نویسنده امیر قمصری
راه هایی برای جذب و حفظ مشتری آنلاین تبلیغات

راه هایی برای جذب و حفظ مشتری آنلاین

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - برای اینکه به بهترین شکل ممکن روش های جذب مشتری آنلاین و سپس حفظ کردن وی را فرا بگیریم، باید به این سؤالات کلیدی پاسخ دهیم:
1- استراتژی جست وجوی کاربران چیست؟
شاید ساده ترین سؤال ممکن این است که استراتژی کاربران برای جست وجو چه چیزی می تواند باشد؟ با وجود اینکه این سؤال بسیار ساده است، ولی برای شروع و بررسی نوع استراتژی، بسیار کلیدی است. این سؤال کمک خواهد کرد که با تعیین استراتژی جست وجوی کاربران هدف خود، در فرآیند و راه های جذب مشتری آنلاین به درستی گام بردارید و موفق تر عمل کنید.
2- رقبای ما به تازگی روی چه کلمات کلیدی مشغول کار هستند؟
آنچه بسیار مهم است، مشاهده و بررسی فعالیت رقبای خود در کسب وکار تان است. باید سعی کنید کلمات کلیدی پربازدید و پرکاربرد را که مورد استفاده رقبای تان است، شناسایی کنید. کلمات کلیدی نقش تأثیرگذاری در جذب مشتری آنلاین و هدایت او به وب سایت شما خواهد داشت.
3- سرچشمه جذب مشتریان ما کجاست؟
یکی از نکات مهم آنالیز و بررسی کسب و کارتان، مشخص کردن کانال هایی است که در جذب مشتری بیشترین نقش را برای شما بازی می کنند.
در اینجا به بررسی مسائل کلیدی در جذب مشتری می پردازم:
- فروشگاه زیبا: اولین سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است که «آیا سایت شما جذاب است؟»
طراحی یک فروشگاه اینترنتی کار بسیار سختی است، زیرا اگر طراحی زیبا نباشد، مخاطبان شما از سایت تان خارج خواهند شد.
توجه داشته باشید که مشتریان بعد از 3 ثانیه تصمیم به خرید کردن از فروشگاه اینترنتی شما می گیرند، بنابراین ظاهر سایت اولین عامل تأثیرگذار روی مخاطب و همچنین از روش های حفظ مشتری آنلاین است.
فعالیت در رسانه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی یکی از راهکارهای حفظ مشتری آنلاین است که می توانید به صورت رایگان از آن برای پیشرفت کسب وکار خود استفاده کنید. البته شما برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی، هزینه ای پرداخت می کنید، اما حضور داشتن و استفاده کردن از این روش بسیار مهم و کلیدی است و تأثیرات بسیار مفیدی را به همراه دارد. دوستان عزیزم، کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی تولید کردن محتوای جذاب، باکیفیت و باارزش است. اگر شما به درستی از این پتانسیل در رسانه های اجتماعی استفاده کنید، یک کانال بازاریابی رایگان را در اختیار خواهید داشت.
4- با استفاده از چه راه هایی می توان مشتریان را به فروشگاه های اینترنتی کشاند؟
- کاربران را سرگرم کنید:
از مشتریان سؤال بپرسید و به نظرات آنها پاسخ دهید. سعی کنید توجه شان را جلب کنید.
- از رسانه های اجتماعی برای کسب وکار خود استفاده کنید:
همیشه روی فیس بوک و اینستاگرام تمرکز کنید، زیرا بیشترین ترافیک را به سمت فروشگاه های آنلاین هدایت می کنند.
- از طرح های گرافیکی استفاده کنید:
سعی کنید مطالب را با استفاده از عکس منتشر کنید. عکس ها 50درصد بیشتر از دیگر ابزارها باعث سرگرم کردن مخاطب می شوند.
- حفظ مشتری:
ترفند دیگری که به جذب مشتریان کمک بسیاری می کند، حفظ مشتریان برجسته است. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید:
« هیچ تبلیغاتی مؤثرتر از مشتری راضی نیست»
- هدایای تبلیغاتی و تخفیف ها:
همه ما دیوانه وار عاشق هدایای تبلیغاتی و تخفیف هستیم، ولی مقداری از هرینه را که حفظ می کنیم دلیل این حس نیست، بلکه یک مکانیزم روانشناسی است که باعث این حس خوشایند می شود. در کل دنیا هیجانی که از شنیدن کلمه «رایگان» برانگیخته می شود، شناخته شده است و باعث تحریک خریدار توام با رضایت می شود.
- ایمیل مارکتینگ:
بازاریابی از طریق ایمیل را هیچوقت دست کم نگیرید. این نوع بازاریابی یک راه حل ارزان و مؤثر برای جذب مشتریان است. تحقیقات نشان دادند که 54درصد مردم نگرش مثبت تری نسبت به شرکت هایی که از آنها ایمیل دریافت می کنند، دارند. چه چیزی بهتر از این که 71درصد از پاسخ دهندگان به ایمیل ها می گویند به هنگام خرید، ایمیلی را که برای بار اول از شما دریافت کرده ایم به یاد داریم.
همه اینها دلایلی برای استفاده از بازاریابی از طریق ارسال ایمیل هستند.
اما چگونه باید از آن استفاده کرد؟
چند راه عالی برای استفاده از این نوع بازاریابی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:
- درباره محصولات جدیدتان ایمیل هایی ارسال کنید.
- ایمیل هایی حاوی فروش های ویژه و بسته های تخفیفی به کاربران تان ارسال کنید.
- بعد از خرید، ایمیل هایی با مضمون محصولات مشابه و یا محصولات پیشنهادی ارسال و مشتریان را برای خرید بعدی وسوسه کنید.
- برای مشتریانی که مدتی است از سایت تان دیدن نکرده اند ایمیل هایی بفرستید و از تخفیف های تان مطلع شان کنید. با این کار آنها را ترغیب به بازدید از سایت خواهید کرد.
اطلاعاتی در مورد محصولاتتان به مشتریانتان ارسال کنید و آنها را مجبور به بازدید از سایتتان کنید.
همانطور که مشاهده کردید شما نیاز به انجام کارهای فراوان برای جذب مشتری ندارید. تنها باید خلاق باشید و بدانید که از چه کانالی استفاده کنید. حالا شما این علم را دارید که از آن استفاده کنید و در پیشرفت سایت خود موفق تر عمل کنید. جذاب باشید تا بدرخشید!
5. چه چیزی را باید به مشتریان خود القا کنیم؟
مشاهده کردید که در بالا توضیح دادم روش های جذب مشتری چیست و چگونه می توان وی را حفظ کرد. اما گاهی شما نیازمند این هستید که برای حفظ مشتریان خود آنها را جهت دهی و نیازهای خودتان را به آنها القا کنید.
6. سرعت سایت شما بالا است یا پایین؟
مطابق با آمارهای منتشر شده در سال 2017، 86 درصد از کسانی که به سایتی مراجعه می کنند در صورت کند بودن سایت، آن را ترک می کنند.
منبع: newseo


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 اشتباه نویسندگان تازه کار در زمینه تولید محتوا

5 روش اثبات شده برای افزایش مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام

3 راه وفادارسازی مشتریان

4راهکار برای افزایش سرعت سایت و جایگاه برندمان در گوگل

چگونه با نسل جدید تعامل بازاریابی موفق داشته باشیم / الفبای ارتباط با نسل جوان

پیشگام شدن در بازارهای جهانی

چگونه مراسم معرفی محصول جدید برندمان را مدیریت کنیم؟

8 نکته کاربردی برای بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام

اجزای طرح بازاریابی ویژه یک استراتژی نفوذ در بازار انبوه

چگونه روبات های چت را به سلاح مخفی برندمان در مناسبت ها تبدیل کنیم؟

توصیه هایی برای بازیابی کسب و کارهای کوچک از فاجعه

2 واژه برای دستیابی به مشتریان بیشتر

موفقیت نهایی طرح های بازاریابی استراتژیک شرکت های پیشگام

کارایی بازاریابی ایمیلی نسبت به رسانه های اجتماعی

چگونه تصاویر برندمان را طبیعی ویرایش کنیم؟ / 5 توصیه برای ویرایش سلفی های برندمان

عوامل تعیین کننده موفقیت شرکت های پیشگام و شرکت های پیرو

11 ایده برای افزایش فروش و سطح آگاهی افراد نسبت به برند شما

6 راهکار جهت ایجاد بهترین برنامه بازاریابی

نحوه نوشتن ایمیل سرد و تغییر روند فروش

4 نکته مهم در مورد اینستاگرام که نوجوان ها بهتر از برندها آن را می دانند

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل تجارت
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز