معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛
افزایش سرعت لوکوموتیوها و هدفمند شدن خطوط ریلی دو اولویت شرکت راه‌آهن راه و شهرسازی

افزایش سرعت لوکوموتیوها و هدفمند شدن خطوط ریلی دو اولویت شرکت راه‌آهن

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران کاهش تقلیل سرعت لکوموتیوها با حفظ ایمنی را نیازمند افزایش بهسازی خطوط ریلی دانست و گفت: افزایش سرعت لوکوموتیوها و هدفمندتر شدن خطوط ریلی دو هدف اولویت‌دار شرکت راه‌آهن است که نیاز به بودجه دارد.

به گزارش فصل تجارت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن در برنامه صف اول شبکه یک سیما درباره برنامه‌های راه‌آهن برای توسعه بخش ریلی با اشاره به عمر 50 الی 60 ساله برخی از خطوط ریلی اظهار کرد: به طور کلی خطوط ریلی باید بعد از هر 15 سال بهسازی و بازسازی شوند و اگر این بهسازی انجام نشود مجبور به تقلیل سرعت لوکوموتیوها می‌شویم.
وی افزود: برای مثال سال‌های گذشته مسیر قطار تهران- مشهد 15 ساعته بود اما الان به 11 ساعت کاهش یافته است، چرا که با بهسازی خطوط موفق به کاهش تقلیل سرعت لوکوموتیوها شدیم.
مدیر عامل شرکت راه‌آهن کاهش زمان سفرهای ریلی را قابل تحقق اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نیاز به ناوگان قوی و پرسرعت داریم که البته لکوموتیوهای ما در برخی مسیرها 140 تا 160 کیلومتر سرعت دارند اما برخی مسیرها با گذشت زمان بهسازی نشده و سرعت لکوموتیوها در این مسیرها به 80 الی 40 کیلومتر هم می‌رسد.
صالحی افزود: باید تقلیل سرعت‌ها را با حفظ ایمنی کاهش دهیم که این کار نیاز به بودجه دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی موضوع دوم را هدفمند شدن خطوط ریلی دانست و گفت: باید بین 36 پروژه مختلف ریلی نیمه تمام اولویت‌بندی کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر تکمیل خطوط ریلی چابهار-زاهدان، بیرجند-زاهدان، شلمچه-بصره، سرخس-بافت و رشت- آستارا در اولویت قرار دارد.
مدیر عامل شرکت راه‌آهن درباره وضعیت خط ریلی شلمچه-بصره با اشاره به اینکه این خط ریلی یکی از اولویت‌های ما است،‌ گفت: موانع متعدد سیاسی، امنیتی و اقتصادی در مسیر تکمیل این پروژه ریلی قرار دارد که بخشی از آن‌ها مربوط به داخل کشور است و بخشی در خاک عراق است.
صالحی خاطر نشان کرد: در عراق باید 16 کیلومتر مین روبی شود و بعد از آن در خاک بصره 3 کیلومتر را عراقی‌ها صاف کردند، سپس به عبور از اروند رود می رسیم که در این خصوص در حال انجام مطالعات تکمیلی هستیم.
وی ادامه داد: نکاتی هم باید داخل ایران حل شود. اختلاف مرزی بین ایران و عراق وجود داشت که سال 99 یک تفاهم برای رفع اختلاف مرزی امضا شد و جلسات متعددی با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم. برای عمل به این تفاهم نامه نیاز به وفاق در دستگاه‌های داخلی کشور بود که اکنون موانع مرتفع شده است.
به گفته صالحی ریل‌گذاری این مسیر در حال تکمیل است و دیوارهای جدید مرزی هم گذاشته شده است.
​​​​​


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راه‌آهن رشت‌-آستارا با تامین‌ مالی روس‌ها تکمیل می‌شود؟

اینترنت طبقاتی؛ این‌بار برای فریلنسرها

چقدر می‌توانستیم حمله کنیم‌

دوران افول صنعت نفت نیجریه

تاوان ستون‌کج مسکن دولتی

رکورد تاریخی قیمت سکه

واکنش به توقیف جهان صنعت

تولید لوازم خانگی در دره تنگناها

بازی دوطرفه تورم اجاره

موتور پمپاژ هوای‌سیاه

راهپیمایی شاخص در مرز ‌مقاومت

منطقه ممنوعه طبقه متوسط

مشتری جدید پهپادهای ایرانی

ناگفته‌های معادله آمریکا، چین و روسیه

فرمول رگولاتوری منافع در «اتاق»

فناوری جدید، فرهنگ و نهاد جدید می‌خواهد

تسریع در اجرای قراردادهای شرکت‌های فناوری ایرانی و روسی

نگاهی به هدف‌گذاری جدید اقتصادی فرانسه و آلمان

اهداف برنامه‌های جدید اقتصادی فرانسه و آلمان چیست؟

خوراکی‌ها در آمریکا از 11 تا 95 درصد گران شد+ جدول

فاصله حمل کالا بین ایران و چین به 5 روز کاهش می یابد

ویژگی های بسیج، باید تبدیل به فرهنگ سازمانی نظام اداری کشور شود

عرضه محصول جدید زامیاد/ رونمایی پادرا پلاس لانگ در نمایشگاه خودرو

بازدید ضرغامی از شرکت تعاونی زیلوبافان میبد

گردشگری می‌تواند جایگزین حوزه‌های دچار رکود یزد شود

© - www.fasletejarat.ir . All Rights Reserved.