ماجرای STARBUCKS / غول ها هم اشتباه می کنند تبلیغات

ماجرای STARBUCKS / غول ها هم اشتباه می کنند

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - به دنبال مجموعه ای از رخدادهای نژادی و کشته شدن دو مرد سیاه پوست که در سال 2014 در آمریکا اتفاق افتاد، Starbucks کمپین «نژادها با هم برابرند» را آغاز کرد؛ کمپینی که قرار بود مکالمه درباره نژاد را در آمریکا داغ کند. مثل تمام کمپین های دیگر، عده ای به موافقت و عده ای دیگر به مخالفت با آن برخاستند، اما تعداد مخالفان بسیار بیشتر بود. انگار هنوز حضور فعالانه یک برند در کمپین روابط عمومی با موضوعی با این درجه حساسیت پذیرفته شده نبود. اعتراض ها به قدری شدید بود که مسئول ارتباطات بین المللی برند حساب توییتری اش را بست.
کمپین به ظاهر ساده بود: باریستاهای Starbucks روی لیوان های کاغذی برند می نوشتند «نژادها با هم برابرند» و مردم را به شرکت در مکالمات در این مورد تشویق می کردند. برند می خواست مردم حین خوردن قهوه، به این مسئله توجه کنند. البته برند از موضع خود عقب نشینی نکرد و بعد از این اعتراض ها، برند فقط نوشته روی لیوان ها را حذف کرد.
اعتراض کنندگان به کمپین، آن را فرصت طلبانه و نامناسب می دانستند. به نظر مردم، برندی که کمترین توجه را به مسئله‎ نژادی داشت نمی توانست شروع کننده این مکالمه باشد، بسیاری از منتقدان سیاه پوست می خواستند بدانند چرا باید به حرف یک باریستای سفیدپوست درباره نابرابری نژادی گوش کنند. از طرفی به نظر منتقدان، تنها شروع کردن یک مکالمه نمی توانست تغییری ایجاد کند و مسئله نژادی چیزی بیش از مکالمه ای سرخوشانه هنگام خوردن قهوه بود. در عین حال به نظر مردم، یک باریستا نمی توانست هدایت کننده مکالمه ای به این مهمی باشد.
مثال Starbucks نمونه ای آشکار از شکست در برقراری ارتباط با مخاطب است؛ برندی که بدون داشتن زیرساخت و پیشینه به بحثی وارد شد که مخاطبان آن را بی ربط می دانستند. به نظر خیلی از منتقدان برند باید به همان فعالیت های محیط زیستی خود ادامه می داد و مسائل حساس تر را به کارشناسان همان حوزه واگذار می کرد.
منبع: mbanews


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 اشتباه نویسندگان تازه کار در زمینه تولید محتوا

5 روش اثبات شده برای افزایش مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام

3 راه وفادارسازی مشتریان

4راهکار برای افزایش سرعت سایت و جایگاه برندمان در گوگل

چگونه با نسل جدید تعامل بازاریابی موفق داشته باشیم / الفبای ارتباط با نسل جوان

پیشگام شدن در بازارهای جهانی

چگونه مراسم معرفی محصول جدید برندمان را مدیریت کنیم؟

8 نکته کاربردی برای بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام

اجزای طرح بازاریابی ویژه یک استراتژی نفوذ در بازار انبوه

چگونه روبات های چت را به سلاح مخفی برندمان در مناسبت ها تبدیل کنیم؟

توصیه هایی برای بازیابی کسب و کارهای کوچک از فاجعه

2 واژه برای دستیابی به مشتریان بیشتر

موفقیت نهایی طرح های بازاریابی استراتژیک شرکت های پیشگام

کارایی بازاریابی ایمیلی نسبت به رسانه های اجتماعی

چگونه تصاویر برندمان را طبیعی ویرایش کنیم؟ / 5 توصیه برای ویرایش سلفی های برندمان

عوامل تعیین کننده موفقیت شرکت های پیشگام و شرکت های پیرو

11 ایده برای افزایش فروش و سطح آگاهی افراد نسبت به برند شما

6 راهکار جهت ایجاد بهترین برنامه بازاریابی

نحوه نوشتن ایمیل سرد و تغییر روند فروش

4 نکته مهم در مورد اینستاگرام که نوجوان ها بهتر از برندها آن را می دانند

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز