نویسنده سعید نجاران
چرا خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده مهم است؟ تبلیغات

چرا خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده مهم است؟

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - امروزه کسب وکار ها با استفاده از قدرت سیستم های نرم افزاری قادر هستند تبلیغات خود را به سادگی در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهند. نمایش تبلیغات بر اساس هدفمندی هایی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و غیره در دسترس است تا به اثر بخشی بیشتر کمپین های دیجیتال کمک کند.
مدیریت زمانبندی و مشخص کردن نمایش دهندگان از دیگر مواردی هستند که تفاوت دنیای بازاریابی دیجیتال را نسبت به روش های سنتی نمایان می سازد، بنابراین بازاریابی دیجیتال با تکیه بر ماشین ها سعی می کند همواره بهترین مخاطبان را هدف قرار دهد.
اما در جهت اینکه ماشین ها (سیستم های نرم افزاری) بتوانند ویژگی ها و هدفمندی ها را به درستی پیاده سازی کنند نیازمند اجرای الگوریتم خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying)هستند.
خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده که در زبان انگلیسی تحت عنوان Programmatic Ad Buying مطرح می شود، یکی از راهکارهای جدید و مهمی است که روش قدیمی تبلیغات آنلاین را دستخوش تغییرات مهمی کرده است.
در راهکار جدید خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده روش های قدیمی مانند رزرو کردن جایگاه ثابت بنر در سایت ها کم رنگ تر خواهد شد و این سیستم های نرم افزاری خواهند بود که با توجه به نوع مخاطب و رفتار آنها و همچنین انتظار آگهی دهندگان بنرها را برای نمایش در جایگاه انتخاب خواهند کرد.
چرا خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying) مهم است:
دسترسی به مخاطبان بالقوه
اگر می خواهید میزان نرخ تبدیل خود را افزایش دهید بسیار مهم است که به گروه مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید، بنابراین خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده در این قسمت به کسب وکارها کمک خواهد کرد تا با هدف قرار دادن افراد مناسب بتوانند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود را در صنعت های مختلف بهبود بخشند. در این روش شما قادر هستید پیام های متفاوت را برای گرو ه های مختلف مردم در دستگاه های متعدد در نظر بگیرید و این یک راه عالی برای استفاده از بودجه بازاریابی برای بهبود نرخ ROIاست.
کاوش در بازارهای جدید
خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده این فرصت را فراهم می کند تا کسب وکارها محصولات و خدمات خود را به مخاطبان جدید بفروشند. برای نمونه اگر می خواهید یک اپلیکیشن را عرضه کنید نباید صرفا روی ویجت ها و اپ استور (App Store) تمرکز کنید، بلکه قسمتی از مخاطبان هدف شما در وب سایت های مختلف حضور دارند و این یعنی به بازار و گروه مشتریان جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد.
فراموش نکنید برخی از مشتریان در بازارهای دیگر حضور دارند که باید آنها را کشف کنید.
نتایج بهتر و کارایی بالا
یکی از اصلی ترین دلایلی که بازاریابان از خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying) استفاده می کنند این است که در بهبود نتایج و کارایی بیشتر به آنها کمک می کند. در واقع با استفاده از این روش، می توانید به سرعت مخاطبان هدف و مورد نظر خود را به صورت دقیق مشخص کنید.
وظیفه اصلی این است که پیام صحیح و روشن انتخاب و در مکان و زمان درست ارائه شود. با انجام این کار از هدر رفتن منابع رسانه ای و بودجه بازاریابی جلوگیری می شود و در عین حال کارایی و نتایج کمپین را افزایش می دهد.
برنامه ریزی سریع برای پیاده سازی
پروسه سیستم خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده کاملا اتوماتیک انجام می شود و این همان دلیلی است که بازاریابان آن را دوست خواهند داشت. شما قادر هستید متغیر های خاصی را در جهت هدف گیری برای مخاطبان قرار دهید.
برای مثال می توانید میزان زمان حضور کاربران را به عنوان متغیر در نظر بگیرید یا اینکه با توجه به میزان خرید کاربران در یک بازه زمانی مشخص شده، آنها را دسته بندی و برای کمپین های تبلیغاتی اجرا و پیاده سازی کنید.
نتیجه گیری
خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying) اجازه می دهد تمرکز و زمان بیشتری را برای چیدمان استراتژی کمپین در مقابل اجرای آن در اختیار داشته باشید، که در نهایت موجب صرفه جویی در وقت و پول شما خواهد شد.
کارفرما و تبلیغ دهندگان به دنبال دریافت ارزش بیشتری هستند و دوست دارند با کم کردن هزینه ها به مشتریان مناسب برسند، بنابراین از دید کارشناسان Programmatic Ad Buying قدم بزرگ صنعت تبلیغات برای تحقق این امر است.
منبع: blogad

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محتوای طولانی در برابر محتوای کوتاه

چطور یک برند بزرگ ایجاد کنیم

چگونه با 3 اشتباهی که موجب نابودی استراتژی بازاریابی تان می شود مقابله کنید

ارتقا نتایج تبلیغات با استفاده از کاریکاتور و کمیک

نکاتی برای تدوین یک برنامۀ بازاریابی کسب و کار کارآمد

برای خود شهرتی دست و پا کنید / 4 توصیه متخصصان برای انتخاب نام و علامت تجاری

کسب و کارهای کوچک چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟

3 ایده برای ایجاد برند در حوزه مد و پوشاک

چگونگی موفقیت 5 برند برتر دنیا در بازاریابی مبتنی بر واتس اپ

ادغام 4 تاکتیک ضروری برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

مصاحبه با سوزان لرنر مدیرعامل و یکی از موسس های برند مایکل استارز / داستان برند مایکل استارز از تولید تی شرت تا پوشاک لوکس

پوش کمپین، تکنیک جدید در بازاریابی

برند شخصی می تواند منجر به فرصت شغلی در آینده شود

بنیانی استوار بسازید تا در آینده از موفقیت بازاریابی محتوای تان مطمئن باشید

5 راهکار کاربردی برای اقدامی مهم در زمینه رابطه برند و مخاطب / چگونه به برندمان در زمینه تاثیرگذاری اولیه کمک کنیم؟

استفاده تجربه کاربری از روانشناسی / چگونه میزان جلب توجه مردم و فروش را افزایش دهیم

تبلیغات تان کارایی موثری ندارد / مردم فقط از آگهی های بی کیفیت و افتضاح متنفر هستند

درس هایی از هفت کمپین برتر بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا کافی نیست، بلکه باید آن را ویرایش کرده و ارتقا دهید!

تبلیغات خوشمزه!

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز