مترجم نازنین کی نژاد
داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود تعریف کردند تبلیغات

داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود تعریف کردند

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - هر شرکتی «باید» استراتژی برندش را هر از چند گاه تغییر دهد. این تغییرات کلید اصلی حفظ تازگی ارتباط با مخاطب، اطمینان از هیجان زده کردن او و جذب بازارهای مختلف است. بعضی وقت ها هم برند باید تغییر جهت دهد، زیرا می خواهد گروه جدیدی از مخاطبان را هدف قرار دهد و مشتریانش را زیاد کند، گاه نیز این تغییرات به دلیل کاهش درآمد است و شرکت با این کار فروش را افزایش می دهد.
در این مطلب برخی از برندهایی را می بینیم که با موفقیت استراتژی شان را تغییر داده اند.
Marks & Spencer
Marks & Spencer تا همین چند وقت پیش با مشکل کاهش فروش مواجه بود. درحالی که ارائه غذاهای M&S در جایگاه مدرن، خاص، بدیع و حتی ماجراجویانه انجام می شد، کارشناسان صنعت لباس معتقد بودند لباس های این برند از مد افتاده و گیج کننده است. مدیران M&S نیز بر این باور بودند Marks & Spencer استراتژی مناسبی نداشته و مثل یک بیمار اسکیزوفرنیک رفتار کرده است.
در سال 2016، استیو رو، مدیرعامل M&S استراتژی جدیدی را در پنج بخش برای احیای برند ارائه کرد؛ تعیین جایگاه جدید برای برند یکی از بخش های این استراتژی بود. شرکت می خواست تمام بخش هایش، بدون توجه به نوع کارشان، با یک استراتژی فعالیت کنند.
رویکرد جدیدM&S، در واقع پاسخ به این بینش مخاطب بود: مصرف کنندگان بر این باورند که زندگی بسیار کوتاه است، پس باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند و هر لحظه از این زندگی باید خاص باشد. بنابراین جایگاه جدید و قول جدید برند به مردم اطمینان می داد که آنها لیاقت بهترین شکل زندگی را دارند و باید به خود اجازه لذت بردن از آن را بدهند؛ پس استفاده از محصولات نامرغوب، هدر دادن وقت است. این استراتژی در کمپین «خوب خرجش کن» نمود پیدا کرد. پیام اصلی کمپین این مفهوم را منتقل می کرد: «زندگی کوتاه تر از آن است که چیزهایی با استاندارد نازل، مثل سکوت آزاردهنده و شلوارهای جین ناراحت یا شام ها و دوستان ناامیدکننده را بپذیریم» پس باید درست استفاده شود.
Dr Pepper
از سال 2012 تا چند مدت پیش، Dr Pepper به عنوان برندی مخصوص جوانان و با حس فردگرایی و خودابرازگری شناخته شده بود. استراتژی برند روی مفاهیم منحصر به فرد بودن و اصالت انگشت می گذاشت. با وجود اینکه لحن Dr Pepper تغییری نکرده است، پیام های برند دیگر روی منحصر به فرد بودن متمرکز نیست و در حال حاضر بسیار محصول محور است (البته برند هنور هم تصویری دمدمی مزاج دارد). دابروسکی از مدیران این شرکت در این باره گفته بود: «می خواهیم روی محصولات مان تمرکز کنیم، زیرا ما سودا تولید می کنیم و مردم هر وقت بخواهند لذت ببرند سراغ مان می آیند.» در نتیجه این تغییرات، شعار برند از «یکی از بهترین ها» به «آن چه آرزویش را دارید» تغییر کرد.
منبع: mbanews/brandstruck

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

4 روش برای عبور از میان هیاهو و جلب توجه مشتریان

تأثیر قابلیت جدید ویدئوهای طولانی بر بازاریابی اینستاگرامی

چگونه با بودجه محدود محتوای ویدئویی گیرا بسازیم

چگونه ایده ها را به محصول تبدیل و آنها را روانه بازار کنیم

شیوه های مدیران موفق برای جلوگیری از بحران / چگونه امنیت برندمان را تضمین کنیم؟

همکاری خلاقیت، نوآوری و تبلیغات و افزایش 265 درصدی ارزش برند

نوروساینس، نیمکره راست و منطق رفتار مصرف کننده

آیا بازخورد ضعیف، درحال کند کردن رویه رشد شرکت شماست؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک شهر
  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت