مترجم صهبا صمدی
جلب حمایت کارکنان / یک استراتژی بازاریابی تبلیغات

جلب حمایت کارکنان / یک استراتژی بازاریابی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - به قلم: امی کینگ
مجری پویش های بین المللی بازاریابی
دخیل کردن کارکنان یکی از راهکارهای موفقیت آمیز بازاریابی است که کمتر به کار گرفته می شود. بیشتر شرکت ها از اهمیت و منافع جلب حمایت کارکنان شان آگاه نیستند. در این مقاله به مهم ترین دلایل اهمیت جلب حمایت کارکنان به عنوان جزئی از یک راهکار بازاریابی موفق اشاره می کنیم.
حمایت کارکنان از اهداف کسب و کارتان را تقویت کنید
جلب حمایت کارکنان و هدایت رفتار اجتماعی آنها یکی از راه های تداوم کسب وکار است. اگر کارکنان به کار شما باور داشته باشند از آن حمایت خواهند کرد؛ کارکنان راضی، علاقه مندی و اشتیاق شان را نسبت به کار ابراز می کنند و تحقیقات نشان داده که جلب حمایت کارکنان و دخالت دادن آنها در هویت سازی برای کسب وکار تا 27درصد باعث افزایش خوش بینی آنها نسبت به آینده شرکت خواهد شد.

کارکنان با اظهار علاقه به کسب کاری که در آن مشغول به کار هستند از طریق شبکه های اجتماعی یا در شبکه ارتباط های شخصی شان، باعث ارتقای کسب وکار شده و تصویری مثبت از کسب وکار را در رسانه های اجتماعی خلق می کنند. طبق نظرسنجی های انجام شده، 77درصد مشتریان اعلام کرده اند که احتمال خرید آن ها از شرکتی که مدیرعاملش از شبکه های اجتماعی استفاده می کند، بیشتر است.
برای برند تان شخصیت سازی کنید
تبدیل کردن کارکنان به مبلغین شرکت در شبکه های اجتماعی، باعث می شود که مشتریان بالقوه بیشتری به سمت شما جذب شوند. داشتن حساب در شبکه های اجتماعی برای معرفی محصول و خدمات شرکت مهم است، اما شنیدن داستان موفقیت شرکت از زبان کسانی که در آن کار می کنند بسیار تأثیرگذارتر است. طبق تحقیقات انجام شده، محتوایی که کارکنان یک شرکت در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند، هشت برابر محتوایی که از حساب های رسمی شرکت منتشر می شود، بازخورد دریافت می کند.
ظرفیت ارتباطات اجتماعی را به حداکثر برسانید
دلیل دیگری که شما را به سمت جلب حمایت کارکنان در شبکه های اجتماعی سوق می دهد این است که مخاطبان شما از طریق این شبکه ها 10 برابر می شوند. صفحات کارکنان یک شرکت در شبکه های اجتماعی به طور متوسط 10 برابر بیش از صفحات رسمی شرکت، بازدیدکننده دارند. پس بهتر است به عناصر انسانی دخیل در کسب وکارتان بیشتر توجه و کاری کنید که کارکنان تان به جای شما تبلیغ کنند.
مطلب مرتبط : عناصر اصلی استراتژی بازاریابی موفق چیست؟
برای ظرفیت سازی سرمایه گذاری کنید
با اعتماد به کارکنان تان برای حمایت از شما، آنها بیشتر به کارشان علاقه مند شده و با آن احساس نزدیکی می کنند. شما می خواهید کارکنان تان بخشی از زمان شان را صرف حمایت از شما در شبکه های اجتماعی کنند. این کار باعث ایجاد ارتباط محکم تری بین آنها و شرکت خواهد شد. پس باید شما هم بخشی از زمان تان را صرف حمایت از کارکنان کنید؛ به آنها نشان دهید که موفقیت شان برای شما مهم است. با ایجاد حس همدلی و همکاری بین کارکنان، وقتی که در بازاریابی به نتایج موفقیت آمیزی می رسید، کارکنان شما نیز احساس موفقیت می کنند.
بازده مالی عالی
طبق تحقیقی که توسط دینامیک سیگنال انجام شده، شرکت هایی که کارکنان آنها از کسب و کار شان حمایت می کنند، پنج برابر سایر شرکت ها از وب سایت آنها بازدید می شود و این بازدیدها 25درصد بیشتر به معامله ختم می شود. همچنین ملاحظه شده که 20 تا 25درصد ثبت نام برای شرکت در رویدادهای شرکت از حمایت کارکنان ناشی می شود و حمایت کارکنان از چنین رویدادهایی، تعداد شرکت کنندگان را تا 50 درصد افزایش می دهد.
طرفداری کارکنان می تواند داوطلبانه باشد یا به عنوان یک وظیفه تعریف شود. تقسیم بندی وظایف به این صورت که هر یک از کارکنان یا هر گروه مسئول یک شبکه اجتماعی باشد، می تواند راهی جالب برای تشویق کارکنان به فعالیت در شبکه های اجتماعی باشد. در غیر این صورت، می توان مشوق های دیگری را برای انتشار مطالب مربوط به شرکت در صفحات شخصی در نظر گرفت و حتی به کارکنان اجازه داد که این کار را در ساعات اداری انجام دهند.
اگر می خواهید طرفداری کارکنان بیشتر شود و به محل کارشان افتخار کنند، هزینه های مربوط به تبلیغات رسمی شرکت را کاهش دهید و این هزینه را صرف حمایت از کارکنان کنید. حمایت کارکنان، عنصری واقعا مهم در برنامه ریزی راهکارهای بازاریابی است.
منبع: stormid


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

علیزاده: احتمالا از شورای رقابت به دیوان عالی کشور شکایت می‌کنیم

پایش سطح سبز کشور

سبد معیشت کارگران را عادلانه محاسبه کنیم

حمایت صندوق تعاون روستایی برای تامین سرمایه در گردش

5 قلوهای تازه متولد شده گنبدی صاحب خانه می‌شوند

افزایش ظرفیت عملکرد بنادر کشور از 19 به 270 میلیون تن

محصولات لبنی شرکت‌های پگاه ارومیه و تبریز برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شد

تخصیص 35 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی

عرضه خودرو در بورس کالا متوقف می‌شود؟

پیش‌بینی شناسایی 24 همت دارایی برای مولدسازی/ شناسایی 6 هزار موعد جدید که مالیات نمی‌دادند

زارع:‌ جریمه جمع نکردن گازهای فلر مشخص شد

تیک طلایی توییتر برای کسب و کارها 1000 دلار آب می‌خورد

لزوم استفاده از توانمندی‌ بخش خصوصی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

افت 17 هزار واحدی شاخص بورس

رتبه بندی خودروها برای تعیین قیمت/ فروش خودرو از طریق سامانه

بومی سازی 98 درصد کاتالیست‌های صنعت نفت

سیر تا پیاز ماجرای پرداخت عوارض به بهشت زهرا

واردات پیاز به کشور/ قصد داریم صادرات را برنامه‌محور کنیم

تغییرات قیمتی کود در بودجه 1402 و گرانی محصولات کشاورزی در آینده

اصلاح مجدد شاخص کل / تنش دوباره شورای رقابت به بورس

رشد 208 درصدی تعیین تکلیف کالاها/ فروش 8800 میلیارد تومان تا اواخر دی‌ماه

رشد 208 درصدی تعیین تکلیف کالاها/ فروش 8800 میلیارد تومان کالا تا اواخر دی‌ماه

ارسال کمک های اهدایی بانک شهر به منطقه زلزله زده خوی

افزایش مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه به بیش از 500 میلیون دلار

جزئیات نحوه تحقق درآمدهای مالیاتی سال آینده/تشکیل اداره کل پیگیری قراردادهای سلبریتی‌ها

© - www.fasletejarat.ir . All Rights Reserved.