نویسنده مهسا احمدپور
15 سؤالی که هر استارت آپی برای استراتژی برندینگ خود باید پاسخ دهد تبلیغات

15 سؤالی که هر استارت آپی برای استراتژی برندینگ خود باید پاسخ دهد

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - فرآیند خلق یک برند جدید یا تعیین استراتژی برندینگ جدید به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی، یکی از مهم ترین مراحل در هر استارت آپی محسوب می شود. برند شما، شرکت تان را به مردم دنیا معرفی خواهد کرد، بنابراین باید در طراحی استراتژی برندسازی خود بسیار دقت کنید.
در اینجا 15 سؤال مطرح می شود که قبل از شروع طراحی استراتژی برندینگ باید به آنها پاسخ دهید.
- هدف برند شما در بازار امروزی چیست؟
برای استارت آپ جدید خود، هدف برندی واضح و شفاف تعریف کنید. به جز فروش کالا یا خدمات، هدف شما از راه اندازی این کسب وکار چیست؟ آیا این هدف از سوی مشتریان تان مورد استقبال قرار خواهد گرفت؟ استارت آپ شما به دنبال چه چیزی است؟ این استارت آپ وضعیت کدام بخش جامعه را بهبود می بخشد؟
هدف برند باید به این گونه سؤالات پاسخ دهد. هدف باید معنادار و احساسی باشد و افراد را با هم متحد کند.
- قابلیت ها و توانمندی های شما چیست؟
نقاط قوت کسب وکار شما چیست؟ تجربه فنی؟ نیروی کار شایسته؟ ارائه خدمات عالی به مشتریان؟ یک محصول کاملا
جدید و نوآورانه؟ یا دانش تخصصی در مورد صنعت؟
اینها فقط چند نمونه هستند، اما به شما کمک می کنند بفهمید چه چیزی ذی نفعان آینده شما را مجذوب خود می کند. همه آنها را فهرست کنید و مطمئن شوید وعده های برند آینده شما با این نقاط قوت پشتیبانی خواهد شد.
- به طور خاص چه افرادی را به عنوان مشتریان هدف محصولات تان در نظر دارید؟
به مشتریان آینده خود فکر کنید، آنها چه کسانی هستند؟ به چه چیزی علاقه دارند؟ چگونه رفتار می کنند؟ چرا محصول شما را نیاز دارند؟ در نقطه مقابل، چه کسانی هستند که نمی خواهید با آنها کار کنید؟
همواره سعی کنید نیچ مارکت خود را انتخاب کنید و به طور خاص بر آن متمرکز شوید. برند شما نیاز دارد به شیوه ای احساسی و کارکردی، این مشتریان بالقوه را جذب کند و با مشخص کردن این بخش در استراتژی برندینگ، امکان طرح برنامه بازاریابی درست برای کسب و کار وجود خواهد داشت.
- کسب و کار شما جزو کدام صنعت محسوب می شود؟
تا آن اندازه که می توانید صنعت را گسترش دهید. به عنوان مثال شما می توانید هم بیسکویت بفروشید و هم در صنایع اسنک و صبحانه فعالیت داشته باشید. یک برند لباس علاوه بر اینکه می تواند در صنعت پوشاک حضور داشته باشد می تواند بخشی از جهان راک و رول نیز باشد. بنابراین صنعت خود را گسترده کنید تا امکان مانور بین استراتژی های مختلف برندسازی را داشته باشید.
- آیا پیشنهادی روشن و ویژه دارید؟
آیا برای مخاطبان تان پیشنهادی روشن و ویژه دارید؟ و آیا می توانید بفهمید چگونه پیشنهاد می تواند در طول زمان تغییر کند و گسترش یابد؟ اطمینان حاصل کنید چیزی را که می فروشید می شناسید و نحوه تکامل آن در طول زمان را می دانید. سعی کنید روندهای آتی توسعه و تکامل احتمالی در محصولات را پیش بینی کنید. این کار در تعیین استراتژی برندینگ آینده استارت آپ امری ضروری است.
- رقبای شما چه کسانی هستند؟
چه افرادی در به دست آوردن مشتریان هدف با شما رقابت می کنند؟ آنها چه محصولی را عرضه می کنند؟ نقاط قوت و ضعف شان چیست؟
همه رقبای احتمالی را فهرست و رفتار هر یک از آنها در بازار را تحلیل کنید. آنچه در این مورد مهم است داشتن دیدگاهی وسیع تر از طبقه محصول است. برای مثال برندهای سریال (Cereal) علاوه بر رقابت با برندهای سریال با سایر برندهای محصولات صبحانه مانند میوه، ماست، پنکیک و… نیز رقابت می کنند.
- چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند؟
می خواهید چه ارزش ویژه ای را به مشتریان آتی خود ارائه دهید؟ در چه حوزه ای می توانید وارد شوید که هم از رقبای تان متمایز باشید و هم نیازهای مشتریا ن تان را برآورده کنید؟ به عبارت دیگر باید برای خود مشخص کنید که می خواهید کدام مشکل مشتریان بالقوه را حل کنید.
- شخصیت برند شما چیست؟
به شخصیت برند خود به چشم یک انسان نگاه کنید، در این صورت برندتان چگونه شخصیتی خواهد داشت؟ آیا برندتان یک برند دوستانه خواهد بود یا فریبنده؟ پیچیده؟ کلاسیک یا مدرن یا مرسوم؟ ورزشی؟ اخلاقی و...
- آیا برند شما ارزش های منحصر به فردی دارد؟
فهرستی از ارزش های خود تهیه کنید. چگونه این ارزش ها برند شما را رقابتی و از دیگران متمایز می کنند؟ اگر برند شما حاوی ارزش های ویژه ای باشد می توانید این موارد را در استراتژی برند خود بگنجانید تا به شاخصی برای شناسایی شما در بازار تبدیل شود.
- ترجیح می دهید برندتان چگونه نباشد؟
یکی از نکات مهم این است که دریابید دوست دارید برندتان چه خصوصیاتی نداشته باشد. دانستن این موضوع به شما کمک می کند که متفاوت باشید و به اهداف و ارزش های برند خود صادق بمانید. به عنوان مثال هر برندی می خواهد حرفه ای، کارآمد و با کیفیت شناخته شود، اما هر برندی نمی خواهد به عنوان یک برند مدرن، زیبا، ورزشی و جسورانه، سرگرم کننده یا کودکانه معروف شود. سعی کنید متفاوت از رقبای تان باشید. اگر شما کفش فوتبال تولید می کنید و مهم ترین رقبای شما به عنوان برندی جسور شناخته می شوند، سعی کنید وارد این حوزه نشوید.
- می خواهید برند شما چه شکلی باشد؟
به چهره بصری برند آینده خود توجه کنید. سعی کنید چهره بصری برندتان با شخصیت برندی که تعریف کرده اید هماهنگ باشد. در مورد اینکه می خواهید برند شما چه چهره ای داشته باشد و چه احساسی را به مخاطبان القا کند، بیندیشید. البته نیاز نیست همه چیز را در همین مرحله تعیین کنید، فقط سعی کنید به طراحی جلوه های بصری برند خود بیشتر توجه داشته باشید.
- قول یا وعده برند شما چیست و چگونه می خواهید آن را محقق کنید؟
وعده های برند خود را مطابق با قابلیت های تان تعیین کنید. اگر ادعا می کنید محصولات تان دست ساز و سازگار با محیط زیست است، مطمئن شوید این وضعیت همیشه وجود خواهد داشت. شکستن قول برند یکی از بدترین اتفاق هایی است که می تواند برای یک برند رخ دهد، زیرا می تواند کل اعتبار آن را از بین ببرد.
- داستان برند شما چیست؟
داستان برند بسیار حائز اهمیت است. اگر داستان برند شما معتبر نباشد، محصولات و خدمات شما هم معتبر نخواهند بود. پاسخ سؤالات قبلی را به خاطر بیاورید و داستان پشت برند جدید خود را تعریف کنید. این امر در ساخت یک محتوای ارزشمند و منحصربه فرد برای تعاملات آینده به شما بسیار کمک خواهد کرد.
- چگونه توجه بازار را به دست خواهید آورد؟
چطور می خواهید جذابیت خود را حفظ و توجه مخاطبان را به خود جلب کنید؟ برند شما می خواهد در چه مکان هایی و در کدام رسانه ها حضور داشته باشد؟ چگونه می خواهید برند و محصولات خود را از طریق این کانال ها تبلیغ کنید؟ تعیین این موارد تا حد زیادی کلیت استراتژی برندینگ شما را مشخص می کند.
- چگونه موفقیت برند خود را اندازه گیری می کنید؟
اهداف خود را تعریف و راه هایی را برای اندازه گیری موفقیت این اهداف در آینده تعیین کنید. شاید هدف شما این باشد که یک برند اخلاقی ایجاد کنید که محصولات طبیعی می فروشد. در این صورت شما موفقیت برندتان را بر مبنای تحقق وعده های برندتان اندازه گیری خواهید کرد. اندازه گیری کارایی استراتژی برندسازی و بازاریابی همیشه کار راحتی نیست، اما به خاطر داشتن اهداف و راه های اندازه گیری نتایج، به شما کمک می کند تا به استراتژی برندینگ روزانه خود پایبند باشید.
در این مقاله 15 سؤال اساسی که شما را در خلق مناسب ترین استراتژی برند سازی یاری می کند مورد بررسی قرار گرفت. اگر پیش از این کسب وکاری داشته و در حال اداره کردن آن هستید نگاه دوباره به استراتژی های برندسازی خود بیندازید و سعی کنید این 15 مورد را در مورد برندتان مشخص کنید و اگر به تازگی وارد استارت آپی شده و مشغول راه اندازی کسب وکار خود هستید به شما توصیه می کنیم فرآیند برندسازی را جدی بگیرید و از اطلاعات این مقاله برای تدوین استراتژی برندینگ مناسب استفاده کنید.
منبع: belovedmarketing


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قدرت باورنکردنی لینک طعمه در بازاریابی

جلب توجه چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد

استراتژی های هوشمندانه برای جهانی شدن برند

فرصت‌های شغلی در حوزه بازاریابی

جادوی تصویر در بازاریابی / چگونه در کمتر از یک ساعت اینفوگرافی بسازیم؟

گزارش Hubspot از تغییرات دنیای بازاریابی اینترنتی / وقتی رتبه گوگل دیگر اهمیتی ندارد

12 راهکار جذب مشتری در سال 2018

7 روش هوشمندانه استفاده از محتوا در جهت رشد کسب وکار

اشتباه چند میلیون دلاری در تبلیغات

چگونه در اینستاگرام برند خود را بهبود بخشیم

چرا باید در سال جدید ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید؟

26 راهکار برای بهبود وضعیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

امید به زندگی تبلیغات

رایج ترین اشتباهات در حوزه بازاریابی محتوا و چگونگی اجتناب از آنها

بازارسازی برای مشتریان پیشگام در تجارت B2B / 6 راه ارزیابی موفقیت شما

فقط یک سوم از کسب وکارها به طور کامل مفهوم بازاریابی را درک می کنند

6 نشانه شکست برنامه های بازاریابی

اعتبار شخصی در جوامع مجازی و پیچیدگی های تبلیغات در آن

سود بیشتر در تبلیغات

آیا تضمینی برای استراتژی های بازاریابی بلند مدت وجود دارد؟

بازاریابی محتوا چگونه می تواند باعث بهبود برنامه جامع بازاریابی دیجیتال شود

8 روش برای ایجاد یک برند با ارزش تر

افراد جذب شده با تبلیغات

5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید

نکاتی که هر برندی برای موفقیت در دنیای مجازی باید بداند / کاربران در شبکه های اجتماعی چه انتظاراتی دارند؟

از بخش کسب وکار گوگل گرفته تا ایجاد ویدئو در یوتیوب / 14 راهکار برای تبلیغات رایگان کسب و کار

راهبردهای بازاریابی برای کسب و کار های خانگی

افرادی که تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند

سیستم اطلاعات بازاریابی «MIS» چیست؟

کمپین تبلیغاتی در ذهن 180 میلیارد نفر

حقایقی جالب درباره بازاریابی آنلاین

بازاریابی بهینه با استفاده هوشمندانه از شبکه های اجتماعی

مسئولیت‌های کلیدی یک مشاور بازاریابی

یادگیری ماشین چگونه بازاریابی را بهبود می دهد

روان شناسی جذب مشتری / چگونه مشتریان و مراجعین را جذب کنیم؟

واقعیت تبلیغات / افراد جذب شده و جذب نشده

10 کمپین به شیوه بازاریابی تأثیرگذاری برای الهام گیری و شروع پروژه خودمان / موفقیت در بازاریابی با شیوه تأثیرگذاری

10 سؤالی که باید از خودتان بپرسید / ابزارهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

بر آنچه برندتان را به یاد ماندنی خواهد کرد، تمرکز کنید / برند خود را در همه جنبه ها توسعه ندهید

یک اشتباه رایج در کمپین های تبلیغاتی

در زبان تخصصی فروش، «نهنگ» به چه معنی است؟

8 شیوه بازاریابی قدیمی که در شبکه های اجتماعی تأثیرگذار هستند / بازاریابی موفق با روش های کلاسیک

هدف گذاری برای موفقیت در عرصه بازاریابی / 5 هدف هوشمند برای تبدیل شدن به بازاریابی بهتر

6 راهبرد تبلیغاتی عالی برای کسب و کار های کوچک

بازاریابی مشارکتی و برندسازی مشارکتی / تفاوت این دو در چیست؟

چگونه تصاویر بهتری برای وب سایت مان تهیه کنیم؟

چگونه مشتریان تان را به حامیان خود تبدیل می کنید؟

باید‌های دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 2018

برند بنتلی (Bentley) چطور از داستان پردازی برای جذب مخاطبان استفاده می کند

بازاریابی در فیس بوک فقط با 100 دلار

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • فصل اقتصاد
  • کانال رسمی سایت فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت