نویسنده سعید نجاران
چرا خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده مهم است؟ تبلیغات

چرا خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده مهم است؟

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - امروزه کسب وکار ها با استفاده از قدرت سیستم های نرم افزاری قادر هستند تبلیغات خود را به سادگی در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهند. نمایش تبلیغات بر اساس هدفمندی هایی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و غیره در دسترس است تا به اثر بخشی بیشتر کمپین های دیجیتال کمک کند.
مدیریت زمانبندی و مشخص کردن نمایش دهندگان از دیگر مواردی هستند که تفاوت دنیای بازاریابی دیجیتال را نسبت به روش های سنتی نمایان می سازد، بنابراین بازاریابی دیجیتال با تکیه بر ماشین ها سعی می کند همواره بهترین مخاطبان را هدف قرار دهد.
اما در جهت اینکه ماشین ها (سیستم های نرم افزاری) بتوانند ویژگی ها و هدفمندی ها را به درستی پیاده سازی کنند نیازمند اجرای الگوریتم خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying)هستند.
خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده که در زبان انگلیسی تحت عنوان Programmatic Ad Buying مطرح می شود، یکی از راهکارهای جدید و مهمی است که روش قدیمی تبلیغات آنلاین را دستخوش تغییرات مهمی کرده است.
در راهکار جدید خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده روش های قدیمی مانند رزرو کردن جایگاه ثابت بنر در سایت ها کم رنگ تر خواهد شد و این سیستم های نرم افزاری خواهند بود که با توجه به نوع مخاطب و رفتار آنها و همچنین انتظار آگهی دهندگان بنرها را برای نمایش در جایگاه انتخاب خواهند کرد.
چرا خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying) مهم است:
دسترسی به مخاطبان بالقوه
اگر می خواهید میزان نرخ تبدیل خود را افزایش دهید بسیار مهم است که به گروه مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید، بنابراین خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده در این قسمت به کسب وکارها کمک خواهد کرد تا با هدف قرار دادن افراد مناسب بتوانند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود را در صنعت های مختلف بهبود بخشند. در این روش شما قادر هستید پیام های متفاوت را برای گرو ه های مختلف مردم در دستگاه های متعدد در نظر بگیرید و این یک راه عالی برای استفاده از بودجه بازاریابی برای بهبود نرخ ROIاست.
کاوش در بازارهای جدید
خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده این فرصت را فراهم می کند تا کسب وکارها محصولات و خدمات خود را به مخاطبان جدید بفروشند. برای نمونه اگر می خواهید یک اپلیکیشن را عرضه کنید نباید صرفا روی ویجت ها و اپ استور (App Store) تمرکز کنید، بلکه قسمتی از مخاطبان هدف شما در وب سایت های مختلف حضور دارند و این یعنی به بازار و گروه مشتریان جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد.
فراموش نکنید برخی از مشتریان در بازارهای دیگر حضور دارند که باید آنها را کشف کنید.
نتایج بهتر و کارایی بالا
یکی از اصلی ترین دلایلی که بازاریابان از خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying) استفاده می کنند این است که در بهبود نتایج و کارایی بیشتر به آنها کمک می کند. در واقع با استفاده از این روش، می توانید به سرعت مخاطبان هدف و مورد نظر خود را به صورت دقیق مشخص کنید.
وظیفه اصلی این است که پیام صحیح و روشن انتخاب و در مکان و زمان درست ارائه شود. با انجام این کار از هدر رفتن منابع رسانه ای و بودجه بازاریابی جلوگیری می شود و در عین حال کارایی و نتایج کمپین را افزایش می دهد.
برنامه ریزی سریع برای پیاده سازی
پروسه سیستم خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده کاملا اتوماتیک انجام می شود و این همان دلیلی است که بازاریابان آن را دوست خواهند داشت. شما قادر هستید متغیر های خاصی را در جهت هدف گیری برای مخاطبان قرار دهید.
برای مثال می توانید میزان زمان حضور کاربران را به عنوان متغیر در نظر بگیرید یا اینکه با توجه به میزان خرید کاربران در یک بازه زمانی مشخص شده، آنها را دسته بندی و برای کمپین های تبلیغاتی اجرا و پیاده سازی کنید.
نتیجه گیری
خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying) اجازه می دهد تمرکز و زمان بیشتری را برای چیدمان استراتژی کمپین در مقابل اجرای آن در اختیار داشته باشید، که در نهایت موجب صرفه جویی در وقت و پول شما خواهد شد.
کارفرما و تبلیغ دهندگان به دنبال دریافت ارزش بیشتری هستند و دوست دارند با کم کردن هزینه ها به مشتریان مناسب برسند، بنابراین از دید کارشناسان Programmatic Ad Buying قدم بزرگ صنعت تبلیغات برای تحقق این امر است.
منبع: blogad

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بهترین ویژگی های جدید جیمیل برای کسب وکار

9 راهکار برای افزایش تأثیرگذاری تبلیغات چاپی

چرا شرکت های B2B در قیمت گذاری های خود ناموفق عمل می کنند

با رعایت 4 نکته نرخ کلیک در وب سایت خود را افزایش دهید

10 شیوه بازاریابی محتوایی / رونق کسب و کار با بازاریابی محتوا

3 معیار حیاتی که باید هنگام تبلیغات در عصر کنونی به آنها توجه کنید / تبلیغات در سال 2018

راه هایی برای متمایز کردن برند از رقبا

چگونه در اینستاگرام مخاطب بیشتری به دست آوریم

وقتی برندهای بزرگ هم در حوزه تبلیغات ناامید کننده ظاهر می شوند / 6 رسوایی تبلیغاتی که می توان از آنها درس گرفت

4 مولفه یک برند شخصی موفق

7 روش برای خلق تبلیغات بازرگانی موثر

مراسم پخش زنده / ابزار مهم برندسازی

نوآوری در محصول یا استراتژی بازاریابی: اولویت با کدام است / نوآوری کنید یا بمیرید

برندینگ در مقابل مارکتینگ / در جست وجوی تفاوت ها

8 راهی که شما را در امر فروش، متخصص جلوه می دهند

وقتی باید تبلیغ مان را نجات دهیم / 6 راهکار برای نجات تبلیغات و جلوگیری از کلیشه ای شدن آنها

تبلیغات نه تنها هنر، بلکه یک علم است

6 شکست بازاریابی در شبکه های اجتماعی و درس هایی که از آنها خواهید گرفت

نخستین گام پنهان مذاکره چیست / حس شوخ طبعی خود را از دست ندهید

بررسی شیوه های موفقیت در بزرگ ترین فروشگاه آنلاین دنیا / برندسازی موفق در آمازون

10 عادت ساده صبحگاهی در افراد موفق (اینفوگرافی)

در 5 موقعیت هرگز ایمیل ارسال نکنید

رشد و توسعه کسب وکار با جذب مشتری وفادار

3 راهکار برای ساخت برندی پایدار

بازاریابی محتوایی چیست؟

کسب سود بیشتر بدون هزینه اضافه / افزایش فروش با استفاده از 4 ابزار رایگان تجارت آنلاین

الهام بخش ترین تبلیغات تمام دوران / 8 کمپین که دنیای تبلیغات را تغییر دادند

از مشتری بالقوه تا مشتری نهایی در 30 ثانیه

هرآنچه باید در مورد بازاریابی ویدئویی بدانیم

استفاده از فوریت برای افزایش فروش

چگونه از جام جهانی 2018 در راستای انجام کارهای تبلیغاتی خود استفاده کنیم

توقف بی جا موجب کسب است

اپل شانس خود را در حوزه تبلیغات محک می زند

راه هایی برای هدف قرار دادن هرچه بهتر مشتری

6 راهکار برای انجام ماموریت غیرممکن / چگونه بدون مدرک تبلیغاتی یک آگهی موفق خلق کنیم؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت