آیا به تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان اتکا کرد؟ تبلیغات

آیا به تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان اتکا کرد؟

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه ریزی برای حضور مؤثرتر و موفق تر در آن هستند. ترند شبکه های اجتماعی از محبوب ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب و کارها است.
وقتی بحث در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیش می آید، ترند جهانی با ایران بسیار متفاوت است. با فاصله بسیار زیادی فیس بوک سردمدار شبکه های اجتماعی است، این در حالی است که این شبکه محبوب در ایران فیلتر است و عملا برندها هیچگونه فعالیت متناسب و برنامه ریزی شده ای در آن ندارند. در ایران به نظر می رسد که محبوب ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 18میلیون کاربر فعال ایرانی است.
براساس آخرین نظرسنجی که مؤسسه سوشال فرش Social Fresh از نظر بازاریابان به دست آورده است، فیس بوک بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات است و پس از آن توئیتر در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که اینستاگرام در حال رشد بسیار سریعی است و با توجه به بهینه سازی هایی که انجام می دهد به زودی جایگاه سومی خود را با توئیتر تغییر خواهد داد.
براساس آماری که مؤسسه استاتیستا Statista منتشر کرده است بیش از 60درصد بازاریابان به تبلیغات در فیس بوک تکیه می کنند و این آمار برای توییتر 32درصد و اینستاگرام 30درصد است. نباید فراموش کرد که شبکه اجتماعی لینکدین با 23درصد در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد.
براساس آخرین گزارشی که فیس بوک اعلام کرده است، بیش از 200 هزار کسب و کار به شکل ماهانه در اینستاگرام تبلیغ می کنند. این درحالی است که این سرویس برای ایران مسدود و امکان دسترسی به آن از راه های آسان وجود ندارد. البته روش های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغ از طریق انتشار پست در صفحات محبوب و همکاری با اینفلوئنسرها راهکارهایی است که برندها و آژانس های تبلیغاتی در ایران به سراغ آن می روند.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترند جدیدی است که برندهای خارجی و داخلی از آن در سال آینده به میزان بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد، اما باید نشست و دید به نسبت استفاده از این ابزار، دانش مرتبط با آن نیز در ایران افزایش پیدا می کند یا خیر.
منبع: imarketor

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

4 ایده برای بازاریابی ویدئویی

تعریفی جدید

شبکه اجتماعی قوی/ خصیصه مشترک همه مدیران موفق

اعتمادسازی در دنیای سرشار از اخبار دروغین

خطرناک ترین کلمه

بلاک چین در حوزه بازاریابی چه کاربردهایی خواهد داشت

از نتفیلیکس گرفته تا جنگ ستارگان و بی بی سی / برندهای بزرگ چگونه در حوزه روابط عمومی موفق ظاهر می شوند؟

چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

خلاقیت در تبلیغات/ چالش خلاقانه - طراحی طنازانه

5 اصل اولیه برندسازی شخصی

ابزار تبلیغات

در مورد طراحی لوگو چه می‌دانید؟

ویدئوی خون آشام

بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018

چرا اپل در شبکه های اجتماعی فعال نیست

آینده «بازاریابی محتوا»، تحت تاثیر این 5 مورد

ادعای خون آشام

اینفوگرافی: 5 راه ارتقای کسب و کار با استفاده از اینستاگرام

گام‌های بریان تریسی در یک چرخه فروش

تکراری تا چه اندازه تکراری است؟

درس هایی مهم برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با اثرگذاری مناسب / 6 درس از مشاهیر تبلیغات

4 روش برای اصلاح عادات مربوط به بررسی ایمیل ها

تغییرات سئو تحت تأثیر هوش مصنوعی

خوب و افتضاح

افزایش فروش با بهره گیری از روش های جدید پرداخت

7 نشانه که برندتان دیگر در مرکز قرار توجه ندارد

گزارش هاروارد بیزینس در مورد الگوی جدید بازاریابی و تبلیغات / هرآنچه بازاریاب ها در مورد بازاریابی شخصیت محور باید بدانند

چگونه پرسش‌های مرتبط با قیمت را پاسخ دهیم؟

دو صورت تبلیغات

اشتباه مشترک تمام برندها در بازاریابی محتوا

خدمات اومنی چنل چیست

چگونه به مخاطبان میلیونی در اینستاگرام دست پیدا کنیم / مدل معروف ابگیل راچفورد پاسخ می دهد

دزدی از نامزدهای نهایی جایزه بازاریابی محتوای سال 2017 / 6 ایده فو ق العاده برای بازاریابی محتوا

بهترین و مفیدترین راه های استفاده از بازاریابی ویدئویی

قانون ریسک محاسبه شده

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت