مترجم مژگان گوران
7شکست بزرگ رسانه اجتماعی در سال 2017 تبلیغات

7شکست بزرگ رسانه اجتماعی در سال 2017

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - همه ما در رسانه اجتماعی اشتباه کرده ایم، مثلا تصویر اشتباهی را بارگذاری کرده باشیم یا اینکه اتفاقی به کسی توهین کنیم. اتفاق ها پیش می آیند، اما زمانی که برای یک شرکت بزرگ اتفاق می افتند و مقیاسش آنقدر بزرگ است که به میلیون ها نفر می رسد، ممکن است شهرت برند در خطر بیفتد و باعث خنده و مسخره مشتریان شود.
سال 2017 نیز از این قضیه مستثنی نبوده و شاهد سیلی از شکست های رسانه اجتماعی در برندهای معروف بوده است. بنابراین، فکر کردم که زمانی را به جمع آوری بزرگ ترین شکست های رسانه اجتماعی سال اختصاص دهم تا ببینم چه چیزی را می توانیم درباره مدیریت رسانه اجتماعی یاد بگیریم:
1. یونایتد ایرلاینز اشتباه بزرگی مرتکب شد
اگر به یونایتد ایرلاینز توجه کرده باشید، می دانید که این شرکت، سال خوبی را پشت سر نگذاشته است. مشکلات از زمانی شروع شد که مسافران، ویدئویی را گرفتند و انتشار دادند که در آن حراست هواپیما، مردی را به زور از هواپیما پیاده می کردند. این شخص به صورت تصادفی انتخاب شده بود و صندلی اش به کادر پرواز داده شده بود.
همین مسئله، به تنهایی کافی بود تا غوغایی در رسانه اجتماعی بر پا و شهرت برند را خراب کند، اما مسئله زمانی بدتر شد که اسکار مونوم، مدیرعامل شرکت، یک معذرت خواهی سرد و همراه با سرزنش فرد مورد نظر را اعلام و در آن کارمندان خود را تحسین کرد که از روش های مناسبی استفاده کرده اند. روش درست یا نادرست، موقعیت های پیچیدهای این چنینی، نیازمند مهربانی و درک هستند و یونایتد ایرلاینز هیچ کدام از اینها را نشان نداد.
2. داو، مشکلات بیشتری به زنان می دهد
داو، در اوائل می، در رسانه اجتماعی حضور پررنگی داشت، اما نه به شکلی درست. داو، در تلاش مداوم خود برای توصیف دوباره استانداردهای زیبایی، حرکتی بحث برانگیز داشت که بطری شامپوهای خود را به شکل بدن های مختلف بسازد. در ظاهر، ایده خوبی بود. اما برای بسیاری از زنان این عمل به طور غیرمستقیم این تفکر را تأیید می کرد که «بهترین» یا «شکل درست بدن» همین طرح بطری است. سؤالی که پیش آمد این بود، آیا بطری شامپویی را انتخاب می کنید که مانند شکل بدن تان باشد؟
3. پپسی، زندگی سیاهپوستان مهم است را نفهمید
پپسی، در تلاش نادرست خود برای بهبود محصولش در چارچوب صلح و درک متقابل در زمینه اعتراض به خشونت پلیس، کارت قرمزهای زیادی دریافت کرد. فورا، کاربران رسانه اجتماعی خواستار تحریم پپسی شده و شرکت را به تحقیر کردن جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» و سوءاستفاده از آن برای فروش بیشتر محصولات خود، متهم کردند. پپسی به سرعت عذرخواهی و تبلیغ را متوقف کرد، حرکت هوشمندانه ای بود تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند، اما آن تبلیغ به شهرت پپسی آسیب زد.
4. مک دونالد، رئیس جمهور را تخریب می کند
در ماه مارس، توئیت جالبی از مک دونالد منتشر شد که رئیس جمهور ترامپ را تخریب می کرد: «شما یک رئیس جمهور نفرت انگیز هستید، ما اوباما را می خواهیم و دست های شما کوچک است.» همان گونه که احتمالا حدس می زنید، کار خود مک دونالد نبود، بلکه هکرها بودند که این توئیت را انتشار دادند. شرکت، توئیت را پاک کرد، اما این اتفاق نشان داد که امنیت کاربری شرکت چقدر پایین است.
5. اشتباه اوبر
در ژانویه، ممنوعیت مهاجرتی ترامپ، در مرکز توجه بود و رانندگان تاکسی در نیویورک، تصمیم به اعتصاب گرفتند تا به این قانون اعتراض کنند و از تمام رانندگان مانند رانندگان اوبر و لیفت نیز خواستند که به این اعتراض بپیوندند. اوبر که ظاهرا سعی می کرد از موقعیت استفاده کند، «قیمت گذاری منعطف» را به تعلیق درآورد و توییتی درمورد افزایش خدمات خود انتشار داد.
بسیاری، این حرکت را تلاشی برای تضعیف این اعتراض می دانستند. رقیب اوبر، لیفت، پیام همبستگی فرستاد و کمک یک میلیون دلاری به ACLU را اعلام کرد. هزاران کاربر، هشتگ اوبر را حذف کنید را در پاسخ فرستادند و لیفت، شاهد افزایش کاربران خود بود. به علاوه، برای اولین بار، در یکشنبه، 29 ژانویه، در نتیجه کمپین # اوبر را حذف کنید، دانلودهای لیفت، از دانلودهای اوبر بیشتر شد.
6. آدیداس و انتخاب کلمات اشتباه
دلیل شکست آدیداس، انتخاب کلمات نادرست بود. پس از ماراتن بوستون امسال، شرکت توییت کرد، «تبریک، شما از ماراتن بوستون جان سالم به در بردید» که ناخواسته تصویر بمبگذاری ماراتن بوستون در 2013 را تداعی می کرد. شرکت به سرعت توییت را پاک و عذرخواهی کرد.
7. وزارت آموزش و پروش در آموزش کم می آورد
غلط های املایی خیلی مهم نیستند، البته اگر تا زمانی که وزارت آموزش و پرورش نباشید. امسال، وزارت آموزش و پرورش، توئیتی با غلط املایی در نام W. E. B. DuBois فرستاد و سپس در توئیت عذرخواهی خود برای غلط املایی، apologizes را به جای apologies نوشت.
نکات کلیدی
خوب از شکست های شرم آور رسانه اجتماعی چه یاد گرفتیم؟
- هر چیزی را دو بار بررسی کنیم. بررسی پست خود برای یافتن غلط های املایی، اشتباهات اطلاعاتی یا معانی ضمنی، کمتر از چند دقیقه طول می کشد. این تلاش، ارزش جلوگیری از یک اشتباه را دارد.
- بر امنیت بهتر سرمایه گذاری کنید. هنگامی که حساب شما دچار مشکل می شود، کنترل را از دست می دهید. بر معیارهای امنتیتی بهتر سرمایه گذاری کنید مثلا به کارمندان خود آموزش بدهید که گذرواژه های قوی تر را انتخاب و حفظ کنند و آن را مرتب تغییر دهند.
- به یاد داشته باشید که سیاست، بازی خطرناکی است. زمانی که شروع به دخالت در زندگی مردم و استفاده از عقاید آنها می کنید، باید بدانید که ریسک بزرگی می کنید. اگر اشتباه کنید، پس روی سنگینی خواهید داشت. حتی اگر درست رفته باشید، اگر در سخنرانی خود، بی ملاحظه به نظر برسید، مردم شما را سرزنش خواهند کرد.
- اگر اشتباه می کنید، آن را بپذیرید. هر کسب وکار ی ممکن است توئیت اشتباهی را منتشر کند. افرادی که همه چیز را به راحتی درست می کنند، کسانی هستند که فورا و با تواضع اشتباه خود را پذیرفته و سعی در جبران آن دارند.
منبع: theballance

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برنده جام جهانی 2018: اپل

بهبود تاثیر تبلیغات اینترنتی به لطف الگوریتم یادگیری ماشین گوگل

برندسازی با بودجه کم برای کارآفرینان نوپا

بررسی اهمیت ایجاد برند برای شرکت / چرا برندسازی در کسب و کار مهم است؟

پتنت جدید فیس بوک برای جاسوسی از طریق میکروفون و دوربین گوشی همراه کاربران

چرا ایجاد روابط همان راز بازاریابی است که هیچ کس درباره اش حرف نمی زند

مشتریان مشکل عدم توجه ندارند، ایراد اصلی کیفیت تبلیغات شماست / چگونه آگهی تبلیغاتی مان را برای مشتری جذاب کنیم؟

بررسی تاثیر احاطه فضای دیجیتال با روبات ها روی حوزه تبلیغات / چگونه روبات ها بودجه تبلیغات آنلاین ما را می دزدند؟

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت