مترجم امیررضا مصطفایی
برای موفقیت برندتان به این 7 سؤال پاسخ دهید تبلیغات

برای موفقیت برندتان به این 7 سؤال پاسخ دهید

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - برندینگ موضوعی سطحی نیست. برندینگ صرفا جمع آوری سطحی و ظاهری چند رنگ و تصویر و آوا نیست، بلکه بخشی تفکیک ناپذیر از چیزی است که به مشتری ارائه می دهید. صرف نظر از اینکه تولیدکننده محصول یا خرده فروش باشید، یا شرکت رسانه ای، شرکت غیرانتفاعی، یا کسب وکار تک نفره داشته باشید، شما صاحب یک برند هستید. اگر مراحل سنجیده و حساب شده ای را جهت ساخت برندتان طی نکنید، پیام های کنترل نشده و به هم ریخته ای به مخاطبان تان ارسال می کنید و عموم مردم نیز هر یک، به طور تصادفی از این پیام ها برداشت های مختلفی می کنند.
برندینگ، در اصل، مستلزم کاری است که نمی توان آن را برون سپاری کرد. برندینگ مستلزم نگاهی به درون است؛ نگاهی به محصول و سازمان تان. فقط آژانس بازاریابی یا مشاور خارج از سازمان می تواند به هدایت این فرآیند و فراهم آوری یک نقطه نظر بی طرف کمک کند که شما فرآیند برندینگ را آغاز کرده باشید.
جهت موفقیت فرآیند برندینگ باید به هفت پرسش پاسخ داد. در این مقاله، به این پرسش ها اشاره می کنیم. حتی الامکان، جهت رسیدن به بینشی وسیع تر، پاسخ های این پرسش ها را از سراسر سازمان تان جمع آوری کنید.
1- چه نوع محصول، خدمت، یا محتوایی ارائه می کنید؟
چه فواید ویژه ای را تحویل مشتریان می دهید؟ فراتر از محصول یا خدمت فیزیکی تان بنگرید. آیا محصول تان جایگاه خاص، امنیت، یا عنصر دیگری را به مشتری ارائه می دهد؟ برای مثال، هر خانمی می خواهد یک جعبه کوچک و آبی رنگ جواهری داشته باشد که بداند متعلق به برند تیفانی است؛ فارغ از اینکه می داند می تواند قطعه جواهر بزرگ تری را با همان قیمت از یک مغازه طلا فروشی معمولی بخرد.
2- سازمان و محصولات تان در چه زمینه ای وجود دارند؟
مشتریان چگونه می توانند محصول شما را از سایر گزینه ها یا محصولات متناظر تمییز دهند؟ با اینکه بازاریاب ها، مثل کتابفروشی ها یا لوازم دست دوم فروشی ها، گزینه های رایگان یا کم قیمت را مد نظر قرار نمی دهند، ولی خریداران این کار را می کنند. برای پاسخ به این پرسش، محصول یا داستان شرکت تان را از آغاز در نظر بگیرید. روزی یک شکارچی که بعدها به موسس شرکت ال. ال. بین تبدیل شد، با پاهای خیس و سرد وارد خانه شد و این ایده به ذهنش رسید که چکمه پلاستیکی را با یک لایه چرم ترکیب کند.
3- اصول مرکزی، اهداف و ارزش های تان چه هستند؟
چه چیزی برای سازمان تان دارای اهمیت است؟ برای مثال، بستنی های شرکت بن اند جری، گویای همه چیز هستند، ولی صاحبان این شرکت درباره اصول و اهداف آن می گویند، « ما دارای یک ماموریت اجتماعی رو به جلو و بی طرفانه ای هستیم که بر اساس آن، به دنبال برآوردن نیازهای انسانی و حذف بی عدالتی از جوامع محلی، ملی و بین المللی هستیم. تلاش می کنیم این هدف را به وسیله پیوند این نگرانی ها با فعالیت های کسب وکاری هر روزمان به انجام برسانیم.» آنها بخشی از عوایدشان را به خیریه ها اهدا می کنند. همچنین، بن اند جری یک برند سرگرمی است که از فرهنگ عامه در طعم های محصولاتش نهایت استفاده را می برد، نظیر بستنی چری گارسیا.
4- هویت شرکت یا محصول تان چیست؟
برای پاسخ به این پرسش، باید مثل یک روان شناس محصول فکر کنید. باید خودتان را جای شرکت تان بگذارید و این پرسش را پاسخ دهید: « تو که هستی؟» برای نمونه، میان برندهای هواپیمایی، شرکت ویرجین آمریکا شرکت برجسته و متفاوتی است؛ تجربه استفاده از خدمات هواپیمایی این شرکت با بسیاری از شرکت های دیگر فرق می کند. در مقابل، ساوت وست ایرلاینز ساده و مردمی است. آنها از مسافران با بادام زمینی پذیرایی می کنند.
5- برندتان چه صدایی دارد؟
آواهای محصول یا سخنگوی شرکت تان را در نظر بگیرید. برای برقراری ارتباط از چه زبانی استفاده می کنید؟ چگونه از زبان استفاده می کنید؟ منظورمان چیزی فراتر از زبان معمولی است. آیا عامیانه سخن می گویید یا مثل یک استاد دانشگاه هاروارد؟ تصاویری که هر یک به مردم بازتاب می دهند کاملا متفاوت است. به عنوان فردی که استفاده از محصولات یک برند را تجربه کرده است، چه کسی وجود دارد که آهنگ شروع به کار ویندوز را با برند مایکروسافت در ذهنش ثبت نکرده باشد؟
6- مخاطب هدف تان چه کسانی هستند؟
وقتی صحبت از برندینگ به میان می آید، به فراتر از خریداران و کاربران محصولات یا خدمات تان فکر کنید. مشتریان قبلی، افراد با نفوذ، کارمندان (حاضر و قبلی)، سرمایه گذاران ، رسانه ها، حکومت، عرضه کننده ها، توزیع کننده ها و عموم مردم را در نظر بگیرید. اگر یک نهاد غیرانتفاعی یا آموزشی هستید، افراد خیر و هیأت امنا را نیز در نظر بگیرید. این مسئله می تواند تأثیر عمده ای بر برندتان بگذارد. برای رسیدن به این هدف، شخصیت بازاریابی هدف گذاری شده تان را ایجاد کنید.
7- چه کسانی رقیب تان هستند؟
رقبا نیز درست مانند مشتریان در تعریف برندتان نقش دارند. نحوه تفاوت محصولات و سازمان تان را از سایر محصولات و سازمان های موجود در بازار در نظر بگیرید. چه چیزی باعث تفاوت تان می شود و چرا؟ مفهوم این تفاوت ها برای برند شما چیست؟ یک مثال قدیمی برای مسئله تعریف برند توسط رقبا وجود دارد؛ شعار شرکت آویس کار این است: « ما دوم هستیم، به همین خاطر بیشتر تلاش می کنیم.»
برندینگ، صرف نظر از روش انجام آن، مسئله بسیار مهمی در کسب وکار است. پاسخ دادن به این هفت پرسش می تواند سازمان تان را در ارسال پیامی استوار از هر جنبه ای از برند و شرکت تان موفق گرداند.
منبع: bazdeh/heidicohen

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا ایجاد روابط همان راز بازاریابی است که هیچ کس درباره اش حرف نمی زند

مشتریان مشکل عدم توجه ندارند، ایراد اصلی کیفیت تبلیغات شماست / چگونه آگهی تبلیغاتی مان را برای مشتری جذاب کنیم؟

بررسی تاثیر احاطه فضای دیجیتال با روبات ها روی حوزه تبلیغات / چگونه روبات ها بودجه تبلیغات آنلاین ما را می دزدند؟

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

4 روش برای عبور از میان هیاهو و جلب توجه مشتریان

تأثیر قابلیت جدید ویدئوهای طولانی بر بازاریابی اینستاگرامی

چگونه با بودجه محدود محتوای ویدئویی گیرا بسازیم

چگونه ایده ها را به محصول تبدیل و آنها را روانه بازار کنیم

شیوه های مدیران موفق برای جلوگیری از بحران / چگونه امنیت برندمان را تضمین کنیم؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک شهر
  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت