عملیات کند مهار آتش نفتکش به دلیل انفجارهای پی‌درپی راه و شهرسازی

عملیات کند مهار آتش نفتکش به دلیل انفجارهای پی‌درپی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انفجارهای پی‌درپی در نفتکش حادثه دیده طی چند روز گذشته، باعث شده تا عملیات مهار آتش تا امروز به طول بیانجامد.

هادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر، با تشریح آخرین وضعیت خاموش شدن آتش و تعیین سرنوشت خدمه نفتکش سانچی گفت: طی چند روز گذشته، درخواست‌های لازم از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین و سایر کشورهای منطقه برای خدمت‌رسانی در جهت مهار آتش نفتکش سانحه دیده انجام شده، اما متأسفانه طی سه روز گذشته، هرگاه به مراحل پایانی اطفای حریق نزدیک می‌شدیم، یک انفجار رخ می‌داد و این، عملیات اطفای حریق را با کندی مواجه می‌کرد.
وی ادامه داد: ساعت 10 امروز به وقت شانگهای، مراحل پایانی مهار آتش در حال انجام بود، اما متأسفانه یک انفجار رخ داد که عملیات اطفای حریق را ناتمام گذاشت. از سوی دیگر، علاوه بر انفجارهای پی در پی، نشت گازهای سمی، عملیات مهار آتش را سخت کرد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در زمان وقوع حادثه، کشتی در فاصله 155 مایلی بندر شانگهای بود، اما باد و موج، این کشتی را جابجا کرده و اکنون نفتکش در فاصله حدود 270 مایلی ژاپن قرار دارد که این جابجایی، با وجود موج و باد، عملیات اطفای حریق را نیز با مشکل مواجه کرده است.
حق‌شناس، با بیان اینکه به دلیل جابجایی‌های کشتی، امکان انجام عملیات اطفای حریق از اطراف کشتی وجود ندارد، گفت: بنابراین باید از یک‌طرف، عملیات مهار آتش انجام گیرد.
وی تصریح کرد: در راستای هماهنگی‌های لازم، ساعت 11 امروز با سفیر ژاپن در ایران، جلسه‌ای برگزار شد و درخواست کردیم که یدک‌کش‌های ژاپنی به ما کمک کنند. همچنین قرار شد از طریق هواپیما، عملیات‌ آبپاشی نیز صورت گیرد؛ اما به دلیل اینکه شرایط آب و هوایی مناسب نبود، تاکنون این امکان فراهم نشده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره برخی مسائل مبنی بر کارشکنی چینی‌ها در فرآیند مهار آتش نفتکش، با توجیه سوختن مواد آتش‌زای داخل کشتی و جلوگیری از نشت لکه‌های نفتی به داخل آب‌های چین، گفت: قطعاً اگر این اتفاق برای کشتی‌های غیرایرانی در آب‌های ایران رخ می‌داد، عملیات به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد و قطعاً ایران تمام تلاش خود را برای مهار کردن هر چه سریعتر آتش به کار می‌گرفت؛ بنابراین هر چند چینی‌ها نیز باید استانداردهای لازم را رعایت کنند، اما انتظار داشتیم بیش از این، در فرآیند اطفای حریق کمک کند.
حق‌شناس، درباره زمان ورود نیروهای تجسس و نجات به داخل نفتکش افزود: 12 نفر از نیروهای تجسس و نجات از ایران در محل حادثه حضور دارند. همچنین از ژاپنی‌ها نیز، نیروهای تجسس و نجات، آمادگی همکاری دارند، اما برای آغاز عملیات تجسس، باید شرایط ورود به داخل نفتکش فراهم شود که تاکنون، این شرایط فراهم نشده است.
وی تأکید کرد: آنچه که فرآیند اطفای حریق را با کندی مواجه کرده، انفجارهای پی‌ در پی طی چند روز گذشته است.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ترافیک نیمه سنگین در محدوده شاهین شهر تا اصفهان

آغاز فعالیت دفترحقوق شهروندی در فرودگاه امام(ره)

آب شرب تمام روستا‌های سیل زده مازندران برقرار شد/ به 186 روستا برق رسانی شده است

ترافیک نیمه سنگین در محدوده آستارا و آق چای

60 روستا در استان گلستان آب ندارد

محورهای مسدود استان‌های گلستان و مازندران به دلیل سیلاب و آبگرفتگی

شناسایی و ابلاغ گسل‌های 5 شهر/آغاز شناسایی گسل های 3 شهر دیگر

هزینه یک شب اقامت در سرعین چقدر تمام می‌شود؟

اندونزی سفارش 49 هواپیمای 737 مکس را کنسل کرد/سقوط دوباره سهام

چالدران را بیشتر بشناسید+ تصاویر

بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی بنادر شمالی و جنوبی در سال 98

معاملات مسکن به یک سوم رسید/ توقف رشد قیمت در بازار

جزئیات محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در دوم فروردین/ کاهش 9.9 درصد تردد‌ها

واکنش اسلامی به نامگذاری سال98/ رونق ساخت مسکن را رقم می‌زنیم

واکنش اسلامی به نامگذاری امسال/رونق ساخت مسکن را رقم می‌زنیم

وضعیت هوای کشور تا سه شنبه؛ وقوع رگبار، باد و باران

کاهش 10 درصدی تردد در محورهای برون شهری

بارش باران و رگبار در سواحل جنوبی کشور طی جمعه و شنبه

پروازهای نوروزی طبق ساعت درج شده در بلیت انجام می‌شود/ جا نمانید

حادثه برای کشتی ایرانی حامل گندم در آستاراخان/ خسارتی به خدمه و کشتی وارد نشده

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری