تداوم روند روبه‌رشد ترانزیت جاده‌ای از قلمرو کشور کار و تعاون

تداوم روند روبه‌رشد ترانزیت جاده‌ای از قلمرو کشور

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - مدیرکل دفتر ترانزیت وحمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تداوم روند روبه رشد ترانزیت از قلمرو کشور خبر داد.

جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت وحمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رشد 20 درصدی ترانزیت جاده‌ای در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی شش ماهه امسال پنج میلیون تن کالا از بخش جاده‌ای ترانزیت شده که این میزان ترانزیت معادل کل ترانزیت (ریلی– جاده‌ای) سال 99 است. همچنین میزان ترانزیت جاده‌ای در شهریور امسال برابر 791 هزار تن است.
وی افزود: بخش زیادی از رشد ترانزیت به سبب گشایش دوباره محورهای ترانزیتی و مرزهای ترکمنستان است که در گفت و گوهای دولت با کشورهای همسایه و همچنین رایزنی‌ها در اجلاس شانگهای، مسیر ترکمنستان دوباره بازگشایی شده است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با اشاره به آغاز دوباره مراودات جاده‌ای با ترکمنستان عنوان کرد: در حال حاضر روزانه یکصد کامیون از ترکیه به مقصد آسیای میانه یا برعکس، از ایران ترانزیت کالا دارند.
هدایتی با اشاره به اینکه پس از اجلاس شانگهای، ترکمنستان محدودیت‌های ترانزیتی و عوارض یک‌ونیم دلاری به ازای هر کیلومتر را برای ناوگان ایران برداشته است، ‌ گفت: به این ترتیب شرایط خوبی هم برای ترانزیت و هم برای صادرات کالا به ترکمنستان و از آنجا به کشورهای آسیای میانه و روسیه فراهم شده است.
وی اظهار کرد: با باز شدن مرزهای ترکمنستان ترانزیت کالا به صورت حمل یکسره (جاده‌ای یا ریلی) از بندرعباس به مقصد آسیای میانه و روسیه امکان‌پذیر شده و گشایشی بزرگ در ترانزیت این منطقه ایجاد شده است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با بیان اینکه بازگشایی دوباره کریدورهای ترانزیتی با تحریم روسیه وارد مرحله جدیدی شده است، تصریح کرد: پیش از این، شاخه غربی کریدور شمال- جنوب (مسیر روسیه-آذربایجان- ایران) بیشترین فعالیت را داشت، اما با بسته شدن مرزهای روسیه با اروپا، شاخه شرقی یا میانی (خلیج فارس-ترکمنستان -آسیای میانه -روسیه) و به خصوص شاخه جنوبی کریدور شمال -جنوب (چین-ترکمنستان-ایران- ترکیه) با تقاضای زیاد بار مواجه است. شاخه میانی کریدور شمال- جنوب در حال حاضر از بار اشباع است و بیشترین توجه به شاخه جنوبی کریدور شمال- جنوب است که از ایران می‌گذرد.
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هدایتی خاطرنشان کرد: پیش از تحریم روسیه روزانه حدود یک‌ونیم میلیون تن بار چین از آسیای میانه و با حمل ترکیبی به اروپا می‌رفت، اکنون از شاخه جنوبی کریدور شمال- جنوب بار چین به مقصد ترکیه و بالعکس با حمل یکسره زمینی (جاده ای-ریلی) امکان انتقال را دارد.
انتهای پیام


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پوپولیسم و کوپنیسم

تاثیر فیلترینگ روی بازار سرمایه

چین و اقتصاد ایران

252 تن عسل در مسجدسلیمان تولید شد

اقتصاد دیجیتال؛ موتور محرک توسعه کشورها

توسعه بیمه با موتور دانش‌بنیان‌ها

اعاده حیثیت یورو مقابل دلار

تهران جای خالی روسیه در ایروان را پر می‌کند

آثار منفی رفتار پیمانکارانه با کارکنان

چشم بازار سهام به بودجه

بچه ببر بنگال: داستان توسعه بنگلادش

نمره قبولی وصول مالیات

عبور خودرو از چله واردات

دوپینگ پاییزی در بازار مسکن

دولت مخالف قیمت‌گذاری دستوری

نقاط قوت برنامه هفتم

گفت و گوی انتقادی در بهارستان

نگاه سازمان استاندارد، شتاب‌بخشی به تولید و حذف دیوان‌سالاری زائد است

وزیر میراث‌فرهنگی: قاچاق یک نگرانی عمده برای کشورهای صاحب تمدن است

جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد

استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی جهت ارتقای مقیاس توسعه اقتصادی کشور دارد

بهره برداری از 2 چاه گازی جدید در فارس

تولید یک میلیون تن قیر توسط شرکت نفت پاسارگاد

بزرگترین مقاومت شاخص کل بورس برای صعود در هفته اخیر

وزیر نفت: نگرانی‌هایی درباره احتمال مازاد عرضه نفت در ماه‌های پیش‌رو وجود دارد

© - www.fasletejarat.ir . All Rights Reserved.