مترجم نازنین کی نژاد
برندهای هدف محور / پول بهتر است یا سود؟ تبلیغات

برندهای هدف محور /  پول بهتر است یا سود؟

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - برندهای هدف محور رازهای کوچک دنیای بازاریابی هستند. آنها می گویند بهترین راه پول درآوردن، اولویت دادن به سود نیست. دلیل این ادعا این است که تنها راه موفقیت -و حفظ آن- برخورداری از چیزی است که تحت تاثیر نیروهای بیرونی نباشد. پس شما به هدف نیاز دارید.
چرا مدل کسب وکار هدف محور برای بعضی از بزرگ ترین شرکت های دنیا کار کرده است؟ شاید علت اصلی این باشد که ارزش های بنیادین برند، با تغییر رویه بازار یا تغییرات مشتری، عوض نمی شود. هدف برند، چارچوبی است که با حرکت و تغییرات دنیا هم هنوز با قدرت سر جایش ایستاده است.
هدف شما باید تغییری مثبت ایجاد کند
همان طور که مشتری ها از برندهایی که با ارزش های شان جور در نمی آیند، دوری می کنند، صنایع هم انتظار دارند کسب وکارها اثری مثبت از خود باقی بگذارند. 88درصد مصرف کنندگان دل شان می خواهد برندها دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.
یکی از برندهای مهمی که اولین سنگ بنای شرکت در حرکت های اجتماعی را پایه ریزی کرد، استارباکس است. ادعای برند در مورد کشت 100درصد اخلاقی قهوه (بدون آسیب رساندن به محیط زیست و با رعایت حقوق کشاورزان) و در پیش گرفتن استراتژی سازگار با تغییرات اقلیمی دو نمونه از فعالیت های برند در حوزه مسائل اجتماعی و محیط زیستی است.
استارباکس در یک کافه در سیاتل شروع به کار کرد. این شرکت با رهبری هاوارد شولتز از سال 1982 تا 2015 بیش از 22هزار کافی شاپ در سراسر دنیا باز کرده است. شولتز با سمت مدیر فروش و بازاریابی به شرکت پیوست و بالاخره در پایان سال 2016 در قامت مدیرعامل برند ظاهر شد.
شولتز را عامل مهمی در ایده پردازی و خلق چشم اندازهای اصلی برند می دانند. او می گوید: «نقش و مسئولیت یک شرکت چیست؟ و بدون خوش بینی و شفقت چطور می توانیم امید را در جهان منتشر کنیم؟»
البته استارباکس همیشه هم موفق عمل نکرده است، مثلا در سال 2015 شکست بزرگی را در کمپین «با هم مسابقه بدهیم» رقم زدند. در واقع استارباکس به سازگاری مفهوم به کار گرفته شده در پیام، با فرهنگ شرکت توجهی نشان نداده بود. در کمپین «با هم مسابقه بدهیم»،استارباکس به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا در شرایطی به مساله نژادها پرداخته بود که رهبران این برند به سختی به تنوع نژادی اعتقاد داشتند.
صداقت عامل موثر بر افزایش فروش
آیا رویکردی وجود دارد که مثل استراتژی ضدرشد برندPatagonia، برتری هدف را در مقابل سوددهی فریاد بزند؟ Patagonia از همان آغاز خود را به عنوان برندی مسئول در قبال محیط زیست و مسائل جامعه معرفی کرده است. وقتی اولین فروشگاه برند در سال 1988 افتتاح شد و آن ها متوجه شدند فرمالدئید پارچه های انبارشده مسبب سردرد کارکنان شان هستند، تحقیقات در این مورد را شروع کردند و بعد از مطالعات زیاد، به تولید محصولات کاملا ارگانیک روی آوردند.
این رویکرد ادامه داشت و متوقف نشد. آنها سال های سال تاثیرات محیطی را بررسی کردند. مزایایی که به کارکنان شان می دادند، از هدیه های بابانوئل هم بیشتر بود.Patagonia آن سهم یک درصدی کمک مالی همیشگی اش را به عنوان کمک انسان دوستانه در نظر نمی گیرد، بلکه از آن با عنوان تلاشی ناچیز برای جبران خسارت شان به محیط زیست یاد می کنند.
در سال 2011 بحران وجودی برند وارد سطح تازه ای شد. Patagonia با اشاره به تاثیرات محیطی چرخه هر یک از محصولاتش، مردم را به نخریدن محصولاتش تشویق کرد.
آنها آگهی مفتضح جمعه سیاه شان «این ژاکت را نخرید» را منتشر کردند. در سال های بعد، این پیام رسانی با همین الگو در ایمیل های تبلیغاتی برند، شبکه های اجتماعی و وب سایت شان ادامه داشت. این تبلیغات منفی، فروش 27درصدی برند را موجب شد و جالب است بدانید همان آگهی ضدخرید برند، 30درصد افزایش فروش به دنبال داشت.
بازاریابی Patagonia تنها به شفافیت نمی پردازد، بلکه هسته اصلی آن بر پایه صداقت شکل گرفته است.
منبع: marketinginsidergroup / mbanews

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برنده جام جهانی 2018: اپل

بهبود تاثیر تبلیغات اینترنتی به لطف الگوریتم یادگیری ماشین گوگل

برندسازی با بودجه کم برای کارآفرینان نوپا

بررسی اهمیت ایجاد برند برای شرکت / چرا برندسازی در کسب و کار مهم است؟

پتنت جدید فیس بوک برای جاسوسی از طریق میکروفون و دوربین گوشی همراه کاربران

چرا ایجاد روابط همان راز بازاریابی است که هیچ کس درباره اش حرف نمی زند

مشتریان مشکل عدم توجه ندارند، ایراد اصلی کیفیت تبلیغات شماست / چگونه آگهی تبلیغاتی مان را برای مشتری جذاب کنیم؟

بررسی تاثیر احاطه فضای دیجیتال با روبات ها روی حوزه تبلیغات / چگونه روبات ها بودجه تبلیغات آنلاین ما را می دزدند؟

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت