مترجم مژده حیدری منفرد
5 دلیلی که چرا آینده بازاریابی در حوزه یادگیری ماشین است تبلیغات

5 دلیلی که چرا آینده بازاریابی در حوزه یادگیری ماشین است

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - سیستم های کسب وکار هوشمند امروزی به طور کلی شرکت های هوشمندتر و سودآور تری هستند. در مورد روند کسب وکار و ابزارهای آنلاینی که می توانند بهره وری کسب وکار را افرایش دهند، تحقیقات زیادی انجام می دهم. به طور طبیعی، بسیاری از وب سایت ها و محتوای وب سایت ها را بررسی و نظارت می کنم و همانطور که قابل پیش بینی است، با تبلیغات همان شرکت هایی مواجه می شوم که در تایم لاین فیس بوک خودم می بینم. شگفت آورتر این است که چگونه فیس بوک به خوبی جست وجو و فعالیت آنلاین را برای افزایش یکپارچگی و مشخصه های تبلیغاتی خود ادغام می کند.
یادگیری ماشین را می توان به عنوان کاربرد هوش مصنوعی (AI) تعریف کرد که سیستم را قادر می سازد به طور خودکار از تجربیات بیاموزد و بهره ببرد (بدون اینکه به طور صریح برنامه ریزی شده باشد). یادگیری ماشین بر توسعه برنامه های کامپیوتری تمرکز دارد که می توانند به داده ها دسترسی پیدا کنند، آنها را تحلیل و از آن برای یادگیری استفاده کنند.
این محصولات شبیه محصولات آینده نگر مانند سیری (Siri) و آمازون اکو (Amazon Echo) نیستند و این امر محدود به شرکت هایی با بودجه های تحقیق و توسعه وسیع مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت نیست. در واقع، یادگیری ماشین تقریباً به هر 500 شرکت فورچون کمک می کند تا کارآمد تر باشند و پول بیشتری به دست آورند.
در اینجا پنج دلیل برتر برای استفاده از استراتژی های بازاریابی یادگیری ماشین در مقیاس مربوطه در شرکت ها ذکر می شود.
1- «زمان واقعی» را به زندگی می آورد
عبارت «زمان واقعی» برای سال ها در میان بازاریابان مطرح شده است، اما تا زمانی که یادگیری ماشین واقعاً پا به عرصه ظهور گذاشت، هرگز محقق نشد. هیچ سیستم حتی نزدیک به این سطح از پاسخگویی یادگیری ماشین نبود. مصرف کنندگان شاهد این بودند که پیشنهادها به صورت لحظه ای تغییر می کنند. این تغییرات بر اساس داده های تقریباً نامحدودی است که رفتار آنها برای پردازش به ماشین ها می داد. تبلیغاتی که مجدد فیس بوک را هدف قرار داده اند فقط یک نمونه هستند. همین حالا وب سایتی را باز کنید. می بینید که نیازی نیست مدت طولانی منتظر بمانید تا تبلیغات را روی تایم لاین خود ببینید.
رافا جیمنز، مدیرعامل شرکت آدینتون می گوید: «یادگیری ماشین و دیگر تکنولوژی های پیشرفته، فرصت های جدیدی برای هوشمندانه تر کردن سرمایه گذاری بودجه بازاریابی به وجود آوردند». شرکت ها به شدت درگیر ارائه راه حل های یادگیری ماشین و بیشتر برای کسب وکار هستند. «این فناوری های جدید به شرکت ها اجازه می دهد اطلاعات زیادی را بی درنگ در 7/24 تحلیل کنند و به بینش های عمیقی برسند. مدیریت داده های بزرگ و داشتن بینش های قدرتمند و عملی، امروزه مهم ترین پایه برای هر کسب وکار اینترنتی است.»
2- بزرگ ترین دشمن بازاریابی تجاری را از بین می برد
بازاریابی مؤثر به دست مخاطبان می رسد و موجب تبدیل (بازاریابی ترغیبی) می شود. در مسئله بسیار ساده بهره وری کامل از بازاریابی (اتلاف بازاریابی) چالش نهفته است. برای استراتژی بهتر، کمپین های بازاریابی رویکرد آزمون و خطا اتخاذ کرده اند. کمپین ها چه آنلاین یا آفلاین، عمدتا بذر خود را در خاک می کارند، به امید آنکه ریشه کند.
تصور کنید تلاش های بازاریابی شما عمدتا توسط افرادی دیده می شود که می خواهید آنها را ببینید، یعنی افرادی که دنبال چیزی هستند که شما پیشنهاد می دهید یا رفتار آنلاین آنها نشان می دهد که بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. یادگیری ماشین توانایی کاهش ماهیت نامناسب بازاریابی را دارد. با استفاده از داده های رفتاری، بازاریابان می توانند مخاطبان خود را به صورت کارآمد هدف قرار دهند که می تواند خریداران را به مشتریان تبدیل کند.
3- در را به روی پیش بینی بازاریابی باز می کند
حرفه ای ها با پیشگویی بازاریابی یا پیش بینی تقاضا، در طول سال ها پیش رفته اند. در بسیاری از موارد، این برنامه ریزی بر اساس روندها و الگوهای خرید سازگار انجام شده است. اتخاذ هوش مصنوعی در جهت اهداف بازاریابی برای تصمیم گیرندگان بنیادی تر است: به مشتریان این امکان را می دهد تا قبل از اینکه بدانند چه چیزی می خواهند، به آنها برسند. این تلاش ها هنوز هم بیشتر در حد پیشنهاد هستند. اما مشتریان با داده ها مطلع می شوند، نه پیشنهادهای کور به مصرف کنندگان.
کوین کارول، توسعه دهنده معروف این چنین بیان می کند: «بسیاری از کارهایی که ما با یادگیری ماشین انجام می دهیم قابل مشاهده نیست. یادگیری ماشین، الگوریتم های ما را به سمت پیش بینی تقاضا، رتبه بندی محصول، پیشنهادات محصول و معاملات تجاری، تشخیص تقلب، ترجمه ها و بسیاری بیشتر هدایت می کند.»
4- به ساختار محتوای بازاریابی کمک می کند
کپی رایترها از بینش ها در شرکت یا فروش مشتری خود برای ساخت تبلیغات و کمپین های بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند که به دست مخاطبان هدف می رسد. با این حال، تا حد زیادی، این نویسندگان متقاعد کننده ماهر باید با با رویکرد کلی و حدس های آموزشی کار کنند.
یادگیری ماشین کار را کاهش می دهد. سپس، ماهیت و کیفیت آن را بهتر می کند: ابزار واقعی تحلیل احساسات را فراهم می کند تا بازاریابان بدانند چه بگویند و چگونه مخاطبان واکنش نشان می دهند. اثر تحلیل احساسات در توییتر مشخص می شود که در آن بازاریابان می توانند گفتوگوی اجتماعی را کنترل کنند تا ببینند که چه چیزی احساسات مخاطب هدف را تحریک می کند. متخصصان برند و کپی رایترها می توانند بلافاصله در پاسخ به نظرات و پاسخ های تکراری تبلیغات را تغییر دهند. این پیام کاملاً به چشم می آید.
5- هزینه ها را کاهش می دهد
اکنون که جهان تقریباً به طور کامل آنلاین شده است، از یادگیری ماشین می توان برای رسیدگی به برخی از سخت ترین چالش های بازاریابی استفاده کرد. هزینه همیشه یکی از اصلی ترین موارد است.
یادگیری ماشین باعث کاهش هزینه های بازاریابی می شود، زیرا به تعداد بسیار کمتری نیاز دارد. همچنین هزینه های ارتباطی را به شدت کاهش می دهد، زیرا اکثر مشتریان می توانند از طریق ایمیل های خودکار، پست های شبکه های اجتماعی برنامه ریزی شده و تبلیغات آنلاین یا سایر محتواها به روز شوند.
دقت یادگیری ماشین بر تولید و توزیع مواد به صورت آفلاین تأثیر می گذارد. به بازاریابان اجازه می دهد مقدار مناسب را تعیین کنند و از مؤثرترین کانال استفاده کنند تا هزینه های بیش از حد تولید اضافی را کاهش دهند.
منبع: entrepreneur

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

4 روش برای عبور از میان هیاهو و جلب توجه مشتریان

تأثیر قابلیت جدید ویدئوهای طولانی بر بازاریابی اینستاگرامی

چگونه با بودجه محدود محتوای ویدئویی گیرا بسازیم

چگونه ایده ها را به محصول تبدیل و آنها را روانه بازار کنیم

شیوه های مدیران موفق برای جلوگیری از بحران / چگونه امنیت برندمان را تضمین کنیم؟

همکاری خلاقیت، نوآوری و تبلیغات و افزایش 265 درصدی ارزش برند

نوروساینس، نیمکره راست و منطق رفتار مصرف کننده

آیا بازخورد ضعیف، درحال کند کردن رویه رشد شرکت شماست؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک شهر
  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت