در آینده چه انتظاری از فن آوری هولوگرام خواهیم داشت ؟ تولید و تجارت

در آینده چه انتظاری از فن آوری هولوگرام خواهیم داشت ؟

  بزرگنمايي:

 فصل تجارت - همانطور که فن آوری همچنان در حال پیشرفت است به ما فرصتی برای کشف انواع جدید و عجیبی از برنامه نویسی / نرم افزار/ سخت افزار و سیستم ها داده می شود . هولوگرام فن آوری است که به شدت در حال رشد است اما آن دقیقا چیست ؟

هولوگرام نوعی روش عکسبرداری است که نور را از یک شی پراکنده می کند و سپس آن را به صورت سه بعدی ارائه می دهد . هولوگرام های مختلفی در طول سال ها ظاهر شده اند مثلا هولوگرام های نوع انتقال که سبب میشود تا نور به طرزی درخشنده تابانده شود از جمله هولوگرام های رنگین کمانی که در کارت های اعتباری و گواهینامه های رانندگی برای افزایش امنیت استفاده می شود . توسعه این فن آوری در سال 1962 آغاز شد . زمانی که یوری دنیزویک از اتحاد جماهیر شوروی و امت لیت و جوری آپاتنیکس در دانشگاه میشیگان برنامه لیزر نوآورانه ای را طراحی کردند که بتواند اشیا را در سه بعد ضبط کند . این کار در آن زمان بر روی امولسیون های نقره ای صورت میگرفت و عکسبرداری میشد که وضوح این اشیا نسبت به هولوگرام های کنونی بی نقص نبود . اما روش های جدید در طول زمان هولوگرام ها را بهبود بخشید .

آیا هولوگرام نقش موثری در زندگی دارد ؟

هولوگرام ها از کیف پولتان نیز به شما نزدیک تر هستند . بیشتر گواهی نامه های رانندگی شامل هولوگرام می شود . کارت های اعتباری نیز همین طور . از آنها برای امنیت بیشتراستفاده میشود . آنها در خانه هایمان نیز یافت میشوند . از آنها به عنوان بخشی از دی وی دی / سی دی / بلوری و بسته بندی های نرم افزاری و همچنین تقریبا در همه چیز به عنوان کالا های رسمی فروخته می شود . اما این هولوگرام های امنیتی که موجب جعل هویت میشوند چشمگیر نیستند . وقتی که کجشان کنیم به سادگی تغییر شکل و رنگ میدهند .

با این حال هولوگرام های بزرگ در مقیاس بزرگ که توسط لیزر یا در اتاق های تاریک به طرز دقیقی  ساخته می شوند فوق العاده هستند . اساسا آنها سطوح دو بعدی هستند که تصاویر سه بعدی دقیقی را از اشیاء واقعی نشان میدهند . برای تماشای آنها دیگر نیازی به استفاده ی عینک های سه بعدی ندارید .

هولوگرام ها ویژگی های شگفت انگیزی دارند . به عنوان مثال هر نیمه از آن نمای کاملی از تصویر را در بردارد و اگر قطعه ی کوچکی از آن را ببرید همان قطعه کل تصویر را شامل می شود . درک اصولی که در ورای هولوگرام وجود دارد به شما کمک میکند تا بدانید که مغزتان و امواج نور و هولوگرام با یکدیگر کار میکنند تا تصویر سه بعدی روشن و واضحی را خلق کنند .

طرز کار هولوگرام به چه صورت است ؟

برای اینکه هولوگرام را ایجاد کنید بایستی شی یا فرد مورد نظر را در یک محیط خالی با پرتو لیزر ضبط کرده و اطلاعات آن را به یک رسانه ضبط که تصویر را تمیز و روشن می کند اعمال کنید . پرتو لیزر به دو قسمت تقسیم میشود و با آینه ها هدایت میشود . یکی از پرتو ها که به سمت هدف هدایت میشود بخشی از نور منعکس شده از جسم می باشد و در رسانه ثبت شده است .

پرتو دوم ( پرتو مرجع ) به سمت رسانه ضبط هدایت میشود . این به این معنی است که پرتو ها به طورهماهنگ برای ایجاد تصویر در محل هولوگرام بر روی هم منطبق میشوند . این دو پرتو مواجه اند و با یکدیگر هم پوشانی دارند . الگوی تداخل روی رسانه ضبط وارد شده است تا تصویر سه بعدی را مجددا بسازد .

هولوگرام های سه بعدی چه هستند ؟

هولوگرام های سه بعدی دارند وارد عرصه زندگی ما میشوند . آنها جسمی هستند که در واقع وجود ندارد اما به نظر می رسد که هست که یا در هوا شناور اند و یا به گونه ای برروی سطحی ایستاده اند . این " واقعیت افزوده " انقلابی است که در مسیر خود قرار دارد . مایکروسافت دارای هدست هالولنز است . اپل از ای آر کی ایت استفاده میکند و گوگل هولوگرام را در ای آر کور ارائه میدهد . فن آوری ای آر کور در بازار فن آوری جاذب است و شرکت های فن آوری اطلاعات در حال رقابت هستند تا از بازار آن پیشی بگیرند . صفحه نمایش هولوگرام سه بعدی گام بعدی در محتوای دیجیتال سازگار با انسان است . برنامه های کاربردی برای فن آوری جدید بی حد و حصر هستند . هولوگرامی که در یک اتاق ایجاد میشود نوعی ماشین مفهومی سه بعدی را نشان میدهد به طوری که گویی واقعا در آن اتاق حضور دارد . حال هولوگرام های سه بعدی برای جلسات و کنفرانس ها حائز اهمیت است ؟ باید بگوییم بله . زیرا تصاویر اشیاء و اشخاص را میتوان به هزاران مایل دورتر ارسال کرد .

هولوگرام ها میتوانند به طرز چشمگیری آموزش / طراحی و تجسم را در بسیاری از مراکز تجاری و امکانات روند تولیدی را بهبود بخشند . " تماشا کردن / بزرگ نمایی کردن و دستکاری نسخه های سه بعدی از طرح مورد نظر به طور چشمگیری فرایند طراحی را افزایش می دهند . "

حتی افراد در زمینه ی بازاریابی میتوانند هولوگرام ها را به مشتریان از طریق کمپین بازاریابی تجربی و تعامل هولوگرافی سه بعدی معرفی کنند .

محصولی که درحال حاضر توسعه یافته است دیپ فریم ( قاب عمیق ) نامیده میشود . این فن آوری هولوگرافی برنامه های کاربردی را ازجمله برنامه های علمی تخیلی و هولوگرام های سه بعدی مسافتی را پشتیبانی میکند. هزینه ی آن بالغ بر 50 هزار دلار است اما چون که استفاده از بازاریابی تجربی و تلوزیون رشد میکند در نتیجه رقابت نیز در حال رشد است و هزینه های کاهش میابد . همچنین توسعه دهندگان فن آوری شرکت لوکینگ گلس در حال کار بر روی یک محصول نمایش داده شده ای هستند با نام هالو پلیر که در حال حاضر دسترسی آن 750 دلار یا سه هزار دلار نسخه ساخته شده در کامپیوتر است .




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

© - www.fasletejarat.ir . All Rights Reserved.