دغدغه اصلی بنادر ایران در سال 98 کار و تعاون

دغدغه اصلی بنادر ایران در سال 98

  بزرگنمايي:

فصل تجارت - همه کشتی‌های دنیا از سال 2020 مکلف هستند که از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند؛ مسئله‌ای که می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین دغدغه دریایی ایران تا آغاز سال میلادی 2020 نام برد.

چند سالی است که سازمان جهانی دریانوردی به دنبال آن است که سولفور سوخت سنگین که در حال حاضر 3.5 درصد است، کاهش یابد و به نیم درصد برسد؛ موضوعی که به منظور کاهش آلودگی ایجاد شده توسط ناوگان دریایی جهان در نظر گرفته شده است و بر اساس تصمیم اتخاذ شده تمامی کشتی‌های دنیا از سال 2020 مکلف هستند از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند.
در حال حاضر بخشی از پالایشگاه‌های اروپایی توانایی تولید این سوخت را دارند و طی دو سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی نیز از وزارت نفت درخواست کرده است که حداقل نیاز کشتی‌های ایرانی که شامل شناورهای اقیانوس‌پیما و شامل 200 فروند می‌شود را به مقدار 1.3 تا 1.4 میلیون تن تأمین کند.
دو راهکار در این زمینه وجود دارد. ابتدا این‌که کشتی‌ها دستگاه‌هایی به نام اسکرابر نصب کنند که می‌تواند سوخت‌ها را به سوخت کم سولفور تبدیل کند و راهکار دوم نیز این است که به جای نفت کوره از نفت گاز استفاده کنند که خوشبختانه وزارت نفت توانایی تولید سوخت نفت گاز کم سولفور را دارد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل همکاری نکردن وزارت نفت به منظور تأمین سوخت کم سولفور شناورها، تصریح کرد که در این رابطه به منظور اصلاحیه‌ای که در جهت میزان سولفور سوخت شناورها وجود دارد، با وزارت نفت رایزنی رایزنی خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
در همین رابطه هادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مهمترین اولویت حوزه دریایی کشور در سال 1398 استفاده از سوخت کم سولفور است، اظهار کرد که شناورها از هشت ماه دیگر ملزم هستند از سوخت سنگین نیم درصد استفاده کنند و در این رابطه موارد مختلف به شرکت ملی نفت اعلام و اهمیت موضوع برای دست اندرکاران این حوزه تبیین شده است.
وی تاکید کرد که تا هشت ماه آینده سازمان بنادر و دریانوردی درگیر تحقق این دستورالعمل است و مهمترین برنامه بنادر ایران در این مدت به طور حتم تأمین سوخت سنگین کم سولفور برای شناورها خواهد بود.
انتهای پیام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با وابستگی کودکان چه کنیم

دشواری‌های سرمایه‌گذاران ایرانی

دلار نیمایی و بورس

بیم از تجارت، ترس از سیاست

اژدهای زرد؛ برنده‌ بحران انرژی؟

شوک ایتالیایی به اروپا

بسته نجات آزادراه‌ها

اهمیت راهداری در راه‌ها و آزادراه‌ها

کارآفرین سنت­‌شکن

مانع «مرکزی» واردات خودرو

تبعات اصرار بر سود دستوری

دوپینگ آماری رونق تولید؟

فشار قیمت‌ها به ندارها

صیانت فراگیر از فضای مجازی؟

بخش خصوصی در مسیر پرسنگلاخ

چراغ سبز کدال به بورسی‌ها

گره «پادمان» باز می‌شود؟

کالبدشکافی ناآرامی‌ها

نفت نزدیک به 2 دلار گران شد

حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس

بررسی وضعیت تولید 11 محصول معدنی/تولید سیمان کاهش یافت

دردسرهای اغتشاشات برای تصویر گردشگری ایران

تجارت ایران و تایلند تهاتری انجام شود/ تشکیل کمیته مشترک تجاری

اختصاص 85 پرواز داخلی و خارجی برای بازگشت زائران از مشهد

راه‌اندازی سامانه پایش تولید محصولات سالم کشاورزی

فصل تجارت سایت خبری تحلیلی اقتصاد

© - www.fasletejarat.ir . All Rights Reserved.