مترجم علی آل‌علی
راهکارهای جدید برای موفقیت در الگوی کلاسیک بازاریابی / موفقیت در بازاریابی رویدادی تبلیغات

راهکارهای جدید برای موفقیت در الگوی کلاسیک بازاریابی / موفقیت در بازاریابی رویدادی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - برگزاری گردهمایی و خلق رویداد همیشه یکی از راهکارهای بازاریابی در مقیاسی وسیع بوده است. موقعیت هایی نظیر ملاقات با مشتریان، کنفرانس تخصصی کسب وکار و تقدیر از کارمندان باسابقه از رایج ترین دلایل برگزاری چنین مراسم های هستند. اگرچه برگزاری چنین رویدادهایی به نظر بسیار راحت و تأثیرگذار می رسد، اما در عین حال نیازمند برنامه ریزی مناسب، تحلیل شرایط بازار و همچنین تعیین مقدار هزینه موردنظر است. در چنین مواقعی همراهی یک تیم مجرب و کارآمد در زمینه تبلیغات و بازاریابی موهبت بزرگی به شما می رود.
با این وجود محدودیت بودجه در بسیاری از کسب وکارها و به خصوص استارت آپ های نوپا و محلی مانع از تحقق این امر مطلوب خواهد شد. برهمین اساس باید به دنبال ابزارهای جایگزینی برای مدیریت و برگزاری چنین رویدادهای بازاریابی مهمی بود. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی بخشی از مشکلات این عرصه را بدون نیاز به صرف هزینه کلان رفع کرده است.
با این حال همه چیز به وسیله تکنولوژی قابل حل نیست. برخی از مهارت های ضروری را باید یاد بگیریم. همچنین آگاهی نسبت به توانایی کسب وکار و برندمان در زمینه جلب مخاطب اهمیت بالایی دارد. به عبارت ساده، توقع مان از نتیجه نهایی چنین رویدادهای بازارایابی باید با سازوکارها و هزینه های اجرایی هماهنگی داشته باشد.
در ادامه این مقاله «سرنیتی گیبونز» به بررسی راهکارهای برگزاری و مدیریت بازاریابی مبتنی بر رویدادها با حداقل هزینه ممکن پرداخته است.
گام نخست: انتخاب پلتفرم اطلاع رسانی
پیش از هرچیز باید در مورد انتخاب ابزار مناسب در راستای اطلاع رسانی به مخاطب هدف صحبت کنیم. بازاریابی رویدادی بدون اطلاع رسانی و آگاهی مخاطب های هدف از برگزاری چنین مراسمی خروجی مناسبی در پی نخواهد داشت. انتخاب ابزار اطلاع رسانی ارتباط بسیار زیادی به ماهیت مراسم شما دارد. در حقیقت طیف وسیعی از مراسم ها در زمره مفهوم بازاریابی رویداد محور قرار می گیرد. برهمین اساس و با توجه به موضوع همایش ابزار، قالب و از همه مهم تر محتوای اطلاع رسانی مدنظر قرار خواهد گرفت.
مراسم های مربوط به بخش سرگرمی مانند نمایشگاه های سالانه معرفی آخرین دستاوردهای دنیای بازی های کامپیوتری یکی از بهترین نمونه های بازاریابی رویدادی هستند. این نمایشگاه ها سالانه میلیون ها علاقه مند از سراسر دنیا را به سوی مرکز برگزاری شان جذب می کنند. از سوی دیگر در حوزه IT مراسم های تخصصی تری نیز برگزار می شوند که هدف و ماهیتی جدی و متفاوت از حوزه سرگرمی دارند. در اینجا قصد بحث پیرامون هرکدام از این دو الگوی نمایشگاه ها و مقایسه شان را ندارم. تنها باید نسبت به تفاوت و گوناگونی نمایشگاه ها آگاهی کافی داشته باشیم. این امر از آنجایی اهمیت دارد که شیوه اطلاع رسانی هر مراسم را باید براساس ماهیتش انتخاب کرد.
به منظور برگزاری یک مراسم حرفه ای امکان همکاری با آژانس ها و برندهای گوناگونی وجود دارد. با این حال توصیه من در این مقاله پلتفرم Eventbrite است. این استارت آپ در زمینه سازماندهی و اطلاع رسانی گسترده مراسم ها و نمایشگاه های گوناگون فعالیت دارد. توانایی اطلاع رسانی دقیق و گسترده در رسانه ها و شبکه های مجازی از جمله ویژگی های این پلتفرم محسوب می شود. همچنین باید امکان بازاریابی خرد با محوریت تقسیم بندی دقیق و منظم مخاطب ها را نیز به ویژگی های منحصر به فرد Eventbrite اضافه کرد.
اگرچه استفاده از Eventbrite طیف وسیعی از امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد، با این حال انتخاب از میان سرویس های گسترده این پلتفرم اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که Eventbrite به عنوان یک پلتفرم کلی با نرم افزارهای متعددی همکاری دارد. به عنوان مثال در زمینه اطلاع رسانی بر پایه ایمیل نرم افزاهای تخصصی گسترده ای در اختیار شما قرار می گیرد. توصیه من در اینجا استفاده ترکیبی از این نرم افزارهاست.
به عنوان مثال MailChimp در زمینه شخصی سازی ایمیل ها امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین رابط کاربری ساده این نرم افزار نیاز به هرگونه آموزش ابتدایی را از بین خواهد برد. در سوی دیگر SurveyMonkey امکان بهتری در زمینه دریافت بازخوردهای مخاطب ارائه می دهد. به این ترتیب با استفاده ترکیبی از نرم افزاها امکان بازاریابی بهینه برای نمایشگاه و مراسم مان فراهم خواهد شد.
گام دوم: طراحی سرویس پشتیبانی مشتریان
ارائه تجربه ای مطلوب به مشتریان نمایشگاه یا مخاطب های رویدادتان یکی از مهم ترین بخش های این مدل از بازاریابی است. نخستین گام در این مرحله طراحی سیستمی به منظور معرفی بخش های مخلف همایش به مخاطب هاست. سهولت استفاده کلید طلایی موفقیت در طراحی سیستم پیشتیبانی مشتریان محسوب می شود. براین اساس راهکارهای گوناگونی پیش روی شما وجود دارد.
نخستین راه حل استفاده از سیستم اطلاع رسانی رادیویی است. این سیستم براساس ضبط یک فایل صوتی کلی و تقسیم بندی آن به بخش های کوچک به مخاطب اطلاعات موردنیاز را منتقل خواهد کرد. به طور معمول این سیستم ها از سوی اپراتورهای تلفن همراه ارائه می شود. در سال های اخیر هزینه های بالای همکاری با اپراتورها در زمینه راه اندازی چنین سیستم هایی موجب جهت گیری به سوی زیرساخت های دیگری برای توسعه این الگوی اطلاع رسانی شده است. یکی از راهکارهای کم هزینه برای توسعه سرویس رادیویی طراحی اپلیکیشین های تلفن همراه است. براین اساس اپ ویژه مراسم تان علاوه بر ارائه اطلاعات صوتی به مخاطب فیلم ها و متن های جانبی را نیز به نمایش در خواهد آورد.
باتوجه به ارائه سیستم های رادیویی در اواخر دهه 80 میلادی و پیشرفت های شگرف تکنولوژی از آن زمان باید نگاهی به سرویس های رقیب نیز بیندازیم. در این زمینه هیچ رقیبی سرسخت تر از سایت های اینترنتی نمی توان یافت. امروزه طراحی سایت هایی با امکانات گسترده به منظور اطلاع رسانی به مخاطب های مراسم ها به اقدامی کاملاً معمولی تبدیل شده است. هزینه های پایین طراحی چنین سایت هایی به همراه سهولت بیشتر برای کاربران از جمله عوامل استقبال پرتعداد شرکت ها از این پلتفرم است.
گام سوم: ترفندهای جذب مخاطب بیشر
یک همایش بدون حضور مخاطب قابل تصور نیست. برهمین اساس بحث تبلیغات همیشه یکی از اجزای جدانشدنی عرصه بازاریابی رویداد محور محسوب می شود. در این زمینه عرصه تبلیغات را به دو دسته محیطی و مجازی تقسیم کرده ام. عرصه محیطی شامل بیلبوردها، تبلیغات مطبوعاتی و عرصه بازاریابی چهره به چهره می شود. در این بخش استفاده از بیلبوردها در نزدیکی محل برگزاری همایش ضروری به نظر می رسد. در واقع این شیوه ای کابردی به منظور جلب نظر مخاطب های بی اطلاع از مراسم تان است. بدون شک اگر با تبلیغ برگزاری همایشی مواجه شویم که به موضوعش علاقه مند هستیم، در صورت نزدیکی به محل برگزاری حتماً در آن شرکت خواهیم کرد.
در بحث تبلیغات مجازی توان تأثیرگذاری شبکه های اجتماعی مدنظر است. به عنوان مثال در اینستاگرام و توییتر با استفاده هوشمندانه از هشتگ ها امکان جلب مخاطب در مقیاسی بسیار وسیع وجود دارد. همچنین این فضا فرصتی برای معرفی اجمالی همایش و نمایش پشت صحنه فرآیند آماده سازی را به شما خواهد داد.
گام چهارم: عرضه جعبه های جادویی
بیشتر کنفرانس ها در ابتدای مراسم جعبه هایی شامل برگه فهرست سخنرانی ها، هدیه ها و همچنین معرفی کسب وکارشان در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهند. خلاقیت شما در ارائه محتوای جذاب به همراه این جعبه ها در خلق تجربه ای لذت بخش برای مخاطب تأثیر انکارناپذیری دارد.
یکی از بهترین مواردی که از آن در جهت الگوبرداری می توان استفاده کرد، کنفرانس E3 سال گذشته است. این کنفرانس در زمینه بازی های رایانه ای و به صورت سالانه برگزار می شود. ارائه نسخه چاپ شده سه بعدی سالن های مراسم به شرکت کنندگان بهترین نمونه استفاده از تکنولوژی ها جدید در جلب نظر مخاطب است. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی بصری برای برگزارکنندگان، درآمدزایی نیز داشت. در واقع ارائه این مدل های سه بعدی به نوعی تبلیغات توسعه دهندگان چاپگرهای سه بعدی نیز محسوب می شد.
تما آنچه در این مرحله باید مدنظر داشت، انتخاب محتوای جذاب و نوآورانه برای جعبه جادویی تان است. در مراسم های عادی فهرست برنامه ها به همراه مقداری خوراکی در جعبه ها قرار می گیرد. نگاه شما اما باید کاملاً تبلیغاتی و مبتنی بر تفکر بازاریابی در انتخاب محتوای جعبه تان باشد.
منبع: entrepreneur.com

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا ایجاد روابط همان راز بازاریابی است که هیچ کس درباره اش حرف نمی زند

مشتریان مشکل عدم توجه ندارند، ایراد اصلی کیفیت تبلیغات شماست / چگونه آگهی تبلیغاتی مان را برای مشتری جذاب کنیم؟

بررسی تاثیر احاطه فضای دیجیتال با روبات ها روی حوزه تبلیغات / چگونه روبات ها بودجه تبلیغات آنلاین ما را می دزدند؟

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

4 روش برای عبور از میان هیاهو و جلب توجه مشتریان

تأثیر قابلیت جدید ویدئوهای طولانی بر بازاریابی اینستاگرامی

چگونه با بودجه محدود محتوای ویدئویی گیرا بسازیم

چگونه ایده ها را به محصول تبدیل و آنها را روانه بازار کنیم

شیوه های مدیران موفق برای جلوگیری از بحران / چگونه امنیت برندمان را تضمین کنیم؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک شهر
  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت