پاسخ یمنی‌ها حمل‌‌ونقل دریایی‌ برای رژیم صهیونیستی را گران کرد اقتصاد جهان

پاسخ یمنی‌ها حمل‌‌ونقل دریایی‌ برای رژیم صهیونیستی را گران کرد

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی «ECERA» در اظهاراتی به بلومبرگ شرق گفت که توقیف کشتی متعلق به اسرائیلی‌ها از سوی یمنی‌ها، نرخ بیمه حمل و نقل دریایی به ویژه برای محموله‌های نفتی را بالا خواهد برد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری بلومبرگ شرق، وابسته به شرکت جهانی بلومبرگ در گزارشی به بررسی افزایش تهدیدها علیه کشتی‌های رژیم اشغالگر جهانی بر بازار نفت و قیمت جهانی کالاها پرداخت.
آندری کواتاریو، یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی «ECERA» در اظهاراتی به بلومبرگ شرق گفت که افزایش قیمت نفت با باز شدن بازارها در آسیا با پیامدهای حادثه توقیف کشتی متعلق به اسرائیلی‌ها در دریای سرخ مرتبط است.
وی افزود: هر گونه اختلال از این نوع ( تهدید علیه کشتی‌های متعلق به صهیونیست‌ها) به ویژه در دوره‌ای که خطرات ژئوپلیتیکی افزایش یافته است، می‌تواند سیگنال صعودی به بازارها ارسال کند.
به گفته کواتاریو که تداوم افزایش قیمت‌ها مستقیماً با چگونگی پیشرفت اوضاع در ساعات آینده مرتبط است.
کواتاریو همچنین گفت: این اتفاق همچنین شاهد افزایش نرخ بیمه حمل و نقل دریایی به ویژه برای محموله‌های نفتی خواهد بود که از این مناطق عبور می‌کند.
همایون فلکشاهی، تحلیلگر ارشد نفت و گاز موسسه KPLER هم ضمن تایید اظهارات کواتاریو در گفت‌گو با بلومبرگ شرق گفت: بازار نفت به این حادثه واکنش صعودی نشان خواهد داد، زیرا چنین رویدادی، خطرات ژئوپلیتیکی را تشدید کرده و هزینه حمل و نقل و بیمه را نیز می‌تواند افزایش یابد.
وی با پیش‌بینی اینکه فعلا این افزایش به یک یا دو دلار در هر بشکه برای نفت خام برنت محدود شود، گفت: قیمت نفت خام برنت در روز جمعه در حدود 80 دلار در هر بشکه بسته شد و با توجه به اینکه تهدیدهای حوثی‌ها بر کشتی‌های اسرائیلی متمرکز است که درصد زیادی از حجم تجارت به ویژه نفت در آن منطقه را تشکیل نمی‌دهند، این تاثیر دائمی نخواهد بود.
(هر بشکه نفت برنت امروز دوشنبه با 80 سنت افزایش 81.41 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 72 سنت افزایش 76.61 دلار معامله شد).
این تحلیلگر حوزه نفت هشدار داد که تداوم خطرهای ژئوپلیتیکی برای مدت طولانی‌تر به این معنی است که خطر به پایان نرسیده است و بنابراین هزینه بیمه کشتی‌هایی که از کانال سوئز یا تنگه باب المندب می‌روند ممکن است بیشتر شود و احتمال افزایش قیمت کالاها هم وجود دارد.
* پیامدها بر نفت اسرائیل
فلکشاهی با این حال گفت که تهدیدها به طور کلی بر بازارهای نفت تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا حجم واردات اسرائیل تا 0.3 درصد از کل تجارت جهانی نفت را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: ماه گذشته، اسرائیل بندر عسقلان را به دلیل حملات موشکی مقاومت فلسطین بست که منجر به کاهش واردات روزانه آن به 180 هزار بشکه در ماه اکتبر شد؛ اما در ماه نوامبر، تل آویو واردات خود را به 280 هزار بشکه در روز افزایش داد که به گفته این تحلیلگر، رقم بالایی است.
فلکشاهی تأکید کرد: عمده نفت اسرائیل از غرب آفریقا، آذربایجان و قزاقستان می‌آید و تنها نفتکش‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند و حوثی‌ها می‌توانند آنها را هدف قرار دهند، نفتکش‌هایی هستند که از آذربایجان و با عبور از بندر جیهان ترکیه به بندر ایلات می‌رسند و حدود 40 درصد از کل واردات نفتی اسرائیل را تشکیل می‌دهد در حالی که مقادیر دیگر از طریق دریای مدیترانه وارد می‌شود و این بدان معناست که آنها از گروه حوثی دور هستند.
پایان پیام/


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برگزاری «جشن ملی پرچم» در مجموعه گردشگری عباس آباد

پارک جنگلی سرخه حصار، آماده میزبانی از گردشگران در روز طبیعت

رشد توزیع زمانی و مکانی سفر نسبت به سال گذشته

ثبت 850 هزار بازدید از سعدآباد

400 هزار شرکت ثبت شده حقوقی وارد سامانه مودیان مالیاتی نشده اند

حقوق ورودی تلفن همراه بالای 600 دلاری حد اقل 15 درصد شد

حضور 10 میلیون مودی در سامانه سازمان امور مالیاتی

محمودزاده: تولید مسیری برای مهار تورم/ افزایش نرخ بیکاری در کشور از رشد تورم هم مهلک تر است

دیدار های جداگانه رئیس کل دیوان محاسبات با نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان فارس/ دستغیب: برقراری انضباط مالی یکی از راه های مهار تورم است/ تدوین دستورالعمل رای نظارت دقیق بر عملکرد شرکت ها

لاجوردی: دولتمردان اقتصادی برای مهار تورم پیوند ریال با دلار را بشکنند/ ارزش‌گذاری‌ها با دلار متوقف شود

از راه‌اندازی لیست انتظار در مسیرهای پرتقاضا تا افزایش قیمت بلیت اتوبوس

چالش های صنعت در 1401/ پیش شرط های رشد صنعتی در 1402 چیست؟

در ایام نوروز کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها مشهود است/ بیمارستان‌های خصوصی با سازمان‌های بیمه گر همکاری لازم را داشته باشند

انضباط مالی دولت و تقویت اقتصاد غیردولتی ضرورت دارد/ لزوم پالایش قوانین با رویکرد مردمی سازی فعالیت اقتصادی

روند رو به کاهش رشد نقدینگی+جدول

نتیجه یک شکایت 7 ساله؛ چگونه آمریکا ملزم به پرداخت غرامت به ایران شد

نتیجه یک شکایت 7 ساله؛ آمریکا ملزم به پرداخت غرامت به ایران شد

سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی بیمه مرکزی در پلاسمای خون

نتیجه یک شکایت 7 ساله؛ چطور ایران توانست در لاهه آمریکا را شکست دهد

قطع برق مناطقی از اهواز در پی برخورد کوئیک با شبکه

شرایط دریافت وام ازدواج در سال 1402

نتیجه یک شکایت 7 ساله؛ واشنگتن و تهران برای تعیین میزان غرامت مذاکره کنند

تجارت 2 میلیارد دلاری ایران و چین در 2 ماهه 2023

2 راهکار برای تشخیص کالای قاچاق و تقلبی

حمایت مدعی‌العموم از کاسبان خسارت دیده خیابان بهار / شهرداری موانع تردد خیابان بهار حدفاصل سمیه تا طالقانی را رفع کند

© - www.fasletejarat.ir . All Rights Reserved.