نویسنده محمدرضا گل آقائی
جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید تبلیغات

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - تقریبا بدون شک می توان گفت فارغ از اینکه چه محصولی تولید یا ارائه می کنید، همیشه با رقبای بزرگ تر از خود در بازار روبه رو هستید.
وبلاگی هست که تعداد خواننده های بیشتری نسبت به شما دارد، یک وب سایت تجارت الکترونیک هست که مشتریان بیشتری نسبت به شما دارد یا حتی یک برند هست اعتبار و نام و بهتری در بازار دارد.
معمولا یک یا دو مورد از آنها هم به روشنی به عنوان رهبران بازار شناخته می شوند. وسوسه کننده است که فکر کنیم آنها فقط و فقط در این شرایط بازار حضور دارند، چون اجرام آسمانی به گونه ای قرار گرفته اند که به نفع آنها باشد یا اینکه خدایان آسمانی به روی آنها لبخند زده اند.
و البته مطمئنا ممکن است بخت هم با آنها یار بوده و موجب رشد آنها شده است. اما به طور حتم باید گفت موفقیت ادامه دار آنها ارتباطی با شانس و اقبال نداشته و ندارد.
بلکه باید گفت آنها بهترین ارزش پیشنهادی را ایجاد کرده اند و به خوبی می دانند که چگونه باید از آن ارزش استفاده کنند.
چه چیزی موجب با ارزش بودن شما می شود؟
مردم اگر متوجه نشوند که چرا باید به شما توجه کنند، هرگز اقدام به خرید از شما نمی کنند و تنها زمانی به شما توجه می کنند که یک ارزش پیشنهادی قوی از سوی شما به آنها ارائه شده باشد.
تعریف معمول ارائه شده از ارائه ارزش قدری اشکال دار یا به عبارت خودمانی فلج است. یعنی باید گفت این مفهوم تحت عنوان «قول ارزشی که می توانید ارائه کنید» تعریف شده است.
ارائه ارزش، اگر به صورت فوق تعریف شود، یک ابزار کافی – اما ناقص – است که می تواند تصمیم های شما را در مسیر صحیح هدایت کند، اما در واقع کار بیشتری برای شما انجام نمی دهد.
یک تعریف کاربردی تر از ارائه ارزش عبارت است از:
«مجموعه ای قابل باور از اقناع کننده ترین دلایلی که مردم باید بر اساس آنها به شما توجه کنند و کاری را که شما از آنها می خواهید انجام دهند.»
به این شکل این ارزش پیشنهادی می تواند تصمیمات شما را به صورت روشن تر هدایت کند و همچنین به عنوان مبنای پیام های بازاریابی شما استفاده شود.
اگر شما یک ارزش پیشنهادی قوی نداشته باشید، مردم هم دلایلی خوبی برای انجام دادن هیچ یک از موارد فوق ندارند.
به عنوان مثال، اگر کتاب فروشی آنلاین شما مجموعه ای متوسط را در اختیار داشته باشد، قیمت های مناسبی پیشنهاد دهد، شرایط ارسال و باز پس گیری معقول، خدمات مشتری خوب و یک وب سایت در اختیار داشته باشد، چرا هر شخصی باید از شما خرید کند؟ مطمئنا حداقل یک رقیب در این بازار وجود دارد که به راحتی حداقل در یکی از زمینه های فوق شما را شکست می دهد.
شما نباید در هر زمینه ای بهترین باشید. البته بدون شک اگر در همه موارد بهترین باشد، خیلی هم فوق العاده است، اما در عمل بهترین بودن در همه موارد و زمینه ها کار ساده ای نیست.
با این وجود، اگر حداقل در یکی از زمینه ها بهترین بازار باشید، بدون شک بهترین گزینه برای آن دسته از مشتریانی خواهید بود که آن زمینه خاص برای شان ارزش زیادی دارد.
شرکت اپل، بزرگ ترین سبد محصول را در اختیار ندارد. آمازون بالاترین پرستیژ را در اختیار ندارد.
برند تیفانی ارزان ترین در صنعت خودش نیست،اما مردم به دلایل دیگری از آنها خرید می کنند.
بنابراین، به عنوان مثال اگر کتابفروشی شما بزرگ ترین مجموعه کتاب را در اختیار دارد، اما در زمینه های دیگر در سطح متوسط قرار دارد، افرادی که دسترسی به مجموعه کاملی را ارزشمند می دانند دلیلی برای خرید کردن از شما خواهند داشت.
همیشه یک چیزی باید شما را به بهترین گزینه برای مشتریان هدف شما تبدیل کند. در غیر این صورت، آنها هیچ دلیل خوب و قانع کننده ای برای خرید چیزی که عرضه می کنید در اختیار نخواهند داشت.
منبع: ibazaryabi


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قدرت باورنکردنی لینک طعمه در بازاریابی

جلب توجه چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد

استراتژی های هوشمندانه برای جهانی شدن برند

فرصت‌های شغلی در حوزه بازاریابی

جادوی تصویر در بازاریابی / چگونه در کمتر از یک ساعت اینفوگرافی بسازیم؟

گزارش Hubspot از تغییرات دنیای بازاریابی اینترنتی / وقتی رتبه گوگل دیگر اهمیتی ندارد

12 راهکار جذب مشتری در سال 2018

7 روش هوشمندانه استفاده از محتوا در جهت رشد کسب وکار

اشتباه چند میلیون دلاری در تبلیغات

چگونه در اینستاگرام برند خود را بهبود بخشیم

چرا باید در سال جدید ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید؟

26 راهکار برای بهبود وضعیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

امید به زندگی تبلیغات

رایج ترین اشتباهات در حوزه بازاریابی محتوا و چگونگی اجتناب از آنها

بازارسازی برای مشتریان پیشگام در تجارت B2B / 6 راه ارزیابی موفقیت شما

فقط یک سوم از کسب وکارها به طور کامل مفهوم بازاریابی را درک می کنند

6 نشانه شکست برنامه های بازاریابی

اعتبار شخصی در جوامع مجازی و پیچیدگی های تبلیغات در آن

سود بیشتر در تبلیغات

آیا تضمینی برای استراتژی های بازاریابی بلند مدت وجود دارد؟

بازاریابی محتوا چگونه می تواند باعث بهبود برنامه جامع بازاریابی دیجیتال شود

8 روش برای ایجاد یک برند با ارزش تر

افراد جذب شده با تبلیغات

5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید

نکاتی که هر برندی برای موفقیت در دنیای مجازی باید بداند / کاربران در شبکه های اجتماعی چه انتظاراتی دارند؟

از بخش کسب وکار گوگل گرفته تا ایجاد ویدئو در یوتیوب / 14 راهکار برای تبلیغات رایگان کسب و کار

راهبردهای بازاریابی برای کسب و کار های خانگی

افرادی که تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند

سیستم اطلاعات بازاریابی «MIS» چیست؟

کمپین تبلیغاتی در ذهن 180 میلیارد نفر

حقایقی جالب درباره بازاریابی آنلاین

بازاریابی بهینه با استفاده هوشمندانه از شبکه های اجتماعی

مسئولیت‌های کلیدی یک مشاور بازاریابی

یادگیری ماشین چگونه بازاریابی را بهبود می دهد

روان شناسی جذب مشتری / چگونه مشتریان و مراجعین را جذب کنیم؟

واقعیت تبلیغات / افراد جذب شده و جذب نشده

10 کمپین به شیوه بازاریابی تأثیرگذاری برای الهام گیری و شروع پروژه خودمان / موفقیت در بازاریابی با شیوه تأثیرگذاری

10 سؤالی که باید از خودتان بپرسید / ابزارهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

بر آنچه برندتان را به یاد ماندنی خواهد کرد، تمرکز کنید / برند خود را در همه جنبه ها توسعه ندهید

یک اشتباه رایج در کمپین های تبلیغاتی

در زبان تخصصی فروش، «نهنگ» به چه معنی است؟

8 شیوه بازاریابی قدیمی که در شبکه های اجتماعی تأثیرگذار هستند / بازاریابی موفق با روش های کلاسیک

هدف گذاری برای موفقیت در عرصه بازاریابی / 5 هدف هوشمند برای تبدیل شدن به بازاریابی بهتر

6 راهبرد تبلیغاتی عالی برای کسب و کار های کوچک

بازاریابی مشارکتی و برندسازی مشارکتی / تفاوت این دو در چیست؟

چگونه تصاویر بهتری برای وب سایت مان تهیه کنیم؟

چگونه مشتریان تان را به حامیان خود تبدیل می کنید؟

باید‌های دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 2018

برند بنتلی (Bentley) چطور از داستان پردازی برای جذب مخاطبان استفاده می کند

بازاریابی در فیس بوک فقط با 100 دلار

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • فصل اقتصاد
  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت