بزرگنمايي:
فصل تجارت - آیا از انواع مختلف بازاریابی محتوا برای اجرای استراتژی های رونق کسب و کار خود استفاده کرده اید؟
ما به شما کمک می کنیم تا انواع بازاریابی محتوا را بشناسید و با آگاهی از
انواع بازاریابی محتوا، نتایج منحصر به فردی را برای برند خود به ارمغان
بیاورید.
انواع
بازاریابی محتوا همه کار هایی است که در حوزه جذب ترافیک به وبسایت و
افزایش بازدیدکننده به وسیله تولید محتوای جذاب و با ارزش انجام می دهید.استفاده
از انواع مختلف بازاریابی محتوا این امکان را برای شما فراهم می کند که
محتوا های مختلفی در طیف های گسترده و مناسب با سلیقه های گوناگون تولید
کنید. به طور خلاصه خوب است بدانید که وقتی انواع مختلف محتوا را منتشر می
کنید، فرصت های بیشتری برای ارتباط با مشتریان بالقوه فراهم می کنید و در
نهایت، فروش و کسب درآمد بیشتری از محتوا برای کسب و کار شما به ارمغان می آید.
معرفی انواع بازاریابی محتوای کارآمد در 2023
تولید محتوای متنی، ساده ترین و ابتدایی ترین نوع بازاریابی محتواست که همیشه کارآمد است.
اگر
به تازگی تصمیم به تولید محتوا و بازاریابی محتوا گرفته اید، ایجاد بلاگ
ها انتخاب خوبی است. تولید محتوای متنی با توجه به استراتژی کسب و کارتان
محرک ترافیک ارگانیک است و بستری برای جذب بازدیدکننده بیشتر فراهم می کند.
هزینه
ای که برای تولید محتوای متنی انجام می دهید، به کسب و کار شما باز می
گردد و حتی سود چند برابری را به همراه خواهد داشت. آمار های منتشر شده
نشان می دهند مشاغلی که در وبسایت خود بلاگ دارند، به طور متوسط55 درصد بازدیدکنندگان بیشتر و 97 درصد لینک های ورودی بیشتر، نسبت به سایت های بدون بلاگ دارند.
این
نکته را هرگز فراموش نکنید که نظم و تداوم در بلاگ نویسی رمز موفقیت این
کار است. صبوری کنید و ناامید نشوید. بلاگ ها زمانی بیشترین تاثیر را دارند
که مدت زمان طولانی ای، به طور منظم فعال باشند.تحقیقات
نشان داده است که انتشار 3 الی 4 محتوا در طول ماه، 3.5 برابر، ترافیک
ارگانیک بیشتری را نسبت به بلاگ های کمتر یا نامنظم به همراه دارد.
آینده تولید محتوا در دست ویدیو هاست. فعالان حوزه بازاریابی پیش بینی می کنند که تا پایان سال جاری، 82 درصداز کل ترافیک آنلاین از طریق ویدیو ها خواهد بود.کاربران اینترنت محتوای ویدیویی را بر دیگر انواع محتوای وب ترجیح می دهند. ویدیو های منتشر شده در YouTube،
پست ها و استوری ها در رسانه های اجتماعی، ویدیو های موجود در بلاگ ها،
مصاحبه با مشتریان و پرسیدن نظرات آن ها و... بخشی از راه های انتشار
محتوای ویدیویی است.
شاید
تصور کنید که تولید ویدیو، هزینه زیادی به همراه خواهد داشت؛ اما همیشه
این چنین نیست. هرچند که بسیاری از کسب و کار ها تولید حرفه ای محتوا را
برون سپاری می کنند، اما شما می توانید با استفاده از تلفن های هوشمند،
خودتان محتوا را تولید کنید.
انواع رایجمحتوای ویدیوییعبارت هستند از:
- وبینار ها (رویداد های آنلاین درباره موضوعاتی که تخصص شرکت شماست.)
- پست ها و استوری ها در رسانه های اجتماعی
- مصاحبه با مشتری
- ویدیو های معرفی محصول (ویدیو هایی که در آن ها ویژگی های محصول، مزایا و دستورالعمل های استفاده از آن گفته می شود.)
93
درصد از مشتریان قبل از خرید محصول، درباره آن محصول جست و جو های آنلاین
زیادی انجام می دهند. مطالعات موردی، محتوا هایی هستند که در آن ها رضایت
مشتری ها بیان می شود.
مطالعات
موردی تصویری از ارزش واقعی و غیر تبلیغاتی محصول را به نمایش می گذارند.
علاوه بر این، این نوع از انواع بازاریابی محتوا گزارش هایی از مشتریان است
و اعتماد به برند و محصول را افزایش می دهند. تحقیقات نشان داده است که 83
درصد از مشتریان مایل هستند تجربیات مثبت خود را با برند ها به اشتراک
بگذارند. برای انجام مطالعات موردی می توانید یکی از شیوه های زیر را در
پیش بگیرید.
- بر مشکل حل شده یا نیاز برآورده شده تمرکز کنید.
- نتایج واضح و قابل اندازه گیری را در قالب اعداد یا آمار به اشتراک بگذارید.
- از نقل قول ها و توصیفات مستقیم مشتری استفاده کنید.
- محتوای تعاملی
محتوای
تعاملی یکی از انواع بازاریابی محتوا ست که به مشتریان بالقوه این فرصت را
می دهد که مستقیماً با برند شما ارتباط برقرار کنند (حتی قبل از تصمیم به
خرید). استفاده از مواردی مانند آزمون ها، نظرسنجی ها، اینفوگرافیک ها،
نظرسنجی ها و... راه هایی برای تعامل است.
بسیاری
از افراد نحوه ایجاد محتوای تعاملی را کار دشواری می دانند؛ اما در حقیقت
محتوای تعاملی در همه جای اینترنت می تواند وجود داشته باشد.
- اینفوگرافیک ها
اینفوگرافیک ها مجموعه ای از اطلاعات درباره یک موضوع خاص هستند که به صورت تصویری عرضه می شوند.این
نوع بازاریابی محتوا به ویژه برای به اشتراک گذاری حجم بالایی از اطلاعات
استفاده می شود. آمار ها نشان می دهند در میان انواع بازاریابی محتوا ،
اینفوگرافیک ها سه برابر دیگر انواع دیده می شوند. برای تولید این نوع
محتوا شما به کمک یک گرافیست احتیاج دارید.
کسب
و کار ها به طور کلی دو استراتژی مختلف را در برابر بازاریابی محتوا در
پیش می گیرند. یک) ممکن است به دنبال تولید یک محتوای اصلی و منحصر به فرد و
تازه از طریق پست ها باشند.دو)
ممکن است به دنبال تقویت محتوا های موجود باشند؛ یعنی محتوای وب سایت های
دیگر را با اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی خود تقویت کنند.
نتیجه گیری
بازاریابی
محتوا انواع مختلفی دارد و تکنیک های زیادی را شامل می شود. هر کدام از
این تکنیک ها دشواری های خاص خود را به همراه دارند. ما در این مقاله سعی
کردیم تا شما را با انواع بازاریابی محتوا آشنا کنیم. این موضوع که کدام
نوع برای کسب و کار شما سودآور تر است یک انتخاب شخصی است و به استراتژی
های شما برمی گردد. اهداف کسب و کار و مخاطبان خود را مشخص کنید و بعد نوع
بازاریابی را تعیین کنید. با این حال اگر پیچیدگی های مقاله را بیش از توان
خود میبینید، به شما پیشنهاد می کنیم که کارهای خود را به بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در دسترس برونسپاری کنید.