عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان: قاچاق، کیفیت نامطلبوب، چالش های صنعت کفش هستند +صوت گفتگو

عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان:                        قاچاق، کیفیت نامطلبوب، چالش های صنعت کفش هستند +صوت

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان گفت:ما تولید خوبی داریم ولی این تولید سازماندهی ندارد،باید در ایران برندسازی را بهتر و بیشتر کنیم و با تبلیغات و فرهنگسازی و برند سازی محصولات چرمی را به مصرف کننده بهتربشناسانیم.
برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو گفت و گو با موضوع کفش ، با حضور دکتر امیر محمدیان خراسانی استاد جامعه شناسی اقتصاد و توسعه و ابوطالب کنگرانی عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان به روی آنتن رفت.
ابوطالب کنگرانی با بیان اینکه صنعت کفش در گذشته صنعت خوبی بود، یادآور شد: دهه شصت، دهه خوبی برای تولید داشتیم و این هم بخاطر نبود زمینه محصول تولید شده در ایران بود اما کم کم برندهای خارجی در ایران برنامه داشتند و به مرور ورودکردند و الان هم تعدادی از این برندها در ایران مشغول به فعالیت هستند و نیاز بخش 10 تا 15 درصدی قشر مرفه جامعه را بعضا برندهای اروپای شرقی تامین می کنند و بخش عمده ای هم تولیدات بی کیفیت و یا کم کیفیت چینی.
وی یکی از چالش های صنعت کفش را عدم سازماندهی مناسب دانست و گفت: ما تولید خوبی داریم ولی این تولید سازماندهی ندارد، باید در ایران برندسازی را بهتر و بیشتر کنیم، در زمینه برند متاسفانه برندی که کفش و محصولات چرمی ایران را داشته باشد خیلی کم داریم و این نمی تواند محصول را به جامعه معرفی کند و فقط برند می تواند محصول را به جامعه معرفی و عرضه کند.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان متذکر شد: مغازه ها و کارگاه های کوچک هرچند اگر کفش خوبی یا محصولات چرمی خوبی را هم تولید کنند، متاسفانه اطمینان کمتری از طرف مصرف کننده می تواند جذب کنند چون ناشناخته اند.
وی با تاکید بر اینکه با تبلیغات و فرهنگسازی و برند سازی می توانیم محصولات چرمی را به مصرف کننده بهتر بشناسانیم تا مصرف کننده از محصولات چرمی داخلی بیشتر استفاده کند، بیان داشت: در این صورت تولید کننده ایرانی می تواند ریسک بیشتری را در تنوع و زیبایی داشته باشد و بیشتر هزینه و سرمایه گذاری کند.
در ادامه امیر محمدیان خراسانی با اشاره به اینکه در صنعت کفش با دو وجه روبه رو هستیم، عنوان کرد: یکی وجه کارکردی است یعنی کفش را می پوشیم تا با آن راه برویم و یکی هم وجه غیر کارکردی آن است یعنی تصویری که از پوشیدن کفش در ذهن دیگران ایجاد می شود.
وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم کالایی را چه در زمینه واردات و چه صادرات و یا مصرف داخلی رونق یا توسعه بدهیم، باید هم وجه کارکردی و هم بخش غیر کارکردی را ارتقا ببخشیم. یعنی وقتی یک کالایی تبدیل به برند می شود روی هر دو وجه متمرکز شده است.
استاد جامعه شناسی اقتصاد و توسعه واکاوی سلیقه افراد جامعه را یکی از موارد مهم در بازرایابی برشمرد و گفت: وقتی می خواهیم مثلا کالای کفش را به کشوری صادر کنیم یا در داخل کشور آن را به مصرف برسانیم باید سلیقه گروه هدفمان را در نظر بگیریم. این مسئله هم بصورت پژوهشی و هم از طریق مطالعات مقدماتی می تواند حل شود.
وی توجه به مطالبات مردم را از دیگر نکاتی برشمرد که باید در تولید کفش به آن توجه شود و عنوان کرد: افراد جامعه مطالباتی را دارند و ما نمی توانیم از آنها دائما تقاضا کنیم که کالای ایرانی بخریم ولی مطالبات آن را نادیده بگیریم. مطالبات آنها شامل کیفیت، تصویری که از کفش در ذهن دیگران ایجاد می شود تا مسایل اقتصادی است.
دریافت فایل

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فروش معدن طلای زرشوران صحت ندارد/واگذاری سهام شرکت از طریق سازمان خصوصی سازی

پله برقی یک کالای لوکس نیست

رئیس کنفدراسیون واردات کشور: نیازمند بررسی توامان موضوعات اقتصادی اجتماعی در یک اتاق جنگی هستیم

نرخ یورو متناسب با دلار تعیین می شود

ارائه 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی/آیا اشتغالزایی به سرنوشت طرح های زودبازده دچار می شود؟

پیش بینی گرانی قیمت مرغ در شهریورماه (به همراه صوت)

نماینده مردم بجنورد در مجلس: الگوی کشت در کشاورزی نیازمند آمایش سرزمینی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: نقدینگی افسارگسیخته، عامل نوسانات قیمت در بازار است

کلنگ زنی پروژه های عمرانی و ریلی منوط به مدت زمان بازگشت سرمایه باشد/دولت سامانه ای برای اولویت بندی طرح ها ایجاد کند

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کار (به همراه صوت)

تیشه به ریشه زعفران نزنید (به همراه صوت)

معاون پژوهشکده انرژی: وسایل کهنه برقی بار مصرف برق را افزایش می دهند

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا: بخش کشاورزی نیازمند توسعه علمی و افزایش بهره وری است

تقاضا برای خرید مسکن بیش از 70 متر بازار خانه های نقلی را کساد کرد/توازن عرضه و تقاضا لازم است

بررسی گرانی ارز، سکه و خودرو در نشست هفته آتی مجلس

در رادیو گفت وگو مطرح شد؛ رشد سازه های بی کیفیت در بافت فرسوده پایتخت

کیانی راد مطرح کرد: امنیت غذایی؛ مهمترین چالش کشور در آینده است

اما و اگر های تعیین نرخ سود جدید بانکی

تب بازار سکه کاهش می یابد (به همراه صوت)

احیای اراضی کشاورزی با نقش آفرینی جهادگران

افزایش حجم تعامل تجاری ایران با ترکیه (به همراه صوت)

نیلی در مصاحبه با رادیو گفت و گو: در صادرات محصولات کشاورزی، نیاز بازار هدف نادیده گرفته می شود

انحصار در واردات نهاده‌های دامی توسط دو نفر / جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها 60درصد کاهش یافته است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: سازمان هواپیمایی تابع تصمیمات دستگاه دیپلماسی است

چه عواملی در رکوردزنی شاخص بورس تاثیرگذار بوده است؟

دولت در بازار خودرو تصدی گری نکند (به همراه صوت)

صرفه جویی میلیاردی در جایگاه های سوخت

تعامل با دنیا لازمه توسعه صادرات (به همراه صوت)

صادرات امری مقدس است

سهم 20 درصدی بخش خصوصی درصادرات غیرنفتی

بازدید کمیسیون عمران مجلس از سایپا و ایران خودرو/مطالبه تولید با کیفیت خودرو برای کاهش تلفات جاده ای محور بازدید

کاهش تعرفه‌های واردات به معنای تعطیلی صنعت خودرو نیست/طرح ساماندهی بازار خودرو افزایش رقابت را درپی دارد

تلاش سابیک عربستان برای تصاحب بازار پتروشیمی/آیا PCC تنها صادرکننده پتروشیمی های ایران می شود؟

حذف لابی گری گام نخست صدور بارنامه های مکانیزه/کنار گذاشتن خودروهای فرسوده باری یک باره ممکن نیست

اعتمادی به کمک مالی دولت در زمینه تولید و فروش زعفران ندارم/ دست واسطه گران با عرضه زعفران در بورس کالا کوتاه می‌شود

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت