشته و مثل یک بیمار اسکیزوفرنیک رفتار کرده است.
در سال 2016، استیو رو، مدیرعامل M&S استراتژی جدیدی را در پنج بخش برای احیای برند ارائه کرد؛ تعیین جایگاه جدید برای برند یکی از بخش های این استراتژی بود. شرکت می خواست تمام بخش هایش، بدون توجه به نوع کارشان، با یک استراتژی فعالیت کنند.
رویکرد جدیدM&S، در واقع پاسخ به این بینش مخاطب بود: مصرف کنندگان بر این باورند که زندگی بسیار کوتاه است، پس باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند و هر لحظه از این زندگی باید خاص باشد. بنابراین جایگاه جدید و قول جدید برند به مردم اطمینان می داد که آنها لیاقت بهترین شکل زندگی را دارند و باید به خود اجازه لذت بردن از آن را بدهند؛ پس استفاده از محصولات نامرغوب، هدر دادن وقت است. این استراتژی در کمپین «خوب خرجش کن» نمود پیدا کرد. پیام اصلی کمپین این مفهوم را منتقل می کرد: «زندگی کوتاه تر از آن است که چیزهایی با استاندارد نازل، مثل سکوت آزاردهنده و شلوارهای جین ناراحت یا شام ها و دوستان ناامیدکننده را بپذیریم» پس باید درست استفاده شود.
Dr Pepper
از سال 2012 تا چند مدت پیش، Dr Pepper به عنوان برندی مخصوص جوانان و با حس فردگرایی و خودابرازگری شناخته شده بود. استراتژی برند روی مفاهیم منحصر به فرد بودن و اصالت انگشت می گذاشت. با وجود اینکه لحن Dr Pepper تغییری نکرده است، پیام های برند دیگر روی منحصر به فرد بودن متمرکز نیست و در حال حاضر بسیار محصول محور است (البته برند هنور هم تصویری دمدمی مزاج دارد). دابروسکی از مدیران این شرکت در این باره گفته بود: «می خواهیم روی محصولات مان تمرکز کنیم، زیرا ما سودا تولید می کنیم و مردم هر وقت بخواهند لذت ببرند سراغ مان می آیند.» در نتیجه این تغییرات، شعار برند از «یکی از بهترین ها» به «آن چه آرزویش را دارید» تغییر کرد.
منبع: mbanews/brandstruck

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خطرناک ترین کلمه

بلاک چین در حوزه بازاریابی چه کاربردهایی خواهد داشت

از نتفیلیکس گرفته تا جنگ ستارگان و بی بی سی / برندهای بزرگ چگونه در حوزه روابط عمومی موفق ظاهر می شوند؟

چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

خلاقیت در تبلیغات/ چالش خلاقانه - طراحی طنازانه

5 اصل اولیه برندسازی شخصی

ابزار تبلیغات

در مورد طراحی لوگو چه می‌دانید؟

ویدئوی خون آشام

بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018

چرا اپل در شبکه های اجتماعی فعال نیست

آینده «بازاریابی محتوا»، تحت تاثیر این 5 مورد

ادعای خون آشام

اینفوگرافی: 5 راه ارتقای کسب و کار با استفاده از اینستاگرام

گام‌های بریان تریسی در یک چرخه فروش

تکراری تا چه اندازه تکراری است؟

درس هایی مهم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با اثرگذاری مناسب / 6 درس از مشاهیر تبلیغات

4 روش برای اصلاح عادات مربوط به بررسی ایمیل ها

تغییرات سئو تحت تأثیر هوش مصنوعی

خوب و افتضاح

افزایش فروش با بهره گیری از روش های جدید پرداخت

7 نشانه که برندتان دیگر در مرکز قرار توجه ندارد

گزارش هاروارد بیزینس در مورد الگوی جدید بازاریابی و تبلیغات / هرآنچه بازاریاب ها در مورد بازاریابی شخصیت محور باید بدانند

چگونه پرسش‌های مرتبط با قیمت را پاسخ دهیم؟

دو صورت تبلیغات

اشتباه مشترک تمام برندها در بازاریابی محتوا

خدمات اومنی چنل چیست

چگونه به مخاطبان میلیونی در اینستاگرام دست پیدا کنیم / مدل معروف ابگیل راچفورد پاسخ می دهد

دزدی از نامزدهای نهایی جایزه بازاریابی محتوای سال 2017 / 6 ایده فو ق العاده برای بازاریابی محتوا

بهترین و مفیدترین راه های استفاده از بازاریابی ویدئویی

قانون ریسک محاسبه شده

برندینگ از طریق کارکنان شما

چرا شکایت مشتری باید جدی گرفته شود

برای دستیابی به مهم ترین اهداف بازاریابی دقیقا به چه نوع محتوایی نیاز دارید؟

تاسیس باشگاه ورزشی؛ صفر تا صد یک کسب و کار پرنشاط و پرسود

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت