حسین زاده:
ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است گفتگو

ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تولید ریل در کشور کفاف نیاز آن را نمی دهد، گفت: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم.

عبدالکریم حسین زاده ، با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: کشور سالانه به 75 هزار تن ریل برای احداث خطوط جدید نیاز دارد که با توجه به برخی محدودیت ها تامین این میزان از تولیدات داخلی میسر نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه حمل و نقل ریلی در کشور از برنامه توسعه پنج ساله پنجم و پنج ساله ششم که شروع شده بسیار عقب است، افزود: تحقق پذیری ما در حوزه توسعه خطوط ریلی برای اتصال به کریدورهای بین المللی دور از ذهن بوده و تحقق این موضوع از برنامه های بالا دستی عقب است.
بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی کشور را از درآمدزایی بسیار دور می کند
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادامه روند فعلی و بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی ما را از مزیت های نسبی این صنعت که می تواند منبع درآمدزایی بسیار بالایی برای کشور باشد دور می کند، گفت: برای پیشبرد اهداف کشور در توسعه خطوط ریلی و اتصال هر چه سریع تر به کریدورهای بین المللی باید برنامه ریزی منسجم همراه با بودجه کافی برای تکمیل خطوط در نظر گرفته شود.
حسین زاده با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی در حال حاضر ایمن ترین، پاک ترین و ارزان ترین نوع حمل و نقل است، تصریح کرد: بی توجهی به حمل و نقل ریلی باعث شده که در اختیار خیل عظیمی از شهروندان ما قرار نگیرد.
اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی باید در اولویت باشد
وی با بیان اینکه باید توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال به کریدورهای بین المللی باید در اولویت کارها قرار بگیرد، گفت: شاید برای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی مجبور به خرید از خارج از کشور باشیم در این صورت باید مزیت نسبی واردات به نسبت تولید داخل را بسنجیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم، زیرا در غیر این صورت باید منتظر تولید داخل باشیم که این خود معطلی صنعت حمل و نقل ریلی را در پی دارد.
ظرفیت تولید ریل در داخل کفاف نیاز کشور را نمی دهد
حسین زاده با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ریل در داخل به اندازه نیاز نیست، گفت: در حال حاضر هر چه در انتظار بالا بردن ظرفیت های تولید برای پوشش دهی نیاز داخل به ریل باشیم در اصل توسعه حمل و نقل ریلی و درون سرزمینی کشورمان را پشت خط نگه داشته و معطل کرده ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید خطوط ریلی اولویت دار را خریداری کرده و سایر آن را از تولید داخلی و ظرفیت کارخانجات کشور تهیه کنیم./
پایان پیام

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فروش معدن طلای زرشوران صحت ندارد/واگذاری سهام شرکت از طریق سازمان خصوصی سازی

پله برقی یک کالای لوکس نیست

رئیس کنفدراسیون واردات کشور: نیازمند بررسی توامان موضوعات اقتصادی اجتماعی در یک اتاق جنگی هستیم

نرخ یورو متناسب با دلار تعیین می شود

ارائه 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی/آیا اشتغالزایی به سرنوشت طرح های زودبازده دچار می شود؟

پیش بینی گرانی قیمت مرغ در شهریورماه (به همراه صوت)

نماینده مردم بجنورد در مجلس: الگوی کشت در کشاورزی نیازمند آمایش سرزمینی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: نقدینگی افسارگسیخته، عامل نوسانات قیمت در بازار است

کلنگ زنی پروژه های عمرانی و ریلی منوط به مدت زمان بازگشت سرمایه باشد/دولت سامانه ای برای اولویت بندی طرح ها ایجاد کند

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار (به همراه صوت)

تیشه به ریشه زعفران نزنید (به همراه صوت)

معاون پژوهشکده انرژی: وسایل کهنه برقی بار مصرف برق را افزایش می دهند

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا: بخش کشاورزی نیازمند توسعه علمی و افزایش بهره وری است

تقاضا برای خرید مسکن بیش از 70 متر بازار خانه های نقلی را کساد کرد/توازن عرضه و تقاضا لازم است

بررسی گرانی ارز، سکه و خودرو در نشست هفته آتی مجلس

در رادیو گفت وگو مطرح شد؛ رشد سازه های بی کیفیت در بافت فرسوده پایتخت

کیانی راد مطرح کرد: امنیت غذایی؛ مهمترین چالش کشور در آینده است

اما و اگر های تعیین نرخ سود جدید بانکی

تب بازار سکه کاهش می یابد (به همراه صوت)

احیای اراضی کشاورزی با نقش آفرینی جهادگران

افزایش حجم تعامل تجاری ایران با ترکیه (به همراه صوت)

نیلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو: در صادرات محصولات کشاورزی، نیاز بازار هدف نادیده گرفته می شود

انحصار در واردات نهاده‌های دامی توسط دو نفر / جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها 60درصد کاهش یافته است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: سازمان هواپیمایی تابع تصمیمات دستگاه دیپلماسی است

چه عواملی در رکوردزنی شاخص بورس تاثیرگذار بوده است؟

دولت در بازار خودرو تصدی گری نکند (به همراه صوت)

صرفه جویی میلیاردی در جایگاه های سوخت

تعامل با دنیا لازمه توسعه صادرات (به همراه صوت)

صادرات امری مقدس است

سهم 20 درصدی بخش خصوصی درصادرات غیرنفتی

بازدید کمیسیون عمران مجلس از سایپا و ایران خودرو/مطالبه تولید با کیفیت خودرو برای کاهش تلفات جاده ای محور بازدید

کاهش تعرفه‌های واردات به معنای تعطیلی صنعت خودرو نیست/طرح ساماندهی بازار خودرو افزایش رقابت را درپی دارد

تلاش سابیک عربستان برای تصاحب بازار پتروشیمی/آیا PCC تنها صادرکننده پتروشیمی های ایران می شود؟

حذف لابی گری گام نخست صدور بارنامه های مکانیزه/کنار گذاشتن خودروهای فرسوده باری یک باره ممکن نیست

اعتمادی به کمک مالی دولت در زمینه تولید و فروش زعفران ندارم/ دست واسطه گران با عرضه زعفران در بورس کالا کوتاه می‌شود

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت