مترجم امیرآل علی
10 راه تبلیغ محصول که همچنان مؤثرند تبلیغات

10 راه تبلیغ محصول که همچنان مؤثرند

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - امروزه شرایط تغییر کرده است و در حال حاضر در بازاری قرار داریم که به علت رقابتی بودن، دیگر چندان تفاوتی میان کیفیت محصولات نمی توانید قائل شوید. تحت این شرایط، نقش تبلیغات به اساسی ترین عنصر در فرآیند فروش تبدیل شده و لازم است هر شرکتی نسبت به انواع و اصول هریک اطلاع کافی داشته باشد. در یک طبقه بندی کلی روش های تبلیغاتی را می توان به دو نوع جدید و قدیمی تقسیم کرد. این امر نباید باعث شود تا شرکت شما گزینه مطلوب را موارد جدید بداند و در بسیاری از موارد مشاهده شده است که موارد قدیمی نتایج به مراتب بهتری را در پی خواهند داشت.
در این رابطه هر برند باید به موقعیت خود نگاه و سپس اقدام به انتخاب کند. همچنین به یاد داشته باشید که در این رابطه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و افراد می توانند چند مدل را به طور همزمان مورد استفاده قرار دهند.
1- تبلیغاتی مطبوعاتی
در اینگونه تبلیغات پیام به وسیله متن و تصویر در قالبی به دور از استرس و عجله به مخاطب القا می شود. توجه داشته باشید که تا قبل از رشد اینترنت و تلویزیون، مطبوعات حرف اول را در زمینه اطلاع رسانی می زدند. همین امر باعث می شد تا درخواست برای تبلیغات در آن بسیار زیاد باشد. اگرچه مطبوعات امروزه دیگر از جایگاه بلامنازع گذشته برخوردار نیستند، با این حال نباید نسبت به اهمیت و تأثیر آن غافل شد. در این بخش توجه به این نکته ضروری است که این نوع تبلیغات زیرمجموعه ای از تبلیغات مکتوب محسوب می شود.
توجه داشته باشید که در زمینه تبلیغات خلاقیت عنصری تعیین کننده است و توصیه می شود مکان تبلیغ با نوع کسب وکار شما ارتباط داشته باشد. همچنین تبلیغ شما باید دارای عنوان جذاب، متن مختصر اما جامع و همچنین طراحی زیبا باشد تا مخاطب را به سمت خود جذب کند.
2- تبلیغات تلویزیونی
بدون تردید مطبوعات به دلیل محدوده فعالیت محلی پایگاه مناسبی برای تبلیغات جهانی محسوب نمی شوند. اگرچه در این رابطه برخی مجلات جهانی وجود دارند، با این حال صحبت از اکثریت است. در این رابطه توجه داشته باشید که قیمت آن نیز نسبت به سایر روش ها بالاتر بوده و همین امر باعث می شود تا مجبور باشید پیام خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انتقال دهید.
3- تبلیغات رادیویی
در این نوع تبلیغات دیگر تصویر وجود ندارد و همین امر باعث می شود که صدا تنها راهکار جذب مخاطب محسوب شود. به همین خاطر لازم است تا به نوعی جادویی در این رابطه عمل کنید. استفاده از گویندگان خوش صدا برای خواندن متن پیام تبلیغاتی بهترین تصمیم در این رابطه است. توجه داشته باشید که در زمینه تبلیغات صرفا خواست شما مطرح نبوده و لازم است همواره بودجه تان را نیز مدنظر قرار دهید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که برخی روش ها مناسب تر هستند، با این حال محدودیت بودجه باعث شده است تا افراد به سراغ روش های دیگر بروند.
4- تبلیغات چاپی
بسیاری از برندها توانایی مالی تبلیغ در مجلات را ندارند و همین امر باعث می شود تا تراکت های ساده و تک رنگ چاپ کنند. توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که برخی شرکت ها در راستای بیشترین تأثیر ممکن، اقدام به استفاده از تمامی روش های موجود کنند. به همین خاطر نباید همواره این اقدام را به علت کمبود منابع مالی شرکت ها دانست. در این رابطه نوع کاغذ، طراحی و نحوه پخش عناصر اصلی بوده که باید مورد توجه قرار گیرند.
توجه داشته باشید که این روش از برخی جوانب، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به روزنامه ها و مجلات دارند. اگرچه این امر در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که در تبلیغات چاپی مخاطب صرفا با تبلیغ مواجه است و باعث می شود تا برای چند لحظه هم که شده تمرکز خود را روی پیام تبلیغات درک شده بگذارد. با این حال در مطبوعات این امر به این خاطر که افراد به دنبال مطالب موجود هستند، این احتمال وجود دارد که کوچک ترین توجهی به تبلیغ شما نداشته باشند. همین امر باعث می شود تا در تراکت امکان درج مطالب و اطلاعات بیشتری مهیا باشد.
5- سایت شخصی
امروزه تقریبا تمامی برندها برای خود سایت رسمی ایجاد و در آن اقدام به تبلیغ خود می کنند. این امر از مزایای بسیاری برخوردار بوده و توصیه می شود تمامی شرکت ها در این زمینه فعال باشند. در این رابطه سهولت دسترسی و محیط کاربری حرف اول را می زند که لازم است به ساده ترین و در عین حال زیباترین روش صورت گیرد. در سایت شما دیگر با هیچ محدودیتی مواجه نیستید و می توانید هر چیزی را که مدنظر دارید به مخاطب خود انتقال دهید.
برای افزایش تعداد کاربران نیز توصیه می شود در بسته بندی محصولات خود آدرس آن را ذکر کنید و همچنین با راهکارهایی نظیر ایجاد چالش و اهدای جوایز متعدد، افراد را به سمت بازدید مجدد بکشانید. با این حال امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی، برندها با ایجاد حساب کاربری برای خود، اقدام به جذب مخاطب می کنند. توجه داشته باشید که امروزه شبکه های اجتماعی محبوبیت بیشتری دارند. این امر به حدی است که افراد ممکن است هفته ای یک بار به سایت شما سر بزنند، با این حال به طور متوسط در طول روز چندین بار شبکه های اجتماعی را مورد بازبینی قرار می دهند.
6- بازاریابی آنلاین
در این روش تبلیغ شما در وب سایت های متعدد قرار خواهد گرفت. با این کار شانس دیده شدن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع با رشد اینترنت امروزه افراد ساعات زیادی را در این فضا سپری می کنند و به همین خاطر شانس دیده شدن در این محیط بسیار بالا است. در این رابطه بهتر است به جای رقابت با سایر برندها در راستای بیشتر دیده شدن، اقدام به تعامل کنید. درواقع می توانید تبلیغات دوجانبه داشته باشید. نحوه انجام این کار به این صورت است که شما تبلیغ برندی دیگر را در سایت خود انجام می دهید و در مقابل شرکت مذکور نیز این کار را برای شما انجام خواهد داد. با این حال توصیه می شود این اقدام در رابطه با شرکت های فعال در حوزه کاری شما صورت نگیرد.
7- تبلیغات اینترنتی
روش های آنلاین چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند، با این حال تبلیغات اینترنتی برخلاف باور عموم، بر این امر تمرکز دارد که از سرویس های تبلیغاتی استفاده کنید. درواقع در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد خود به دنبال سایت ها و مکان های مناسب برای درج تبلیغات خود می روند که این امر به علت عدم شناخت کافی همواره با ریسک همراه است.
با این حال شرکت های حرفه ای در این رابطه تمامی کارها را بر عهده افراد خبره در این زمینه گذاشته و خود تنها نظارت کلی را بر نحوه انجام امور دارند. این امر باعث می شود تا در زمینه صرفه جویی در زمان به توفیقات به مراتب بیشتری دست پیدا کرده و انرژی خود را برای کاری که در آن سررشته ای ندارید، تحلیل ندهید. از جمله مزیت های تبلیغات اینترنتی نسبت به سایر روش ها می توان به سازگاری بیشتر با محیط زیست، عدم محدودیت به مکان و زمان و قیمت به مراتب کمتر اشاره کرد.
8- ایجاد محتوا
از جمله اقدامات خلاقانه که خصوصا در چندسال اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته این است که افراد اطلاعات آموزشی در اختیار مخاطب قرار دهند. این امر به وسیله ساخت کلیپ، ایجاد پادکست و همچنین دانشنامه های اینترنتی صورت می گیرد. درواقع شما به جای آنکه محصول خود را تبلیغ کنید، تمامی مشخصات آن را برای مشتری بدون توضیحات جانبدارانه شرح می دهید. این امر به نوعی بیانگر سطح توانایی های شماست و تأثیر بسزایی بر آنها خواهد گذاشت. به همین خاطر این امر نیز به عنوان یکی از روش های تبلیغ محصول معرفی می شود.
9- تبلیغات ایمیلی
این امر شباهت بسیاری با تبلیغات پیامکی دارد. با این حال این امر از طریق خطوط اینترنت و در قالب پست الکترونیکی صورت می گیرد. با توجه به رایگان بودن هزینه آن شما در ارسال ایمیل خود از محدوده عملکرد به مراتب بیشتری برخوردار هستید، با این حال توجه به این نکته ضروری است که نباید به نحوی رفتار کنید که زمینه ساز نارضایتی ها باشد. درواقع یک نگاه منفی تا مدت ها در ذهن مخاطب نقش خواهد بست، به همین خاطر لازم است از وقوع چنین رویدادهایی جلوگیری کرد.
10- اسپانسری
حامی مالی یک رویداد آخرین اقدامی است که شما می توانید برای تبلیغ محصول خود از آن استفاده کنید. در این رابطه بهتر است ورزش مورد علاقه عموم مردم منطقه مورد نظر خود را مدنظر قرار دهید. برای مثال در مناطق کوهستانی، حمایت از یک دوره ورزش های زمستانی به مراتب نتیجه بهتری را به نسبت حمایت از تنیس به همراه خواهد داشت. مراسم های مذهبی و جشن ها نیز می تواند پایگاه مناسبی برای عمل شما باشد.
منبع: smallbusiness


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قدرت باورنکردنی لینک طعمه در بازاریابی

جلب توجه چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد

استراتژی های هوشمندانه برای جهانی شدن برند

فرصت‌های شغلی در حوزه بازاریابی

جادوی تصویر در بازاریابی / چگونه در کمتر از یک ساعت اینفوگرافی بسازیم؟

گزارش Hubspot از تغییرات دنیای بازاریابی اینترنتی / وقتی رتبه گوگل دیگر اهمیتی ندارد

12 راهکار جذب مشتری در سال 2018

7 روش هوشمندانه استفاده از محتوا در جهت رشد کسب وکار

اشتباه چند میلیون دلاری در تبلیغات

چگونه در اینستاگرام برند خود را بهبود بخشیم

چرا باید در سال جدید ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید؟

26 راهکار برای بهبود وضعیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

امید به زندگی تبلیغات

رایج ترین اشتباهات در حوزه بازاریابی محتوا و چگونگی اجتناب از آنها

بازارسازی برای مشتریان پیشگام در تجارت B2B / 6 راه ارزیابی موفقیت شما

فقط یک سوم از کسب وکارها به طور کامل مفهوم بازاریابی را درک می کنند

6 نشانه شکست برنامه های بازاریابی

اعتبار شخصی در جوامع مجازی و پیچیدگی های تبلیغات در آن

سود بیشتر در تبلیغات

آیا تضمینی برای استراتژی های بازاریابی بلند مدت وجود دارد؟

بازاریابی محتوا چگونه می تواند باعث بهبود برنامه جامع بازاریابی دیجیتال شود

8 روش برای ایجاد یک برند با ارزش تر

افراد جذب شده با تبلیغات

5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید

نکاتی که هر برندی برای موفقیت در دنیای مجازی باید بداند / کاربران در شبکه های اجتماعی چه انتظاراتی دارند؟

از بخش کسب وکار گوگل گرفته تا ایجاد ویدئو در یوتیوب / 14 راهکار برای تبلیغات رایگان کسب و کار

راهبردهای بازاریابی برای کسب و کار های خانگی

افرادی که تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند

سیستم اطلاعات بازاریابی «MIS» چیست؟

کمپین تبلیغاتی در ذهن 180 میلیارد نفر

حقایقی جالب درباره بازاریابی آنلاین

بازاریابی بهینه با استفاده هوشمندانه از شبکه های اجتماعی

مسئولیت‌های کلیدی یک مشاور بازاریابی

یادگیری ماشین چگونه بازاریابی را بهبود می دهد

روان شناسی جذب مشتری / چگونه مشتریان و مراجعین را جذب کنیم؟

واقعیت تبلیغات / افراد جذب شده و جذب نشده

10 کمپین به شیوه بازاریابی تأثیرگذاری برای الهام گیری و شروع پروژه خودمان / موفقیت در بازاریابی با شیوه تأثیرگذاری

10 سؤالی که باید از خودتان بپرسید / ابزارهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

بر آنچه برندتان را به یاد ماندنی خواهد کرد، تمرکز کنید / برند خود را در همه جنبه ها توسعه ندهید

یک اشتباه رایج در کمپین های تبلیغاتی

در زبان تخصصی فروش، «نهنگ» به چه معنی است؟

8 شیوه بازاریابی قدیمی که در شبکه های اجتماعی تأثیرگذار هستند / بازاریابی موفق با روش های کلاسیک

هدف گذاری برای موفقیت در عرصه بازاریابی / 5 هدف هوشمند برای تبدیل شدن به بازاریابی بهتر

6 راهبرد تبلیغاتی عالی برای کسب و کار های کوچک

بازاریابی مشارکتی و برندسازی مشارکتی / تفاوت این دو در چیست؟

چگونه تصاویر بهتری برای وب سایت مان تهیه کنیم؟

چگونه مشتریان تان را به حامیان خود تبدیل می کنید؟

باید‌های دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 2018

برند بنتلی (Bentley) چطور از داستان پردازی برای جذب مخاطبان استفاده می کند

بازاریابی در فیس بوک فقط با 100 دلار

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • فصل اقتصاد
  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت