ماجرای STARBUCKS / غول ها هم اشتباه می کنند تبلیغات

ماجرای STARBUCKS / غول ها هم اشتباه می کنند

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - به دنبال مجموعه ای از رخدادهای نژادی و کشته شدن دو مرد سیاه پوست که در سال 2014 در آمریکا اتفاق افتاد، Starbucks کمپین «نژادها با هم برابرند» را آغاز کرد؛ کمپینی که قرار بود مکالمه درباره نژاد را در آمریکا داغ کند. مثل تمام کمپین های دیگر، عده ای به موافقت و عده ای دیگر به مخالفت با آن برخاستند، اما تعداد مخالفان بسیار بیشتر بود. انگار هنوز حضور فعالانه یک برند در کمپین روابط عمومی با موضوعی با این درجه حساسیت پذیرفته شده نبود. اعتراض ها به قدری شدید بود که مسئول ارتباطات بین المللی برند حساب توییتری اش را بست.
کمپین به ظاهر ساده بود: باریستاهای Starbucks روی لیوان های کاغذی برند می نوشتند «نژادها با هم برابرند» و مردم را به شرکت در مکالمات در این مورد تشویق می کردند. برند می خواست مردم حین خوردن قهوه، به این مسئله توجه کنند. البته برند از موضع خود عقب نشینی نکرد و بعد از این اعتراض ها، برند فقط نوشته روی لیوان ها را حذف کرد.
اعتراض کنندگان به کمپین، آن را فرصت طلبانه و نامناسب می دانستند. به نظر مردم، برندی که کمترین توجه را به مسئله‎ نژادی داشت نمی توانست شروع کننده این مکالمه باشد، بسیاری از منتقدان سیاه پوست می خواستند بدانند چرا باید به حرف یک باریستای سفیدپوست درباره نابرابری نژادی گوش کنند. از طرفی به نظر منتقدان، تنها شروع کردن یک مکالمه نمی توانست تغییری ایجاد کند و مسئله نژادی چیزی بیش از مکالمه ای سرخوشانه هنگام خوردن قهوه بود. در عین حال به نظر مردم، یک باریستا نمی توانست هدایت کننده مکالمه ای به این مهمی باشد.
مثال Starbucks نمونه ای آشکار از شکست در برقراری ارتباط با مخاطب است؛ برندی که بدون داشتن زیرساخت و پیشینه به بحثی وارد شد که مخاطبان آن را بی ربط می دانستند. به نظر خیلی از منتقدان برند باید به همان فعالیت های محیط زیستی خود ادامه می داد و مسائل حساس تر را به کارشناسان همان حوزه واگذار می کرد.
منبع: mbanews

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تأثیر سرویس مسدودسازی تبلیغات گوگل کروم بر روی کسب و کار شما

روش انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای استراتژی سئو و بازاریابی داخلی

توسعه جایگاه برندمان با استفاده از شبکه های اجتماعی / 7 راهکار ساده برای بهینه سازی صفحه شرکت مان در لینکدین

ریسک بزرگ برای ارتباط مستقیم با مشتری

10 روش برای فروش بیشتر توسط هوش مصنوعی

10 مکان غیرمعمول برای تبلیغات

فالوورهای غیرواقعی سودی برای شرکت و برند ندارند

اهمیت سادگی در برندسازی / چرا باید لوگوی برندتان را بسیار ساده طراحی کنید؟

بررسی و تحلیل برچسب قیمت

چرا بازاریابی جدید به CXM وابسته است

هر آنچه بازاریاب ها باید در مورد تایید اکانت در توییتر بدانند / چگونه در توییتر اکانت تاییدشده داشته باشیم؟

چگونه ویدئوی تبلیغاتی برای لینکداین بسازیم؟

گرفتن ایده های بازاریابی و علاقه مندسازی مشتریان از اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا

بررسی مشکل جدید برندها در اینستاگرام / هر آنچه در مورد ممنوعیت سایه در اینستاگرام می دانیم

روایت جذاب یک برند چقدر در جلب مخاطب موثر است / داستان سرایی، هنری اساسی در فرآیند برندسازی

تشخیص ارزشمندی کالا توسط مغز

3 نکته مهم برای خلق محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی

چگونه تبلیغات چاپی را با تکنولوژی جدید تلفیق کنیم / 15 نمونه موفق از تبلیغات تعاملی برای تکمیل کمپین برندمان

3 رکن اصلی فروش در سطح جهانی

5 نکته مشترک در نام تمام شرکت های بزرگ

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز