آیا به تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان اتکا کرد؟ تبلیغات

آیا به تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان اتکا کرد؟

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - این روزها شبکه اجتماعی یک بحث بسیار مهم در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و تمامی برندها به دنبال برنامه ریزی برای حضور مؤثرتر و موفق تر در آن هستند. ترند شبکه های اجتماعی از محبوب ترین روندهای بازاریابی برای افراد فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی برای برندها و کسب و کارها است.
وقتی بحث در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیش می آید، ترند جهانی با ایران بسیار متفاوت است. با فاصله بسیار زیادی فیس بوک سردمدار شبکه های اجتماعی است، این در حالی است که این شبکه محبوب در ایران فیلتر است و عملا برندها هیچگونه فعالیت متناسب و برنامه ریزی شده ای در آن ندارند. در ایران به نظر می رسد که محبوب ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 18میلیون کاربر فعال ایرانی است.
براساس آخرین نظرسنجی که مؤسسه سوشال فرش Social Fresh از نظر بازاریابان به دست آورده است، فیس بوک بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات است و پس از آن توئیتر در جایگاه دوم قرار دارد. این در حالی است که اینستاگرام در حال رشد بسیار سریعی است و با توجه به بهینه سازی هایی که انجام می دهد به زودی جایگاه سومی خود را با توئیتر تغییر خواهد داد.
براساس آماری که مؤسسه استاتیستا Statista منتشر کرده است بیش از 60درصد بازاریابان به تبلیغات در فیس بوک تکیه می کنند و این آمار برای توییتر 32درصد و اینستاگرام 30درصد است. نباید فراموش کرد که شبکه اجتماعی لینکدین با 23درصد در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد.
براساس آخرین گزارشی که فیس بوک اعلام کرده است، بیش از 200 هزار کسب و کار به شکل ماهانه در اینستاگرام تبلیغ می کنند. این درحالی است که این سرویس برای ایران مسدود و امکان دسترسی به آن از راه های آسان وجود ندارد. البته روش های تبلیغاتی دیگری همچون تبلیغ از طریق انتشار پست در صفحات محبوب و همکاری با اینفلوئنسرها راهکارهایی است که برندها و آژانس های تبلیغاتی در ایران به سراغ آن می روند.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترند جدیدی است که برندهای خارجی و داخلی از آن در سال آینده به میزان بسیار بیشتری استفاده خواهند کرد، اما باید نشست و دید به نسبت استفاده از این ابزار، دانش مرتبط با آن نیز در ایران افزایش پیدا می کند یا خیر.
منبع: imarketor

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فالوورهای غیرواقعی سودی برای شرکت و برند ندارند

اهمیت سادگی در برندسازی / چرا باید لوگوی برندتان را بسیار ساده طراحی کنید؟

بررسی و تحلیل برچسب قیمت

چرا بازاریابی جدید به CXM وابسته است

هر آنچه بازاریاب ها باید در مورد تایید اکانت در توییتر بدانند / چگونه در توییتر اکانت تاییدشده داشته باشیم؟

چگونه ویدئوی تبلیغاتی برای لینکداین بسازیم؟

گرفتن ایده های بازاریابی و علاقه مندسازی مشتریان از اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا

بررسی مشکل جدید برندها در اینستاگرام / هر آنچه در مورد ممنوعیت سایه در اینستاگرام می دانیم

روایت جذاب یک برند چقدر در جلب مخاطب موثر است / داستان سرایی، هنری اساسی در فرآیند برندسازی

تشخیص ارزشمندی کالا توسط مغز

3 نکته مهم برای خلق محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی

چگونه تبلیغات چاپی را با تکنولوژی جدید تلفیق کنیم / 15 نمونه موفق از تبلیغات تعاملی برای تکمیل کمپین برندمان

3 رکن اصلی فروش در سطح جهانی

5 نکته مشترک در نام تمام شرکت های بزرگ

8 عادت برای مدیریت موفقیت آمیز بحران / همسویی فروش و بازاریابی در توفان

برای شناسایی الگوهای حقیقی، از آینده به امروز نگاه کنید

هنگام جلب مشتری توسط رقبا، چگونه تجارت خود را رشد دهید

هویت؛ میراث اصلی برند

مشتریان انتهای صف، مضطرب هستند؛ آیا می توانید از رفتن آن ها جلوگیری کنید؟

همکاری با افراد تاثیرگذار جایزگزین بازاریابی سلبریتی محور / ایجاد محتوای تاثیرگذار نیاز به سلبریتی ندارد

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز