مترجم نازنین کی نژاد
کمپین آشتی دادن دنیای تجارت آن لاین و سنتی تبلیغات

کمپین آشتی دادن دنیای تجارت آن لاین و سنتی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اروپا است و ضریب نفوذ 60درصدی اینترنت، این کشور را به یکی از بازارهای روبه رشد تجارت الکترونیک در اروپای غربی تبدیل کرده است. ارزش تجارت الکترونیک در ایتالیای سال 2012، 9.6 میلیارد یورو بوده و این عدد در سال 2016 در مقایسه با سال قبلش، 19درصد افزایش داشته است.
در سال 2015، آمار نشان می داد 57درصد مصرف کنندگان ایتالیایی پیش از خرید آن لاین، در مورد محصول مورد نظرشان جست و جو می کردند و این ارقام در مورد خرید های آف لاین 67درصد بود.
دغدغه بزرگ بسیاری از برندها در دنیای دیجیتال، نبرد آن لاین در مقابل آف لاین یا ارائه تجربه ای یکپارچه است. با رشد فزاینده تجارت الکترونیک، کسب وکارها چطور می توانند کاهش مراجعه به فروشگاه ها را جبران کنند؟
حقیقت این است که مشتریان این روزها خریدهای کم دردسر را ترجیح می دهند. برند MediaWorld این تغییر را در مشتری حس کرده بود و می دانست باید در رفتار خرید رسانه ای اش تجدیدنظر و تجربه ای Omnichannel را خلق کند (به کار بردن روش بازاریابی چند کانالی که در آن مشتری می تواند از تمام کانال های موجود خرید کند، با این تفاوت که این بار تمام این کانال ها یکپارچه اند و اطلاعات به دست آمده از رفتار خرید مشتری برای بهبود تمام ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرد).
کمپین های پیشین برند با پیش فرض خرید در فروشگاه فیزیکی شکل گرفته بود که به افزایش سهم بازار تجارت الکترونیک بی تفاوت بود. پس MediaWorld باید در این مرحله فعالیت های آن لاینش را برای قدرتمند کردن فروش آف لاین به کار می برد، زیرا 90درصد مشتریان، هنوز هم قابلیت تبدیل به مصرف کنندگان فروشگاه را دارند. به طور خلاصه تمام فعالیت های برند باید جمعیت را به خرید از فروشگاه تشویق می کرد.
استراتژی
اول مردم- پیش از هر کار MediaWorld باید با بهبود فعالیت هایش در خرید رسانه دیجیتال، درخواست های تغییریافته مردم را پاسخ می داد و با این کار درآمد فروش آف لاینش را زیاد می کرد؛ البته در عین حال به افزایش فروش الکترونیکی اش هم فکر می کرد.
برای این کار، آژانس iProspect می دانست اولین گام برای خلق و انتقال پیام مناسب، شناخت درست مخاطب است. چه درخواست خرید آن لاین بود، چه بررسی موجودی انبار یا تحویل، باید پیام مناسب در زمان درست به مخاطب می رسید. انواع مخاطب مشخص شدند: مخاطب صرفا آن لاین، مخاطب آف لاین/ آن لاین، مخاطب آف لاین/ آن لاین و مخاطب صرفا آف لاین.
تقسیم بندی های ریزتری نیز به میان آمد: مشتری در مقابل افرادی که پتانسیل تبدیل به مشتری را داشتند، نوع ابزار هوشمند مورد استفاده، رفتار خرید و قصد خرید. . . و به این ترتیب امتیازهایی برای هر گروه مخاطب در نظر گرفته شد. تمرکز بر این گروه مخاطبان به معنای این بود که برند ابتدا مردم را در نظر گرفته است و پیام های هدفمند را براساس هدف خرید، نوع وسیله هوشمند مورد استفاده و مکان جغرافیایی تولید می کند. پس از این مرحله، استراتژی کمپین بر اساس این اهداف تدوین شد:
- یکپارچه کردن داده ها برای افزایش تأثیر پیام هدفمند
- تسلط بر مکان هایی که مردم در آن به جست و جو می پرداختند
- بهبود تجربه استفاده از چند وسیله هوشمند
- استفاده یکپارچه از شبکه های اجتماعی
اجرا
هدایت ترافیک آن لاین به فروشگاه ها و افزایش آگاهی به تغییرات بزرگی در رویکرد برند نیاز داشت.
آژانس به جای تراکت کاغذی، آنها را با نمونه های الکترونیکی جایگزین کرد و تراکت ها در معرض دید بیش از 8میلیون ایتالیایی قرار گرفتند، سپس استراتژی مبتنی بر جست و جو (سرچ)، شبکه های اجتماعی و بنر براساس منطقه جغرافیایی، دستگاه مورد استفاده و فاصله تا فروشگاه آغاز شد.
محل فروشگاه های برند از طریق صفحات کسب و کار Google مشخص شد و مردمی که در شعاع مشخصی از این فروشگاه ها قرار داشتند، از طریق کمپین آف لاین به خرید از فروشگاه ها ترغیب می شدند. موجودی اجناس داخل فروشگاه ها در فضای آن لاین هر لحظه به روز و به مردم اطلاع رسانی می شد، به این ترتیب آنها اطمینان داشتند که رفتن شان به فروشگاه بی نتیجه نیست و می توانند کالای دلخواه شان را بخرند. افراد بیرون این شعاع نیز به کمپین آن لاین دعوت می شدند.
نتیجه این شد که برند با استفاده از استراتژی «اول مردم» و به کار بردن داده ها در جای مناسب، توانست فروش آف لاین و آن لاینش را افزایش دهد.
منبع: creamglobal / mbanews

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اینستاگرام پست های قابل خرید را تهدیدی برای برندها نمی داند

مهندسی خرید

برای برندسازی نیاز به ستارگانی مانند مایکل جردن نداریم / 5 راهکار برای تبدیل کارمندان به سفیران برندمان

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه های اجتماعی

نگاهی به بایدها و نبایدهای دیپلماسی فشن / صنعت مد، منعکس کننده مبادلات تجاری و روابط دیپلماتیک

خطاهای بازاریابی، برندسازی و تبلیغات در اینستاگرام / 4 اشتباه رایج در اینستاگرام که بازاریاب ها باید از آن اجتناب کنند

5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند

تغییر برند ادوردز / برنامه گوگل راه اندازی ابزار تبلیغاتی جدید برای کسب وکارهای کوچک

در گفت وگو با برایان مک آلیستر و رایان ویلیامز، کارآفرینان حوزه دیجیتال بررسی می شود / 3 مهارت فروش قدیمی که همیشه اثرگذار هستند

پدیده ایمیل زدگی و راه های پیشگیری آن

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

هرآنچه باید در مورد تحول عرصه تبلیغات بدانیم / 5 تغییر تاثیرگذار روی تبلیغات دیجیتالی

تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباهات رایج سئو در کسب و کار های کوچک

مراحل ایجاد رفتار عادتی خرید در مصرف کنندگان / به مشتریان یاد دهیم که چطور، چگونه و تا چه زمانی از ما خرید کنند

آیا نیازمند ایجاد یک تیم فروش هستید / 3 راهکار ساده برای افزایش تاثیرگذاری فروشندگان

5 روش برای افزایش قیمت ها بدون از دست دادن مشتریان

کمپین های اینترنتی در برابر آگهی های بازرگانی صداوسیما / آینده تبلیغات به چه سمتی می رود؟

تولید و توزیع محتوا / 7 تاکتیک بی نظیری که ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشید

درس هایی از بدترین تبلیغات تلویزیونی تمام دوران ها

شِنُفت اجتماعی چیست؟

نام خود را روی برندتان نگذارید

7 شکل از بازاریابی محتوا

7 روش برای تطبیق محتوا با تلفن های همراه

تنها قانونی که در هر مذاکره باید رعایت کرد

چرا بازاریابان باید با کمک یکدیگر حرفه بازاریابی را به یک حرفه جذاب تبدیل کنند

رفتار مصرف کننده عامل سردرگمی در اهداف تبلیغاتچی ها! ؟

4 روش برای عبور از میان هیاهو و جلب توجه مشتریان

تأثیر قابلیت جدید ویدئوهای طولانی بر بازاریابی اینستاگرامی

چگونه با بودجه محدود محتوای ویدئویی گیرا بسازیم

چگونه ایده ها را به محصول تبدیل و آنها را روانه بازار کنیم

شیوه های مدیران موفق برای جلوگیری از بحران / چگونه امنیت برندمان را تضمین کنیم؟

همکاری خلاقیت، نوآوری و تبلیغات و افزایش 265 درصدی ارزش برند

نوروساینس، نیمکره راست و منطق رفتار مصرف کننده

آیا بازخورد ضعیف، درحال کند کردن رویه رشد شرکت شماست؟

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

آگهی ها

  • بانک شهر
  • بیمه البرز
  • تامین اجتماعی
  • کرمان موتور
  • ایرانسل
  • سامسونگ
  • معرفی کسب و کار و تبلیغ محصولات
  • تعرفه آگهی های فصل تجارت
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • آگهی و تبلیغات در فصل تجارت