عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان: قاچاق، کیفیت نامطلبوب، چالش های صنعت کفش هستند +صوت
شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۱۵ PM
رادیو گفتگو
فصل تجارت - عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان گفت:ما تولید خوبی داریم ولی این تولید سازماندهی ندارد،باید در ایران برندسازی را بهتر و بیشتر کنیم و با تبلیغات و فرهنگسازی و برند سازی محصولات چرمی را به مصرف کننده بهتربشناسانیم.
برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو گفت و گو با موضوع کفش ، با حضور دکتر امیر محمدیان خراسانی استاد جامعه شناسی اقتصاد و توسعه و ابوطالب کنگرانی عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان به روی آنتن رفت.
ابوطالب کنگرانی با بیان اینکه صنعت کفش در گذشته صنعت خوبی بود، یادآور شد: دهه شصت، دهه خوبی برای تولید داشتیم و این هم بخاطر نبود زمینه محصول تولید شده در ایران بود اما کم کم برندهای خارجی در ایران برنامه داشتند و به مرور ورودکردند و الان هم تعدادی از این برندها در ایران مشغول به فعالیت هستند و نیاز بخش 10 تا 15 درصدی قشر مرفه جامعه را بعضا برندهای اروپای شرقی تامین می کنند و بخش عمده ای هم تولیدات بی کیفیت و یا کم کیفیت چینی.
وی یکی از چالش های صنعت کفش را عدم سازماندهی مناسب دانست و گفت: ما تولید خوبی داریم ولی این تولید سازماندهی ندارد، باید در ایران برندسازی را بهتر و بیشتر کنیم، در زمینه برند متاسفانه برندی که کفش و محصولات چرمی ایران را داشته باشد خیلی کم داریم و این نمی تواند محصول را به جامعه معرفی کند و فقط برند می تواند محصول را به جامعه معرفی و عرضه کند.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه کفاشان متذکر شد: مغازه ها و کارگاه های کوچک هرچند اگر کفش خوبی یا محصولات چرمی خوبی را هم تولید کنند، متاسفانه اطمینان کمتری از طرف مصرف کننده می تواند جذب کنند چون ناشناخته اند.
وی با تاکید بر اینکه با تبلیغات و فرهنگسازی و برند سازی می توانیم محصولات چرمی را به مصرف کننده بهتر بشناسانیم تا مصرف کننده از محصولات چرمی داخلی بیشتر استفاده کند، بیان داشت: در این صورت تولید کننده ایرانی می تواند ریسک بیشتری را در تنوع و زیبایی داشته باشد و بیشتر هزینه و سرمایه گذاری کند.
در ادامه امیر محمدیان خراسانی با اشاره به اینکه در صنعت کفش با دو وجه روبه رو هستیم، عنوان کرد: یکی وجه کارکردی است یعنی کفش را می پوشیم تا با آن راه برویم و یکی هم وجه غیر کارکردی آن است یعنی تصویری که از پوشیدن کفش در ذهن دیگران ایجاد می شود.
وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم کالایی را چه در زمینه واردات و چه صادرات و یا مصرف داخلی رونق یا توسعه بدهیم، باید هم وجه کارکردی و هم بخش غیر کارکردی را ارتقا ببخشیم. یعنی وقتی یک کالایی تبدیل به برند می شود روی هر دو وجه متمرکز شده است.
استاد جامعه شناسی اقتصاد و توسعه واکاوی سلیقه افراد جامعه را یکی از موارد مهم در بازرایابی برشمرد و گفت: وقتی می خواهیم مثلا کالای کفش را به کشوری صادر کنیم یا در داخل کشور آن را به مصرف برسانیم باید سلیقه گروه هدفمان را در نظر بگیریم. این مسئله هم بصورت پژوهشی و هم از طریق مطالعات مقدماتی می تواند حل شود.
وی توجه به مطالبات مردم را از دیگر نکاتی برشمرد که باید در تولید کفش به آن توجه شود و عنوان کرد: افراد جامعه مطالباتی را دارند و ما نمی توانیم از آنها دائما تقاضا کنیم که کالای ایرانی بخریم ولی مطالبات آن را نادیده بگیریم. مطالبات آنها شامل کیفیت، تصویری که از کفش در ذهن دیگران ایجاد می شود تا مسایل اقتصادی است.
دریافت فایل
http://fasletejarat.ir/Fa/News/9839/عضو-هیئت-رئیسه-اتحادیه-کفاشان-قاچاق،-کیفیت-نامطلبوب،-چالش-های-صنعت-کفش-هستند-صوت
بستن   چاپ