تحقق شعار سال با تاکید بر اعتماد افزایی گفتگو

تحقق شعار سال با تاکید بر اعتماد افزایی

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک گفت: تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی نیازمند اعتماد افزایی در جامعه است.
محمد جواد صدق آمیز در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: تحقق حمایت همه جانبه از کالای ایرانی نیازمند تفکیک وظایف اصلی سه گروه نقش آفرین در این حوزه یعنی حاکمیت، فعالان بخش خصوصی و مصرف کنندگان است.
وی همچنین اظهارداشت: مردم، مسئولان و تولیدکنندگان هریک به نوبه خود در خصوص رونق کالای ایرانی وظایفی برعهده دارند.
رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک گفت: مردم امروز به صرف اینکه یک کالاهای خارجی است با هزینه بیشتر حاضر به خرید چنین کالایی هستند اما در عوض اگر کالایی ایرانی باشد حتی با هزینه کمتر حاضر نخواهند بود چنین کالایی را خریداری کنند.
وی در ادامه افزود: ذهنیت و اعتمادی مردم ایران به کالای ساخت داخل باید هر روز نسبت به گذشته در جامعه تقویت شود.
صدق آمیز با بیان اینکه بدون شک مردم از کالای مرغوب و با کیفیت ایرانی استقبال می کنند، تصریح کرد: این اعتماد در گذشته توسط بخش خصوصی و سیاست های حاکمیتی به شدت دچار آسیب شده است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا مردم در خرید و مصرف کالای ایرانی رغبت و شوق لازم را ندارد، گفت: عرضه اجناس بی کیفیت از سوی تولیدکنندگان داخلی مردم را نسبت به خرید و مصرف اقلام داخلی بی اعتماد و بی انگیزه کرده است.
رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک افزود: ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی نیازمند اعتماد افزایی در حوزه تولید است.
وی اضافه کرد: تولیدکنندگان با تولید اجناس کیفی و قیمت مناسب و رسانه ها با فرهنگ سازی می تواند در بحث افزایش اعتماد مردم به مصرف کالاهای داخلی نقش آفرین باشند.
صدق آمیز گفت: وظیفه تولیدکنندگان در تحقق پذیری شعار سال باید تولید اجناس با کیفیت مبتنی بر نوآوری، خلاقیت و استانداردها روز دنیا باشد.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: جدا از این قیمت محصولات ساخت داخلی باید به سمت رقابت پذیری حرکت کند.
رئیس سابق مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک اظهارداشت: لازمه تولید محصولات صادرات محور و رقابت پذیر کاهش هزینه های تولید به مدد تکنولوژی و فناوری روز دنیا و همینطور بهره گیری از سبک های مدیریتی نوین است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاربه پنج لایه مهم در سطوح برنامه ریزی گفت: مبانی و مبادی، استرانژی، راهبرد، راهکار و نتایج از جمله این لایه هاست.
صدق آمیز با بیان اینکه برنامه باید ناظر به ظرفیت های داخلی باشد، افزود: ایران در بحث مبانی و مبادی بسیار غنی ولی در لایه استراتژی و برنامه ریزی دراز مدت با ضعف های جدی مواجه است.
برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 صبح به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اروپا: راه مصادره اموال روسیه را پیدا کردیم

رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت در نشست کمیسیون اجتماعی/بررسی تبصره‌های مربوط به کمیسیون اجتماعی در قانون بودجه 1401

بحران کم آبی/ 700 لیتر بر ثانیه به ظرفیت پساب شهری صنایع اضافه شد

چگونه اقتصاد جهانی باثبات‌تر و انعطاف‌پذیرتر ممکن خواهد شد؟

عرضه خودرو در بورس بهترین نسخه در شرایط فعلی

هشدار سازمان ملل نسبت به تورم در ترکیه/خانه در ترکیه چقدر گران شد

نشان امید

40 درصد ظرفیت تولید مبلمان خالی است

ایران، ترکیه و مغولستان رکورددار مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها/تولید واکسن ذات‌الریه و مننژیت در کشور

پرونده پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی بسته می‌شود

مصرف کنسرو ماهی 50 درصد کاهش یافت/ تعیین قیمت سلیقه ای ماهی

سازوکار توثیق سهام شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری نزد مؤسسات مالی در لایحه بودجه 1402 بررسی می‌شود

شرکت های دانش بنیان وارد عرصه پروش ماهی در قفس شوند

افزایش قیمت‌های چندباره دسترسی گروهی را به هواپیما قطع می‌کند

9 پروژه شاخص عمرانی در منطقه 4 تهران به بهره‌برداری می‌رسد

نقش اساسی زنبور عسل در افزایش تولید محصولات زراعی در کشور

بارانداز شهید رجایی دریچه مهم در حوزه تجارت قزاقستان با کشورهای جنوب

6 راهکار برای کاهش ضرر و زیان مرغداران/‌ جوجه‌ریزی باید متناسب با نیاز بازار باشد

افزایش نسبی دما در نواحی غربی کشور

ششمین هفته افزایشی طلا ثبت شد

ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا به رای گذاشته می‌شود

حریم گسل کرج و شهرهای واقع درشعاع 30 کیلومتری آن مشخص شد

مازندران استان پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور است

"پویش ملی هر سیاه‌چادر یک پرچم" در دهه فجر امسال برگزار می‌شود

همکاری دوجانبه ایران و قزاقستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی کشاورزی

© - www.fasletejarat.ir . All Rights Reserved.